2023-06-23, 20:52
Medlem
Redneck ”vetenskapare” demonstrerar implosion.
https://youtu.be/dzdnQCklfc0?t=171
https://youtu.be/iqLNskTt1Zs?t=41
https://youtu.be/Qv-Ub7kgm0Y?t=62
Citera
2023-06-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Jo då men hur vet du att luften är okej i flaskan och att ingen haft en bil på tomgång i närheten av färskluftinsuget? Hur vet du att tyget på fallskärmen inte är skadade genom tex kemikalier? Inte så att du äger din första dkärm utan det hyr du. Min poäng är, du vet inte och du har ingen rimlig möjlighet att kontrollera. Varje år händer den typen av olyckor.

Tillslut måste du bara lite på producenten.

De problemen du tar upp, jag hade inte hoppat/dykt om jag inte kunnat kontrollera det innan, till en viss rimlig nivå såklart.

Provandats genom masken.

Kontrollerat skärmen efter slitage/hål enligt bästa förmåga.
Citera
2023-06-23, 20:55
Medlem
Grej var ju att detta var en "TURISTBÅT" som då några idioter med för mycket pengar lätt bygga!
Att ingen stoppade dem var det stora felet och dessa människor som godkände detta skall fan åtalas !!!
Citera
2023-06-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken
Grej var ju att detta var en "TURISTBÅT" som då några idioter med för mycket pengar lätt bygga!
Att ingen stoppade dem var det stora felet och dessa människor som godkände detta skall fan åtalas !!!

Helt rätt.
Citera
2023-06-23, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken
Tror inte det finns någon som kan åtalas i detta elände tyvärr.
Citera
2023-06-23, 21:03
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Ingen skillnad i risk att gå på konsert eller lyssna på ett album. De upplever Titanic från en tryckkammare med litet massivt trycksäkert glas, de kan inte se och känna och röra sig fritt i och runt vraket.

Alla utom, troligen, den pakistanske miljardärens son torde ha varit kapabla att göra en riskbedömning av denna utflykt. Det handlade inte om en charterresa till mallis eller skidbacke där man lockar kreti & pleti att köpa en resa. De som har råd att betala 2,3 miljoner har råd att anlita konsult för riskbedömning om de inte klarar det själva.
De har tagit en kalkylerad risk för "upplevelsen" och det gick åt helvete. De får skylla sig själva.

Självklart. Det finns väl ett gäng farkoster som är godkända för den typen av djup så jag förstår inte varför man tar deras företag och farkost, de få klipp jag sett med genomgångar så verkar det vara ett riktigt hemmabygge där man ville vara unika.

Jag förstår fortfarande varför man vill se det med egna ögon, men när man har obegränsat med pengar så förstår jag inte varför man väljer just denna.
Citera
2023-06-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tror inte det finns någon som kan åtalas i detta elände tyvärr.

In i ena örat och ut genom det andra örat utan att passera kontoret
Citera
2023-06-23, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Jag förstår helt och fullt att man ger sig ut på en sån här resa. Samma som att åka luftballong upp i rymden som det finns långt gångna planer på. Är man svinrik, har gjort allt annat så varför inte.

Tror de flesta räknar med att det var ett seriöst bolag som har en seriös verksamhet. Lite som att dra på semester med apollo. Man litar liksom på att deras hotell inte har legionella i duschvattnet. Men lik förbannat händer det.

Sen är man självklart medveten om den ökade risken men varför blir inte folk galna på dom som hoppar fallskärm? Eller åka glidflygare bakom en motorbåt på ibiza, även där räknar du ju med att skärmen och selen är i gott skick och lämpade för ändamålet. Bolaget har absolut tagit genvägar men tycker inte man ska lägga så mycket skuld på de som åkte med. Någon snackar om att man borde hyrt in en expert för att göra en riskbedömning? Jesus fuck man, hade man gjort en bakgrundscheck på killen som fyller dina dykflaskor också när du åkt ut på dyksafari?

Det har aldrig varit en ubåtsfärd med turister involverande dödsfall. Och enda anledningen nu är pissmaterialet som användes
Senast redigerad av G-kraft89 2023-06-23 kl. 21:12.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Det hade varit smartare att bygga farkosten som ett stort klot .
Citera
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=_FrPSJA-Sj0

Typ såhär blev det med Titan.
Citera
2023-06-23, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Vet inte om detta har diskuterats men farkosten hade sju system för att få upp den till ytan, varav ett automatiserat som efter en viss tid aktiveras och därmed får upp ubåten till ytan.

Varför fungerade inte dessa system?

Det gick för fort. Nog svårt att göra trialtest för ett imploderingsscenario, då man inte kan återskapa det.
Citera
2023-06-23, 21:19
Medlem
Ni måste ju fatta detta vart en insta Death!!!
Dom krossades sönder till moss av trycket !
Det är den sorliga sanningen !
Det finns inte mycket kvar av dem
De vart fiskmat där nere
En rå sanning men en rätt sanning !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här