2023-06-23, 13:17
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det spelar ingen roll vilka partier svenskar har röstat på, frågor som invandring, vaccin, NATO, EU etc avgörs på högre ort. Befolkningar där en majoritet saknar förmåga att tänka kritiskt är lätta att lura, så de tror att de själva bestämmer.

Först när man förstår detta kan man börja fråga sig om de verkliga anledningarna bakom, som tex invandringen. Vad skulle kunna vara anledningen till att man tar hit så väldigt många människor med de uslaste av förutsättningar för att kunna bli produktiva, skattebetalande medborgare? Men du är inte där ännu.

Många skäl, bland annat urholka den svenska identiteten och kulturen för att enklare kontrollera den stora massan, både politiskt, ideologiskt och ekonomiskt.

Att det inte finns någon parlamentarisk lösning i dagsläget är nog många politiskt insatta varse om.

Vill dock fortfarande inte ingå i din blatteallians för att radikalt förändra Sveriges framtid.
Citera
2023-06-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
ser aldrig några svartskallar där jag bor , har 25m till jobbet o tjänar 5000 om dagen.

Låter mycket ovanligt om det är i Sverige.
Kanske om det är i fjällvärlden och du bor i ett avlägset hus och tar snöskotern till ett annat avlägset hus med satellittelefon där du köper och säljer aktier över nätet.
Över 1,2 mkr i årslön säkert sannolikt.

🇸🇪 GRATTIS 🇸🇪
Citera
2023-06-23, 13:26
Medlem
invandrar-leffes avatar
Nu åker jag ju inte pendeltåg men när man ser gamla journalfilmer blir man väldigt sorgsen över vad som hänt med landet. När man ibland tvingas åka kommunalt och man skulle kunna tro att man befinner sig i något främmande land långt långt bort både vad det gäller förare och passagerares utseende och språket/språken som talas då känner man en stor tomhet. Det är ju inte andra nordiska språk eller ens europeiska som talas utom tungomål som är fullständigt obegripliga för personer från sverige/norden/europa.

På bara några årtionden har landet fullständigt förändrats befolkningsmässigt och kulturellt. Finns det någon annan känd motsvarighet i världshistorien där en liknande snabb förändring ägt rum i fredstid?
De som 18- och 1900-talet byggde landet hade nog inte önskat sig att deras ättlingar skulle vara i den situation som nu råder. Alla de som kämpat för jämlikhet och demokrati genom åren kan knappast ha önskat sig att se kvinnor gömda bakom svarta lakan och niqab och balkongflygningar i landet sverige.
Citera
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Ja, både de flesta politiska partier, journalister, högdjur inom kultur/underhållning, HBTQ-lobbyn, Svenska kyrkan, Svensk näringsliv mfl har ju verkat för denna hemska mångkulturella utveckling; och för mig är det helt obegripligt att så många inflytelserika grupper och individer tycker det är en god idé att transformera världens bästa land till ett efterblivet barbarland..

VARFÖR har "eliten" gjort detta mot oss?!
Ja det undrar många, fortfarande verkar dock kvinnor tycka att det är en bra idé...
Citera
Medlem
qups avatar
Jag har viktigare saker att göra och roligare saker att tänka på när jag åker pendeln än att analysera mina medpassagerares hudfärg. Skaffa ett jobb eller hobby så kanske du slipper bry dig så jävla mycket om vad andra håller på.
Citera
2023-06-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det spelar ingen roll hur folket röstar, våra ägare styr ändå de delarna som påverkar deras intressen. Så länge en befolkning tror att de lever i en demokrati och att de själva bestämmer är det inga problem att kontrollera ett land.

Men du svarar ju inte på vad skriver. "Politiker, röstar ni på oss så får ni så här" och folk röstar på dem. Vems fel är det?
Citera
2023-06-23, 13:29
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Många skäl, bland annat urholka den svenska identiteten och kulturen för att enklare kontrollera den stora massan, både politiskt, ideologiskt och ekonomiskt.

Att det inte finns någon parlamentarisk lösning i dagsläget är nog många politiskt insatta varse om.

Vill dock fortfarande inte ingå i din blatteallians för att radikalt förändra Sveriges framtid.

Har fullt förståelse för din uppfattning kring alliansen men kanske är den ändå nödvändig.

Ett av huvudsyftena med invandringen är att splittra befolkningen, skapa otrygghet, kriminalitet etc för att hålla medborgarnas fokus på annat än att ifrågasätta makten. Därför vore det istället smart att ena befolkningen mot en gemensam fiende istället. Svenskar är världens mest sekulariserade folk och muslimer är inte så radikala som media vill måla upp.

Eller så kommer fiskstimmet att naturligt utse en stark medborgare att ställa sig upp för en nationell kamp.
Citera
2023-06-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Pepper
Kan jag få fråga dig varför du mår dåligt när du ser detta? Så länge invandrare uppför sig, inte ställer till problem, och bidrar till samhället; vad är då problemet?

Det är just det de inte gör!
De gapar och skriker till varandra eller i högtalartelefon när de handlar.
De ställer kundvagnarna tvärs över gångarna i affären.
Deras barn har fåt ta egna kundvagnar och springer med dom inne i affären och antingen kör på folk eller bara står i vägen så man inte kommer förbi.
Stöter på dom utomhus där de kan sitta timmavis - jobba??? De uppbär bidrag.
De få som jag stött på som jobbar är inne i vården och kan knappt prata svenska och stackars de sjuka och äldre som får besök av dessa som inte ens förstår om de ber om ett glas vatten!
Och där har arbetsgivarna tagit in dessa för de är billigare och de fått bidrag för att ta in dessa så svenskar som kan, är utbildade och vill jobba inom vården får verkligen leta efter jobb!
Citera
2023-06-23, 13:33
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Men du svarar ju inte på vad skriver. "Politiker, röstar ni på oss så får ni så här" och folk röstar på dem. Vems fel är det?

Jo, jag svarar, men du förstår inte. Oavsett hur regeringen ser ut och vad de lovat så trumfar alltid policier.

Du säger till ditt barn att hen får leka med vilka leksaker hen vill utom tågbanan och rymdskeppet och hem måste hålla sig i rummet och ska vidare akta sig för att titta ut genom fönstret. Barnet känner sig fritt för att det får välja att leka med olika leksaker medans föräldrarna har en eget stort lekrum med pool etc. I den här liknelsen är du det nöjda barnet.

E du med?
Citera
2023-06-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag har viktigare saker att göra och roligare saker att tänka på när jag åker pendeln än att analysera mina medpassagerares hudfärg. Skaffa ett jobb eller hobby så kanske du slipper bry dig så jävla mycket om vad andra håller på.

Om du anser att invällarnas hudfärg är den enda skillnaden så har du inte fattat mycket.
Citera
2023-06-23, 13:49
Medlem
Tycker det är kul att vi invandrare börjar bli fler. Jag känner mig mer hemma när jag tar pendeln till jobbet och inte lika utstött som förr när det bara var vita.
Citera
2023-06-23, 14:00
Medlem
Jag spontanskrattar ibland när jag tänker på det tragikomiska i det hela och finner ro och bekräftelse kring mitt beslut att distansera mig från konformisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in