2023-06-22, 21:14
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bara för att det är din släktings teori betyder det ju inte att det är korrekt…?

Tydligen var fönstret bara godkänd för 1300 meter, men det behöver inte betyda att det var orsaken vilket vi kommer få reda på relativt snabbt.
Citera
2023-06-22, 21:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Nu undrar man ju. Kommer Tom Hanks spela den excentriske kaptenen och kommer James Cameron regissera filmen? Får jag gissa så kommer den pakistaniske herren spelas av Oscar isaac eller liknande.

Blir en ganska sugig film tror jag. 1h och 45min nedstigning och sen dör alla på en mikrosekund.
Citera
2023-06-22, 21:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bara för att det är din släktings teori betyder det ju inte att det är korrekt…?
Men släktingen kanske, som jag, är utbildad i ämnet?
Citera
2023-06-22, 21:16
Medlem
Franska äventyrare är galna sen länge, bryr sig inte om dom dör eller inte. Vilka var dom andra passagerarna ?
Citera
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det får du tycka, jag hävdar fortfarande att det inte förelegat något utmattningsbrott

Det var faktiskt någon som delade en video här igår på nått ubåtsofficer som pratade om att ubåtar ska in och testas med jämna mellanrum för utmattning i strukturen.

Om man tänker lite logiskt så har ubåten flera gånger varit nede vid titanic tidigare men just denna gång så imploderade den, för mig säger ju det sig själv att det är ett tydligt tecken på utmattning, eller vad skulle det annars kunna vara?
Citera
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Blir en ganska sugig film tror jag. 1h och 45min nedstigning och sen dör alla på en mikrosekund.

Tänker på alla smaskigheter som finns i familjedynamiken. Den hemska miljardären som skiter i sin familj och är hatad av sina barn som drar på konsert och frugan som säkerligen är överlycklig att få alla pengar.
Behövs inga överlevare i detta!
Citera
2023-06-22, 21:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Nu undrar man ju vem det var som knackade var 30e minut. Överlevare på Titanic?
Citera
2023-06-22, 21:17
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Finns det bilder på farkosten som dom använde för att lokalisera vrakdelarna med?

Sägs vara Atalante som kom med Victor 6.000
https://cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/4EHSPVFQ6NOJNCEA2YUDFNVV4E.jpg

Svårt att veta just nu. Det är flera farkoster inblandade.
Citera
2023-06-22, 21:18
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Finns det bilder på farkosten som dom använde för att lokalisera vrakdelarna med?

Googla "Victor 6000 atalante" så hittar du en del bilder och videos. Fransmännen kan vara stolta som har tillgång till så fin utrustning och fartyg.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kolfiber är bra på att ta upp dragkrafter, rätt uselt på tryckkrafter

Hittade den här studien om Kolfiber o ubåtar

Experimental and numerical analysis on suitability of S-Glass-Carbon fiber reinforced polymer composites for submarine hull

The present study investigated the suitability of S-Glass/Carbon fibers reinforced polymer composite for design of submarine hull that can travel up to 7000 m of sea depth. Experimental investigation revealed that the composite material exhibited combination of strength, stiffness and density that is comparable to many composites or metals at lower density (i.e.higher specific strength and stiffness). The excellent impact energy absorption (10.3 J) of carbon fibers/S-glass fibers reinforced epoxy composites in the present study was attributed to the excellent interfacial bonding of fibers with epoxy matrix.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214914722001313
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Tänker på alla smaskigheter som finns i familjedynamiken. Den hemska miljardären som skiter i sin familj och är hatad av sina barn som drar på konsert och frugan som säkerligen är överlycklig att få alla pengar.
Behövs inga överlevare i detta!

Du kanske har rätt. Kom igen Tom! Make it happen!!
Citera
Medlem
Implosionen skedde redan dag 1. Annars skulle utrustningen som de släppte ner och kom dit med under dessa dagar snappat upp ljudet från implosionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in