Citat:
Ursprungligen postat av
Wizero
Enligt mina beräkningar så är en "implosion" inte trolig. Nu har jag bara skummat igenom sista sidorna här på flashback men om den hade imploderat så borde man finna flytande plast på ytan, exemelvis flytvästar, plastflaskor etc etc...
JAG TROR att dom har varit lite för järva. Kommit ner till vraket, hittat en "ingång ", typ vid mitten där skeppet bröts itu, fått för sig att komma in en bit för att se insidan. FASTNAT och alternativt dragit med sig bråte som fått skit att rasa så dom är instängda. Elen kan möjligtvis slagits ut.
I början råder panik tills dom inser att ju mindre panik vi har, desto mindre stressade vi är ju längre kommer vi kunna hålla oss I liv tills hjälpen kommer. Därför knackar man en gång I halvtimman, för att spara på syret.
Så mitt tips till dom som letar, fortsätt leta. Ni har ett dygn-ish kvar. Dom är där nere .
Risken är att inte ens flytvästar flyter upp från det djupet, de komprimeras av trycket och blir kvar där nere. "Plasten" är sannolikt GRP och den flyter inte. Vattenflaskor flyter på ytan om det är luft i dem. men de sjunker om de är fulla med vatten. På 3800 meters djup trycks de ihop och luften i dem blir så lite att de sannolikt inte heller flyter upp.
Det behövs en flytförmåga som kan motstå trycket på 3800m djup för att flyta upp, och det gäller nog väldigt få saker på och i den ubåten. Därtill så kommer det att ha spridits över mycket stora ytor när det stigit 4km upp till ytan, och är bara småbitar, så det är inget som någon har lagt märke till, om det finns något.