2023-06-22, 20:52
Medlem
VD:n fick smaka på sin ignorans med råge. Vilken jävla idiot.

Mest synd är det om 19-åringen. Pakistans rikaste tonåring. Han kunde väl fan gjort något vettigare med sitt liv.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du får nog läsa det jag nyss postade. Stål är i stort sett okänslighet för lastcykler och därmed materialutmattning

Ja men ubåten är ju tillverkad i kolfiber och titan.
Citera
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Ja det är himla märkligt. Man kan tycka att lagen som är i det land man driver verksamhet, ändå skulle vara verksam… annars kan man ju ”råka döda” folk lite hur som i olika diverse båtar och rycka på axlarna och säga ”det är internationellt vatten”… 😬 Lite svårt att se att det ”håller” att köra på så, men det kanske det gör… hoppas inte!

De blandade sig i definitivt. Bland annat hade 38 experter inom ämnet skrivit under en oro för denna farkost och dess konstruktion.
Däremot hade de uppenbarligen inte mandat nog att kunna stoppa från dyk i internationellt vatten.
Citera
2023-06-22, 20:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ja men ubåten är ju tillverkad i kolfiber och titan.
Tro vad du vill då
Citera
2023-06-22, 20:54
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizero
Enligt mina beräkningar så är en "implosion" inte trolig. Nu har jag bara skummat igenom sista sidorna här på flashback men om den hade imploderat så borde man finna flytande plast på ytan, exemelvis flytvästar, plastflaskor etc etc...

JAG TROR att dom har varit lite för järva. Kommit ner till vraket, hittat en "ingång ", typ vid mitten där skeppet bröts itu, fått för sig att komma in en bit för att se insidan. FASTNAT och alternativt dragit med sig bråte som fått skit att rasa så dom är instängda. Elen kan möjligtvis slagits ut.

I början råder panik tills dom inser att ju mindre panik vi har, desto mindre stressade vi är ju längre kommer vi kunna hålla oss I liv tills hjälpen kommer. Därför knackar man en gång I halvtimman, för att spara på syret.

Så mitt tips till dom som letar, fortsätt leta. Ni har ett dygn-ish kvar. Dom är där nere .

Risken är att inte ens flytvästar flyter upp från det djupet, de komprimeras av trycket och blir kvar där nere. "Plasten" är sannolikt GRP och den flyter inte. Vattenflaskor flyter på ytan om det är luft i dem. men de sjunker om de är fulla med vatten. På 3800 meters djup trycks de ihop och luften i dem blir så lite att de sannolikt inte heller flyter upp.

Det behövs en flytförmåga som kan motstå trycket på 3800m djup för att flyta upp, och det gäller nog väldigt få saker på och i den ubåten. Därtill så kommer det att ha spridits över mycket stora ytor när det stigit 4km upp till ytan, och är bara småbitar, så det är inget som någon har lagt märke till, om det finns något.
Citera
2023-06-22, 20:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Kan man se presskonferensen på nätet?
Citera
2023-06-22, 20:55
Medlem
Det finns dock en chans att dom fortfarande är vid liv. Det är att om någon sorts "intelligentare" varelse/UFO, har hjälp till dom på nåt vis. Så vi kan inte vara 100% säkra på att dom är döda.

Hoppas att dom fortfarande är vid liv. Och kommer på jordytan.
Citera
2023-06-22, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Dom lastbärande delarna är stål

Man kan inte prata om lastbärande komponenter i en cylinder som ska utstå yttre tryck och som inte är gjord av stål.
Citera
Medlem
Bästa scenariot för dom.
Citera
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Om ett par minuter kan du se det på många sidor
Blandannat
https://www.bbc.com/news/live/world-us-canada-65967464
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Finns flera live-strömmar på Youtube. Jag kollar på Daily Mail:
https://www.youtube.com/watch?v=gNq3vQsWfCQ
Citera
2023-06-22, 20:57
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Tydligen är majoriteten av crewet bakom OceanGate kvinnor:
https://www.instagram.com/p/B9e5-Y-J0Mm/

Förklarar en hel del

Ja för det har ju ingen betydelse att själva ägaren var en man…. Som var av allt att döma väldigt riskbenägen… Nej, kvinnorna körde säkert över vd:n i alla beslut… Inte… 🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in