Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Obegripligt att så rika personer inte kunde kosta på sig en farkost med bättre säkerhet. Vad betalade de så mycket för, när farkosten uppenbarligen var undermålig? Och de visste (som det verkar) om säkerhetsriskerna... Var de försöksdjur? (Obs, jag är emot djurförsök men gör ändå den liknelsen).
Kanske är det annorlunda i USA, drömmarnas land, där är det mer accepterat tror jag att ”göra sin grej” oavsett om det är farligt eller ej? Och i kombination med miljardärer som avtrubbade letar kickar och mening efter att gjort precis allting….
Sa till min partner nu på morgonen att jag aldrig skulle betala 2 miljoner för att sitta på golvet i en plåtlåda. Ponera att ubåten var säker - hade jag betalat två mille och sen kommit dit och sett att man ska sitta på golvet som ett dagisbarn, då hade jag krävt pengarna tillbaka.
Såg på BBC att ubåten hade fel form (cylinderformad istället för rund) och att glaset/fönstret var godkänt för tryck ner till ”bara” 1 400 meter. Ju mer fakta som framkommer ju troligare låter det ju som att alla dog omedelbart där nere.