2023-06-21, 13:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Insatsen kanske inte handlar om att rädda eventuella överlevande utan att bärga ubåten? Då kan det ju få ta den tid det tar.

Bärgning är nåt helt annat. Så länge man hittar u-båten kan den bärgas. Men det kan ta månader eller år.
Citera
2023-06-21, 13:32
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Jag har en teori.

Se bild här https://ibb.co/H4RBtjx

En blåval kan bli 30 meter lång och är ju ganska gigantisk samtidigt som Titan kanske ser lockande ut för valen och den har då velat para sig.
En blåval snopp kan bli gigantisk och med denna så har han knullat sönder glaset.
Då har det antingen läckt in vatten och de drunknade eller så fastnade valsnoppen och tätar igen hålet, eftersom det är sånt tryck och det blir en tryckskillnad så sugs penisen in, tätar hålet men samtidigt så suger tryckskillnaden ut all valspermier (det kan vara upp mot 1500 liter sperma) och de drunknar i sperma.. vet inte hur trycket fungerar där riktigt med valpenisar, det var bara en tanke.. men säg att sperman inte ejakuleras utan att valens penis tätar igen hålet och är fast på grund av trycket.. valen får panik och simmar därifrån, därför omöjligt att hitta båten.. sedan tar syret slut.
Jag tycker vi ska hålla oss till denna teorin tills något annat bevisats. Det är sannolikt detta som hänt.
Just nu dinglar ubåten och dess döda besättning som en använd kondom under en nöjd och glad blåval.
Citera
2023-06-21, 13:33
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Finns det ingen kanal (gratis) som sänder live från sökandet?

räcker det inte med att kolla på live-streamen från räddningspersonalens body cams?
Citera
2023-06-21, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
räcker det inte med att kolla på live-streamen från räddningspersonalens body cams?
Och var finns det?
Citera
2023-06-21, 13:35
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Varför inte? Tänker just ifall man tappar kontakten med teamet och flyter upp till ytan
Vad gör man sen? Simmar i land?
Citera
2023-06-21, 13:36
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Jag har en teori.

Se bild här https://ibb.co/H4RBtjx

En blåval kan bli 30 meter lång och är ju ganska gigantisk samtidigt som Titan kanske ser lockande ut för valen och den har då velat para sig.
En blåval snopp kan bli gigantisk och med denna så har han knullat sönder glaset.
Då har det antingen läckt in vatten och de drunknade eller så fastnade valsnoppen och tätar igen hålet, eftersom det är sånt tryck och det blir en tryckskillnad så sugs penisen in, tätar hålet men samtidigt så suger tryckskillnaden ut all valspermier (det kan vara upp mot 1500 liter sperma) och de drunknar i sperma.. vet inte hur trycket fungerar där riktigt med valpenisar, det var bara en tanke.. men säg att sperman inte ejakuleras utan att valens penis tätar igen hålet och är fast på grund av trycket.. valen får panik och simmar därifrån, därför omöjligt att hitta båten.. sedan tar syret slut.

Tack för dagens garv. Tänker mig att blåvalen simmar omkring med en ubåt som kondom på jättepenisen. Valhonorna blir helt begeistrade av att se att hans enorma kuk nu har ett ollon brett som en undervattensfarkost och hårt som metall. När han tömmer 1500 liter i nästa hona skjuts ubåten av och placeras då inne i valhonans kropp.
Senast redigerad av Triremer 2023-06-21 kl. 13:40.
Citera
2023-06-21, 13:36
Avslutad
Citat:
Ubåtsexperten Bo Rask menar att hoppet snart är ute för de fem personerna ombord på Titan:

– Min bedömning är dessvärre att ubåten ligger på botten som en tillplattad ölburk. Det är bara skräp kvar, säger han.

Vadå bara skräp kvar? Inte ens spår av människokroppar? Går den här ubåtsexperten på myten om att en människa krossas till oigenkännlighet om den hamnar på 3800 meters djup?

https://qr.ae/py4Soy
Citera
2023-06-21, 13:38
Medlem
Vid hårsfjärdenincidenten kunde man se marinens helikoptrar sänka ned avlånga hydrofoner för avlyssning. Utanför spärrarna skall det också ha legat svenska ubåtar som är utrustade för avlyssning med hydrofoner i fören.

Efter fördröjd minsprängning avlyssnades att minst en miniubåt kröp ut från minspärrarna och jag har för mig att man använde sjunkbomber även utanför vid "Danziger Gatt".

Det verkar som om ÖB inte ville man skulle sänka varken miniubåtar eller moderubåtar, bara skada dom.
Inte säkert det var Sovjetunionen som låg bakom kan ha varit brittiska ubåtar. Man fördröjde utlösningen av minorna och vid något tillfälle gav man inte eldtillstånd.

Detta som en påminnelse om att man kan avlyssna med sonar från ubåtar. Här måste man sätta in alla resurser som finns för att rädda turistfarkosten.
Citera
2023-06-21, 13:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappetasken
Jag ger det mindre än 1% chans att de får upp farkosten, även om de hittar den idag.

Jag ger dem 100% chans att få upp farkosten om de hittar den, då handlar det bara om vilja.

Jag ger dem 75% chans att hitta farkosten.

Med tanke på att de hört ljud från den, så ger jag dem 50% chans att hitta den inom ett dygn.

Jag ger dem 10% chans att få upp farkosten i tid för att rädda alla ombord.
Citera
2023-06-21, 13:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vid hårsfjärdenincidenten kunde man se marinens helikoptrar sänka ned avlånga hydrofoner för avlyssning. Utanför spärrarna skall det också ha legat svenska ubåtar som är utrustade för avlyssning med hydrofoner i fören.

Efter fördröjd minsprängning avlyssnades att minst en miniubåt kröp ut från minspärrarna och jag har för mig att man använde sjunkbomber även utanför vid "Danziger Gatt".

Det verkar som om ÖB inte ville man skulle sänka varken miniubåtar eller moderubåtar, bara skada dom.
Inte säkert det var Sovjetunionen som låg bakom kan ha varit brittiska ubåtar. Man fördröjde utlösningen av minorna och vid något tillfälle gav man inte eldtillstånd.

Detta som en påminnelse om att man kan avlyssna med sonar från ubåtar. Här måste man sätta in alla resurser som finns för att rädda turistfarkosten.

Militären hade dem i sitt grepp och ÖB ville ta upp dem. Men statsministern den fegisen stoppade det. ÖB var vansinnig över detta.

Vad gäller Titan tycker jag det är märkligt att de inte kan positionera källan till ljuden de hört via sina hydrofoner. Det är ju liksom hela idén med att använda hydrofoner. Förhoppningsvis jobbar de på detta och har det klart snart, om inte alla redan bara det att vi inte fått veta det ännu.
Citera
2023-06-21, 13:44
Medlem
Tycker att USA borde ta och allokera nån millitär submarin/u-båt till att ta en titt.
Sen så skickar de räkningen till idioten som fick idén att åka ner så oförberett till Titanic.

Deras submariner har ju otroligt avancerade sonar-system, vilket innebär att de skulle kunna hitta dom betydligt snabbare än en vanlig u-båt.
Samt så är det väll en av de u-båtarna som faktiskt kan gå ner till det djupet.

Finns ju liksom knappt 30 timmars syre kvar.
Citera
2023-06-21, 13:44
Medlem
Finns det någon livestream/flöde man kan följa som uppdateras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in