2023-06-21, 11:40
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Inte alltid förstås, men säkert ofta. Forumreglerna (1.06) förhindrar mig tyvärr från att gå in djupare på den frågan.

Herregud, du är pinsam.

Snälla säg att du är intelligentare än så här? Du kan väl på allvar inte mena att man måste vara pedo eller "pedokramare" för att man kritiserar Dumpens metoder?

Det är som att säga att man inte kan kritisera polisens arbete mot organiserad brottslighet, för gör man det är man för organiserad brottslighet och säkerligen själv kriminell.
Citera
2023-06-21, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Krystad respons. Är ju så här, dumpenanhängare kallar alla sina meningsmotståndare pedofiler. Det är fakta och intellektuellt ohederligt.

Vad är det som är krystat?

Nej, självklart är inte alla Dumpen-kritiker pedofiler. De finns dock, och en hel del pedofil-apologeter.

Och så har vi de personliga skälen på det då, ingen ska försöka övertyga mig om att engagemanget i just P och S är så stort bara på grund av deras historia, då hade det funnits betydligt större förbrytare att lägga energi på, så att säga.
Citera
2023-06-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Herregud, du är pinsam.

Snälla säg att du är intelligentare än så här? Du kan väl på allvar inte mena att man måste vara pedo eller "pedokramare" för att man kritiserar Dumpens metoder?

Det är som att säga att man inte kan kritisera polisens arbete mot organiserad brottslighet, för gör man det är man för organiserad brottslighet och säkerligen själv kriminell.
Jag vill absolut påstå att man inte värnar om barnens säkerhet i den verklighet de möter när man kritiserar Dumpens arbete.
Ser ett flertal skrämmande inlägg här i tråden som vill göra gällande barnens könsmognad, neandertahlska reproduktionsinstinkter osv som ursäkt för att man förgriper sig på barn.

Det är inte alls i närheten av att kritisera polisens arbete som liknelse, det är bara ett dåligt argument för att försöka normalisera ett bestialiskt beteende.
Kalla det peddo eller peddokramare om du vill, finns inte nog beskrivande ord för den avarten som inte är värd att kallas människor.
Citera
2023-06-21, 12:01
Medlem
Citat:
Herregud, du är pinsam.

Nej, det var du som la de orden i min mun. Men om man, som somliga i tråden, är helt besatt av vad just P och S gör och har gjort, och aldrig någonsin visar något engagemang i övrigt i frågan, så är det ganska lätt att lägga ihop ett och ett. Att ta Dumpens arbete så djupt personligt saknar annars proportioner i förhållande till vad det rör sig om.

Citat:

Nej, det är inte samma sak. Fler irrelevanta analogier?
Citera
2023-06-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag vill absolut påstå att man inte värnar om barnens säkerhet i den verklighet de möter när man kritiserar Dumpens arbete

Vilka barn? Är batikhäxor som låtsas vara fjortisar.

Är faktiskt anstiftan. Genomruttet och man gör det för att profitera.
Citera
2023-06-21, 12:33
Medlem
Bertil.1987s avatar
Det agg och hat mot dumpen är int i proportion till de metoder man är kritisk till
Där man vill ta till ganska många åtgärder för att sänka dumpen som organisation

Prata om att kolla upp deras bild regnr för att hitta oegentligheter osv...

Det är så sjukt överdrivet, allt för att hindra dumpen från att hänga ut människor som vill förgripa sig på barn
Senast redigerad av Bertil.1987 2023-06-21 kl. 12:43.
Citera
2023-06-21, 12:37
Medlem
Citat:
Så kritisera Dumpen och du utgår från att det finns personliga skäl bakom, hur kom du till den konklusionen?
Berätta jag är genuint nyfiken.
Konstig meningsbyggnad och frågan var inte riktad till mig men jag tror jag kan belysa grunden till uppfattningen - den beror på det totala fokuset på gäddorna generellt hos vissa skribenter, inte deras handlingar och dess konsekvenser. På gäddlingarnas fokus oftast är på att till varje pris, i flera fall genom ett påfallande maniskt beteende, finna sätt att svartmåla, undergräva och sabotera för Dumpens verksamhet och (ännu mer symtomatiskt) personerna som representerar den och i synnerhet Sara. Regel tycks vara ryktesspridning, fula epitet och öknamn som upplevs av många andra i tråden som inte bara irrelevanta utan helt oproportionerliga och djupt personliga.
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2023-06-21 kl. 12:47.
Citera
2023-06-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det agg och hat mot sumpen är int i proportion till de metoder man är kritisk till
Där man vill ta till ganska många åtgärder för att sänka dumpen som organisation

Prata om att kolla upp deras bild regnr för att hitta oegentligheter osv...

Det är så sjukt överdrivet, allt för att hindra dumpen från att hänga ut människor som vill förgripa sig på barn
Vill man hänga ut människor på svaga bevekelsegrunder bör man tåla att granskas själv. Och ha rent mjöl i påsen.
Citera
2023-06-21, 12:44
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Vill man hänga ut människor på svaga bevekelsegrunder bör man tåla att granskas själv. Och ha rent mjöl i påsen.

Svaga bevekelsegrunder?
Räcker det inte att dom skickar en dickpic till vad dom tror är en minderårig?
Citera
2023-06-21, 12:46
Medlem
Citat:
Vilka barn? Är batikhäxor som låtsas vara fjortisar.

Är faktiskt anstiftan. Genomruttet och man gör det för att profitera.
Anstiftan? Då skulle Dumpen suttit i rätten för länge sen. Sveriges rikes lag gäller, inte random gäddlings.
Om de gör det för att profitera, vilket jag tvivlar på, de lär inte tjäna storsummor på något sätt och jag tycker definitivt de bör ha lön för sitt arbete, så är vore det okej för mig och antagligen de flesta andra. Attackerar du andra verksamheter som syftar till att gå runt ekonomiskt också eller enbart de som inriktar sig på att förhindra sexuella övergrepp?
Citera
2023-06-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Svaga bevekelsegrunder?
Räcker det inte att dom skickar en dickpic till vad dom tror är en minderårig?
Det existerar inget barn. Är juridiskt ohållbart. Det finns inget brottsoffer och pga det har inte Dumpen lyckats få någon dömd i domstol.
Citera
2023-06-21, 12:52
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
En pedofilförsvarare tycker inte att man bör göra något åt pedofiler? Noterat.

För övrigt håller inte argumentationen. Vill man ha någon som helst trovärdighet när man säger sig vilja skydda barn från övergrepp, då räcker det inte att endast peka finger åt dem som faktiskt gör något. Som jag varit inne på finns det ofta personliga skäl bakom hatet mot Dumpen. Väldigt genomskinligt.
Jag köper helt att man av personliga skäl kan driva sig egna agenda genom att hysa agg mot ett visst handlande och vissa personligheter. Tycker dock att man måste kunna ställa sig kritisk till att folk som drivs av sitt egna hat och hämndbegär (som Sara och Patrik gör och det är fullt förståeligt) inte kanske alltid ser vad som skulle kunna vara bäst. Samtidigt en bakgrund kan göra en väldigt drivande och produktiv i det man vill åstadkomma. Av naturen gör känslor oss irrationella och det är just det som åtminstone gör att jag ställer mig kritisk till deras metoder. För att vara kritisk kan omöjligt vara synonymt med att jag rättfärdigar sexuellt utnyttjande och våldtäkter av barn. Det är fruktansvärt och pedofiler är rutten frukt. Däremot så tror jag på den gamla devisen "hat föder mera hat" och det har jag mina skäl till. Vill som sagt inte outa mer om mig själv mer än att min egna rödfärg har falnat för ögonen men det har tagit tid och jag mår bra idag och tänker inte låtet hatet och hämndbegäret styra mig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in