Citat:
Ursprungligen postat av
Newkie
Test på primater har tagits till 1000 meter. Då med väte som inert del om jag inte missminner mig, man andas i princip knallgas. Dom blev i princip ett ryckande vrak av spasmer och anfall.
4000 meter är helt otänkbart.
Vätgasen är dock tekniskt sett inte inert den är ju farlig genom att lungorna exploderar direkt om den röksugne dykaren vill ta ett bloss inne i ubåten, haha ?
Redan på 1970-talet visades det en övervakningsfilm från en bensinmack i USA, där en n*ger rökte medan han tankade bilen. Det gick inte så bra. N*gern dog i branden.
Annars så har vätgas många värdefulla egenskaper just genom att dess narkotiska effekt troligen är mycket liten.
Däremot fanns det ett projekt redan på 1970-talet hos US Navy om att man skulle kunna andas en vätska istället, en vätska som kan lösa syrgas i ganska stor koncentration. Den vätskan man provade var ett fluorkolväte med rätt speciella egenskaper. Om det var en hamster eller en hund man lyckades få att andas denna vätska det minns jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dagdrommaren
Den ligger väl i närheten av Titanic, det var ju dit de skulle.
Kan man inte söka upp deras mobiler?
Säkert
HAHA Vad urdumt - Det finns ingen täckning under vattnet. Radiovågorna kan inte ta sig så djupt ner i vattnet, någon meter ungefär. Saltvatten leder elström och material som leder elström såsom metaller reflekterar radiovågorna, eller dämpar dem.