2023-06-20, 18:37
Medlem
Madagascars avatar
US Coastguard presskonferens om en knapp halvtimme
Citera
2023-06-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Av samma orsak som en förmögen sångare i Rammstein tar risker som gör slut på hans karriär och rykte. För kickar.
Att våga ta vissa risker för att öka kapitalet är inget ovanligt som framgångsrik företagare, men, att söka sig till kickar ingår inte, att ta en risk som är större än vinsten är inget jag tror dessa personer har gjort.
Rammstein känner jag inte ens till så kan inte uttala mig om denne
Citera
2023-06-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
De miljardärer som skapat sin förmögenhet själva, och inte ärvt den, är nog ofta lite djärva spelare. Våga och vinn.
De har upplevt allt, gjort allt man kan göra. Lite trötta kanske. Men så kommer möjligheten att för växelpengen två miljoner gå ner och kolla på Titanic. Äntligen något som sticker ut!
Att våga ta lite risker för att öka sitt kapital - ja det är nog kutym, men detta är ju på en helt annan nivå, vilket för mig är obegripligt
Citera
2023-06-20, 18:41
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Luften innehåller ca 21% syre och minskar syret ner till 14% så blir man medvetslös.
Citera
2023-06-20, 18:45
Medlem
Ja hittade en kalkylator som fick fram detta
4000 mH2O är lika med 39 225 520 Pa så jag var inte så lång ifrån då
https://www.convertworld.com/sv/tryck/meter-vatten.html
Citera
2023-06-20, 18:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Igår sa du att det är lätt att bärga u-båten från 3800 meters djup. Är den bärgad än?

Inte en enda gång har en u-båt bärgats från det djupet. Och inte heller nu kommer det ske.

Håll dig till din lilla u-båts-simulator🤣

Jo, den här gången kommer det nog att ske, givet att ubåten är intakt och hittas. Möjligen inte med de ombordvarande vid liv. Men den här gången tror jag den kommer att bärgas. Det är för många med alldeles för mycket pengar i den där konservburken för att den bara skall lämnas på havets botten.

Allt hänger på att hitta den. Och säkerligen kommer någon av de efterlevande att se till att det körs sökexpeditioner tills den hittas, om det så tar år. Räkna med det.
Citera
2023-06-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Att våga ta lite risker för att öka sitt kapital - ja det är nog kutym, men detta är ju på en helt annan nivå, vilket för mig är obegripligt
Om du är miljardär behöver du inte tänka på ditt kapital längre. Du behöver andra "kickar".
Som att dyka till Titanic. Eller fara ut i rymden, som många miljardärer redan gjort.
Citera
2023-06-20, 18:47
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jo, den här gången kommer det nog att ske, givet att ubåten är intakt och hittas. Möjligen inte med de ombordvarande vid liv. Men den här gången tror jag den kommer att bärgas. Det är för många med alldeles för mycket pengar i den där konservburken för att den bara skall lämnas på havets botten.

Allt hänger på att hitta den. Och säkerligen kommer någon av de efterlevande att se till att det körs sökexpeditioner tills den hittas, om det så tar år. Räkna med det.

Det går inte att bärga en farkost på sådant stort djup det hörde jag en expert säga.
Citera
2023-06-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Först tyckte jag synd om dem, nu gör jag fan inte det längre. Det verkar vara nånting med svinrika människor som tycks göra att de känner sig oövervinnliga. Vem åker ner i en experimentiell farkost som inte har genomgått rigida tester och blivit godkänd, som styrs av en xbox-kontroll och som hade problem redan förra sommaren? Det var dömt att misslyckas.

Det är bara att hoppas att de dog snabbt. Om de fortfarande lever och sitter fast på havets botten i becksvart mörker, då har de en ångest som kan ta död på vem som helst.
Jag vet inte om det bara är rika människor som beter sig som idioter faktiskt. Några exempel jag kommer på, på rak arm:

https://everipedia.org/wiki/lang_en/monalisa-perez

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trevor_Jacob

https://heavy.com/news/sofia-cheung/

https://heavy.com/news/2017/10/natalia-borodina-dead-topless-car-video/

https://eu.usatoday.com/story/tech/nation-now/2017/12/12/daredevil-dies-after-falling-off-62-story-skyscraper-china/943935001/

Och så vidare.

Tror inte att det har med pengar att göra.
Citera
2023-06-20, 18:49
Medlem
Arethas avatar
Mord-dansken med ubåten påminner om att det mest osannolika scenario bli verklighet. Här är det jävligt mycket pengar som kommer att skifta ägare vid dödsfall. Tänk om nån psykopatsläkting till miljardären smugit ut och lossat på en packning i lönndom när övriga satt i kajutan och skålade för morgondagens nedstigning. Konstigare saker har hänt.
Senast redigerad av Aretha 2023-06-20 kl. 18:51.
Citera
2023-06-20, 18:50
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om du är miljardär behöver du inte tänka på ditt kapital längre. Du behöver andra "kickar".
Som att dyka till Titanic. Eller fara ut i rymden, som många miljardärer redan gjort.

Finns massa saker att göra som inte är riskabla dock. Exempelvis stoppa åldrandet, bygga robotkroppar åt förlamade, bota cancer osv. Man behöver inte döda sig själv för att ha en strävan.
Citera
2023-06-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Nja det hade inte ens fått upp PUTIN
Ett hopplöst mission tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in