Citat:
Ursprungligen postat av
Ernie1616
Jag gjorde ett medvetet val att vara med. Den exponeringen visste jag om, och exploateringen tja det får man acceptera(alltså att dom dramatisera litegran och inte kan visa allt). Självklart är det obetalt, annars skulle det vara skevt. Det är mycket i världen som jag inte förstår, men att man vill medverka i detta program det kan jag förstå! För att det är förjävla fint. Inte oproblematiskt, men ändå lärorikt och vackert.
Programmet har funnits några säsonger och alla som söker förstår rimligen upplägget. Så jag kan bara dra slutsatsen att alla som söker antingen är attention seekers. Eller att de är så naiva så att de tror att en jury kan hitta en partner och placera framför dem och de kommer att älska varann. What are the odds. Jag dansade 4 år alla kurser på Mälarsalen, kanske med 1000 tjejer, innan jag hittade en som var intressant.
En kraftfull förändring av konceptet vore att de som är med får t.ex 50 foton att titta på, eller filmer, och så får de välja någon av dem. De skulle öka chansen till kärlek enormt. All snabb kärlek bygger på fysisk attraktion eller fantasier typ makt och pengar.
Fast det är en meningslös tanke. För konceptet med TV-programmet är just att fösa in människor som inte älskar varann i en liten förortslägenhet i Malmö och se vad som händer. Alla deltagare är en slags råttor som ska iakttas ovanifrån i en labyrint.