2023-06-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Alla planen kan använda dem vad jag vet. Snart kommer F-16 också med AMRAM, kommer slakta alla ryska plan och helikoptrar inom 160km.

Herregud vad du tjatar. Slakten när våroffensiven startar osv. Har den startat? eller kanske startar den den 22:a?

Det ser mörkt ut på kame.... avbytarbänk!
2023-06-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Glöm bara inte bort vilket slaskland som de facto invaderat ett grannland.

Självklart, Ryssland har begått ett enormt övergrepp på Ukraina, bombat sönder dammar och kraftverk och industrier. Enorm miljöförstöring. Massa civila offer. Tro fan inte jag stödjer det.

De som ligger bakom denna motoffensiv undrar jag dock om de vill Ukraina väl. De skulle gått runt de tyngst befästa ryska linjerna eller väntat till Ukraina fått mer luftstyrkor.
2023-06-19, 19:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Herregud vad du tjatar. Slakten när våroffensiven startar osv. Har den startat? eller kanske startar den den 22:a?

Det ser mörkt ut på kame.... avbytarbänk!

Hur går det med den ryska offensiven?
2023-06-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Enligt Deep State-kartan har Ukraina på två veckor tagit tillbaka 100 kvadratkilometer medan det tog Ryssland 6 månader att erövra 600 kvadratkilometer. Just nu går det alltså dubbelt så snabbt för Ukraina.
Kan aldrig stämma varför skulle dom då pausa offensiven för det inte går så bra.
2023-06-19, 20:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Kan aldrig stämma varför skulle dom då pausa offensiven för det inte går så bra.

Ukraina förnekar att den är pausad:

Citat:
Minister avvisar uppgifter om paus i motoffensiven

Ukrainas biträdande försvarsminister Hanna Maljar tillbakavisar uppgifterna om att den ukrainska motoffensiven ska ha pausats.

https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
https://sverigesradio.se/artikel/ukrainsk-minister-dementerar-paus-i-offensiven-det-ar-krig
2023-06-19, 20:20
Medlem
https://funker530.com/video/nsfw-russian-soldiers-gunned-down-point-blank-in-trench/?ref=app

En av dom råaste filmer jag sett i denna krig
2023-06-19, 20:21
Medlem
Citat:

Den har inte pausats och det har stått klart länge att missförståndet beror på en felcitering.

För övrigt anses Deep State-kartan vara den mest korrekta av båda sidorna. Numera är den även uppdaterad med ryssarnas försvarslinjer.
Senast redigerad av Green Eyes 2023-06-19 kl. 20:24.
2023-06-19, 20:55
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Har du sett en Timeout i Handboll eller Hockey...då man ändrar taktiken?
2023-06-19, 21:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Heder åt din optimism men nej, ingen lär sig flyga F-16 på 2 månader. Det är inte sant.

Lära sig helt nya system, kommunikation, strid med mera. 2 månader är löjligt.

Skickas Ukrainska piloter upp med 2 månaders träning skjuts de samtliga ner.
Nu är det iofs piloter som redan är stridspiloter så det är inga rookies man utbildar.
2023-06-19, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu är det iofs piloter som redan är stridspiloter så det är inga rookies man utbildar.
Precis men 2 månader är nog lite i underkant ändå. Tänk att västerländska plan har lite annorlunda teknik och AoA och en massa annat inte är som att lära sig köra bil.
2023-06-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Precis dom kan tänka, dom har insett att terrorist RyZZland måste stoppas till varje pris.
Ja RyZzLand och dessa horder av orcher måste stoppas vid Midgårds portar innan den onde PUTLER tar över världen! Västvärldens EXistens står på spel.

Det är min analys av läget
2023-06-19, 21:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Precis men 2 månader är nog lite i underkant ändå. Tänk att västerländska plan har lite annorlunda teknik och AoA och en massa annat inte är som att lära sig köra bil.
Jag skulle gissa att de västerländska är enklare att använda och lära sig än de fd Sovjetiska man flyger idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in