2023-06-18, 09:04
Medlem
En man ska ha angripit två personer med tillhyggen i Malå. Händelsen ska ha skett vid 22-tiden på lördagskvällen.
De inblandade personerna ska vara bekanta med varandra, ingen person ska ha kommit till skada. // Aftonbladet

Enligt Aftonbladet är en man gripen för mordförsök Men ingen är skadad???
Vad är Malå för håla?????
Citera
2023-06-18, 09:09
Medlem
Bärsärk på fyllan eller en mångkulturell kulturyttring?
Citera
2023-06-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
En man ska ha angripit två personer med tillhyggen i Malå. Händelsen ska ha skett vid 22-tiden på lördagskvällen.
De inblandade personerna ska vara bekanta med varandra, ingen person ska ha kommit till skada. // Aftonbladet

Enligt Aftonbladet är en man gripen för mordförsök Men ingen är skadad???
Vad är Malå för håla?????

Malå är en liten håla i övre Norrland
Citera
2023-06-18, 09:23
Medlem
diseuses avatar
Det som trådstartaren glömde att länka är denna notis.

Polisens egen notis (18 juni 07:58, Mord/dråp, försök, Malå):
Citat:
Vid 22-tiden på lördagen beordras polispatruller till Malå där en man med tillhyggen uppges ha angripit två andra personer.

Båda personerna har undkommit utan skador.

De inblandade är bekanta med varandra.

Mannen grips och anhålls under natten av åklagare.

Ärendet rubricerades initialt som försök till grov misshandel, vilket ändrats till försök till mord.

Polisen arbetar med initiala utredningsåtgärder, såsom förhör.
Citera
2023-06-18, 10:13
Medlem
F0ck-its avatar
Är det en svensk GM så kommer det snart att komma ut vem det är. Är GM invandrad så kommer vi få vänta pga att det inte är någon som känner personen.

Det brukar vara så i Malå.
Citera
2023-06-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F0ck-it
Är det en svensk GM så kommer det snart att komma ut vem det är. Är GM invandrad så kommer vi få vänta pga att det inte är någon som känner personen.

Det brukar vara så i Malå.
Baserat på polisnotisen verkar det vara missbrukare/alkisar.
Citera
2023-06-18, 10:32
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Baserat på polisnotisen verkar det vara missbrukare/alkisar.

Jag har hört ett namn nu. Han är inte missbrukare. Avvaktar ett tag med att outa honom. Det är fortfarande osäkert.
Senast redigerad av F0ck-it 2023-06-18 kl. 10:50.
Citera
2023-06-18, 11:39
Medlem
Citat:
Jag har hört ett namn nu. Han är inte missbrukare. Avvaktar ett tag med att outa honom. Det är fortfarande osäkert.

Om det är samma namn som jag hört så har han ordentliga alkoholproblem även om han inte räknas till A-lagarna.
Citera
2023-06-18, 11:50
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niaomi84
Om det är samma namn som jag hört så har han ordentliga alkoholproblem även om han inte räknas till A-lagarna.

Jag har hört namnen nu på alla inblandade, men det händelseförlopp som kom fram stämmer inte med vad media skriver.

Den som påstås ha attackerat dom två andra är i 40 års åldern. Men media skriver att han är i 50 års åldern. Så är det 40 åringen och hans ex som blivit attackerad av (den snart) 50 årige mannen. Eller har 40 åringen attackerat 50 åringen och kvinnan?
Om det är det senare, vilket jag fick höra. Så vore det konstigt om 50 åringen är den som blev gripen.
Citera
2023-06-18, 11:59
Medlem
Citat:
Jag har hört namnen nu på alla inblandade, men det händelseförlopp som kom fram stämmer inte med vad media skriver.

Den som påstås ha attackerat dom två andra är i 40 års åldern. Men media skriver att han är i 50 års åldern. Så är det 40 åringen och hans ex som blivit attackerad av (den snart) 50 årige mannen. Eller har 40 åringen attackerat 50 åringen och kvinnan?
Om det är det senare, vilket jag fick höra. Så vore det konstigt om 50 åringen är den som blev gripen.

Jag har hört samma som du, att han som är drygt 40 attackerade exet och han som är knappt 50 (exets nya) men att exets nya hann slå ner 40 åringen innan någon allvarligt skett. Men allt är ju bara rykten.
Citera
2023-06-18, 12:05
Medlem
Citat:
Jag har hört samma som du, att han som är drygt 40 attackerade exet och han som är knappt 50 (exets nya) men att exets nya hann slå ner 40 åringen innan någon allvarligt skett. Men allt är ju bara rykten.

Svartsjukedrama alltså. Inge bra i kombination med ett stort intag av alkohol.
Citera
2023-06-18, 12:36
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:

Verkar bara vara Norran som satt en ålder på den som är gripen. Så det är väl dom som blandat ihop dom inblandade. Allt som hörs nu är iaf att det är 43 åringen som är GM.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in