2023-06-18, 08:40
Bannlyst
Ni kan tänka er vad som hänt om dessa 500 hade kommit upp till Sverige. Vi har redan världen högsta skatter pga en allt för generös asylpolitik, vi har haft stolpskott till statsminstrar vars europa inte bygger några murar eller dessutom tackar dessa orcher att dom valde Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Mycket få migranter vill till Sverige numera. Landet anses rasistiskt med koranbränningar och beslagtagna barn, rättslöst, pga en okontrollerad brottslighet, samt en arbetsmarknad där det inte finns några jobb. Folk vill till England.

England vill inte ha skiten heller. Men det är bra att vi slippe få hit skiten. Allt jävla pack ifrån MENA området som vi har tagit emot har förstört Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Eller så kan man se det som att de kan komma till Sverige, få en gratis lägenhet av - med deras mått mätt - mycket hög standard, få omedelbar tillgång till en välutvecklad välfärdsstats alla förmåner, få en garanterad försörjning livet ut men slippa jobba och slippa att anpassa sig det minsta till sitt nya hemland utan kunna fortsätta leva enligt sina traditioner.

Det som ur en synvinkel ser ut som misär kan ur en annan synvinkel vara en gyllene dröm, väl värd att riskera livet för.

Lägg till ett rättsystem som inte knappt klara av bestraffa kriminella element. Lyxfängelse med platt tv och ps5 i cellen.
Senast redigerad av PalmeKiller 2023-06-18 kl. 08:44.
Citera
2023-06-18, 08:42
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikStim49
Väldigt tragiskt oavsett. Hade dem tagit sig till Sverige hade dem fått sitta i någon lägenhet i flera år och sakta men säkert brytas ned. Aldrig fått komma in i samhället.
Eller så kan man se det som att de kan komma till Sverige, få en gratis lägenhet av - med deras mått mätt - mycket hög standard, få omedelbar tillgång till en välutvecklad välfärdsstats alla förmåner, få en garanterad försörjning livet ut men slippa jobba och slippa att anpassa sig det minsta till sitt nya hemland utan kunna fortsätta leva enligt sina traditioner.

Det som ur en synvinkel ser ut som misär kan ur en annan synvinkel vara en gyllene dröm, väl värd att riskera livet för.
Citera
2023-06-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Det här är så vanvettigt tragiskt. Vet inte vad jag ska säga mer...

Tragiskt att de ej kom fram för att plundra landet i form av bidrag? Nja vet inte ja.
Citera
2023-06-18, 09:08
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Det är ju uppenbarligen så här EU, Sverige, Ylva Johansson m.fl. vill ha det eftersom man vägrar att stänga gränserna och stoppa den pågående invasionen.
Australien lyckades stoppa dessa s.k. "tragedier" genom att neka alla som kom över havet.

Vänstern mår bra när de ser mänskligt lidande, då de kan använda det till sin vinning.
Moder Terasa är ett perfekt exempel på deras mentalitet.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2023-06-18 kl. 09:10.
Citera
2023-06-18, 09:34
Medlem
Conams avatar
Citat:
Holy "¤"#¤&/, är det så man får ner båtflyktingar till sverige !???? Vilket teknik....
Enligt scb så har antal "båtflyktingar" ökat.
Så vi har tyvärr mer misär att se framöver oss, både till havs och till lands.
Tack vänstern, mp och company!
Citera
2023-06-18, 09:38
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Holy "¤"#¤&/, är det så man får ner båtflyktingar till sverige !???? Vilket teknik....
Enligt scb så har antal "båtflyktingar" ökat.
Så vi har tyvärr mer misär att se framöver oss, både till havs och till lands.
Jag har en bekant från Sudan. Hans mamma och systrar ringer hela tiden från Karthoum och vill att han ska lämna Sverige, eftersom det är för farligt. Rasmus Paludan vevas oupphörligen på TV där nere. Betänk då att det nästan är inbördeskrig där nere - men det tycker hans släkt "inte är så farligt". Sverige är värre.
Citera
2023-06-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister

Jag kan 100% säga att för några år sedan hade jag hållit med dig. Att inte ha arbete att gå till, samt känna att man inte tillför något i samhället är ren misär på lång sikt. Man lär sig inte svenska osv.
Det är inget som får dem att vilja lära sig svenska lagar och tankegångs om man är hemma hela tiden.
Jag vet fler som sagt att deras föräldrar ångrar dem kom till Sverige pga av soffa sittandet.

När jag var ung och arg tänkte jag dessa varelser var parasiter. När man blev äldre och visare så fattade jag att vänstern och knarkarna har mest att vinna på denna utveckling. Jag tokvägrar tro att vänstern är dumma i huvudet, utan allt går enligt deras planer(vilja). Jag håller dem ansvariga för skiten dem gjort mot invandrarna samt Sverige.

Hade man själv fötts i den fattiga delen av världen, så hade jag också blivit båtflykting. Du har stort sett rätt. Jag utmanar dig att fråga invandrarna som varit utanför jobb systemet hur dem mår. Mycket i livet går ut på att vara detektiv. Jag är helt säkert dem skulle uppskatta om du visar ett intresse för deras situation.
Citera
2023-06-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag har en bekant från Sudan. Hans mamma och systrar ringer hela tiden från Karthoum och vill att han ska lämna Sverige, eftersom det är för farligt. Rasmus Paludan vevas oupphörligen på TV där nere. Betänk då att det nästan är inbördeskrig där nere - men det tycker hans släkt "inte är så farligt". Sverige är värre.

Jag är väl medveten om sudan. Ett av dem farligaste länderna för hjälparbetarna(wtf).
Dem är väldigt religiösa och har tuffa uppväxt förhållanden. Du måste förstå att dem tror på gud på ett helt annat sätt än vi gör. Att vara i Sverige nu kommer leda till att dem hamnar i helvetet. På så sätt är det "religiöst farligare".

Kanske dem tar gummibåt och åker tillbaka !?? Rasmus kanske vet vad han gör trots allt.
Citera
2023-06-18, 10:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MudOven
Äntligen lite positiva nyheter.
Det som är bra är att nu kan den båten inte göra fler resor.
Citera
2023-06-18, 11:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Jag är väl medveten om sudan. Ett av dem farligaste länderna för hjälparbetarna(wtf).
Dem är väldigt religiösa och har tuffa uppväxt förhållanden. Du måste förstå att dem tror på gud på ett helt annat sätt än vi gör. Att vara i Sverige nu kommer leda till att dem hamnar i helvetet. På så sätt är det "religiöst farligare".

Kanske dem tar gummibåt och åker tillbaka !?? Rasmus kanske vet vad han gör trots allt.
Min polare är dock inte ett dugg religiös, utan äter bacon om andan faller på. Han trivs här eftersom han slipper religionen och försörjer sig på att installera luftkonditoneringsapparater och leva som en Svensson.
Citera
2023-06-18, 11:04
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Ni kan tänka er vad som hänt om dessa 500 hade kommit upp till Sverige. Vi har redan världen högsta skatter pga en allt för generös asylpolitik, vi har haft stolpskott till statsminstrar vars europa inte bygger några murar eller dessutom tackar dessa orcher att dom valde Sverige.
Ja, herregud, först skulle vi tvingas försörja dem och efter ett tag skulle vi tvingas ta hit deras, barn, föräldrar, föräldrarnas föräldrar, fruar, flickvänner och deras familjer som samtliga i sin tur kommer att ta hit sina släktingar.
Citera
2023-06-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det som är bra är att nu kan den båten inte göra fler resor.
Hur vet du att smugglarna inte gräver upp båten och tejpar lite och sen kör vidare med nya villiga betalande kunder ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in