Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Eller så kan man se det som att de kan komma till Sverige, få en gratis lägenhet av - med deras mått mätt - mycket hög standard, få omedelbar tillgång till en välutvecklad välfärdsstats alla förmåner, få en garanterad försörjning livet ut men slippa jobba och slippa att anpassa sig det minsta till sitt nya hemland utan kunna fortsätta leva enligt sina traditioner.
Det som ur en synvinkel ser ut som misär kan ur en annan synvinkel vara en gyllene dröm, väl värd att riskera livet för.
Jag kan 100% säga att för några år sedan hade jag hållit med dig. Att inte ha arbete att gå till, samt känna att man inte tillför något i samhället är ren misär på lång sikt. Man lär sig inte svenska osv.
Det är inget som får dem att vilja lära sig svenska lagar och tankegångs om man är hemma hela tiden.
Jag vet fler som sagt att deras föräldrar ångrar dem kom till Sverige pga av soffa sittandet.
När jag var ung och arg tänkte jag dessa varelser var parasiter. När man blev äldre och visare så fattade jag att vänstern och knarkarna har mest att vinna på denna utveckling. Jag
tokvägrar tro att vänstern är dumma i huvudet, utan allt går enligt deras planer(vilja). Jag håller dem ansvariga för skiten dem gjort mot invandrarna samt Sverige.
Hade man själv fötts i den fattiga delen av världen, så hade jag också blivit båtflykting. Du har stort sett rätt. Jag utmanar dig att fråga invandrarna som varit utanför jobb systemet hur dem mår. Mycket i livet går ut på att vara detektiv. Jag är helt säkert dem skulle uppskatta om du visar ett intresse för deras situation.