2023-06-16, 19:49
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBlundetto
De kanske är en ny taktik - problemet med fylla på fronten försvinner då muslimerna inte krökar.

Kan även hända att det blir mindre bögeri på
fronten också (ryssarna verkar ju snaska kotte i varenda jävla ruinhög) men det låter jag vara osagt
Ja det där med spriten kan kanske stämma även om våra egna kriminella blattar super.

Bögeri eller getknullade verkar ju även Kadyroviter syssla med.

Nä jag tror med på att det där ryktet Kadyrov fick i början av kriget var bara luft!

Hans sk trupper är bara fjant!
Citera
2023-06-16, 19:50
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Knappast, men tror att de är bättre soldater än de flesta ryssar.
Möjligt!

Men det säger ju inte mycket?
Citera
2023-06-16, 19:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När Ryssland sprängde dammen så varnade de bara trupper med tung utrustning medans många lätta trupper inte visste något och fick sina skyttegravar översvämmade. Nu har det kommit fram att Ryssland har bytt ut de reguljära trupperna som var stationerade där mot f.d. fångar.

https://twitter.com/SmartUACat/status/1669756678353432585

Så man planerade sprängning redan för en månad sedan och placerade mindre viktiga trupper där för att bevaka fronten. De var redan dömda till döden av sina chefer.

Det låter helt ryskt att göra så där.

Citat:
About a month ago, our recon & even officials (you can find that info yourself) claimed russians started rotating forces bringing mobiks and convicts to the first line of defense while experienced forces have been moved further back.
Citat:
It didn't make any sense. Up until they blew up the dam. Those 5 captured turned out to be convicts. They didn't even know to which unit they belonged. Just a meat to hold the line and shoot with AK. No wonder regular forces never warned them. Meat is a meat. No one cares about.
Citera
2023-06-16, 19:53
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Är ryssarna bra på något annat?
Dom är bra jävligt envisa, det måste man ge dom.
Jag tycker ryssarna strider makalöst hårdnackat.
Om det beror på sann övertygelse om deras tsars grandiosa imperiumdrömmar eller att dom har alternativet att bli skjuten om dom retirerar låter jag vara osagt.
Citera
2023-06-16, 19:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Vi skall antagligen bli imponerade av detta.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1669681216872755203
Citera
2023-06-16, 19:55
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När Ryssland sprängde dammen så varnade de bara trupper med tung utrustning medans många lätta trupper inte visste något och fick sina skyttegravar översvämmade. Nu har det kommit fram att Ryssland har bytt ut de reguljära trupperna som var stationerade där mot f.d. fångar.

https://twitter.com/SmartUACat/status/1669756678353432585

Så man planerade sprängning redan för en månad sedan och placerade mindre viktiga trupper där för att bevaka fronten. De var redan dömda till döden av sina chefer.
Typisk rysk doktrin!

Offra gärna egna soldater om det finns en möjlighet att tjäna på det!

Vidrigt och inget som civiliserade länder sysslar med!

Ryssland är Mordor och ska behandlas därefter...
Citera
2023-06-16, 19:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:

Jag tror faktiskt, över amen och pannkaka, att detta är det mest cringe:iga jag bevittnat i hela mitt liv. Herregud.
Citera
2023-06-16, 19:58
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Acceptar och accepterar, han tycker inte om dåliga beslut så därför får han inga.
Hitler var likadan, var optimistisk eller håll tyst var införstått om man var intresserad av att fortsätta få närvara på möten.
Putin såsom Hitler säger säkert att han vill ha raka besked och generaler som säger vad dom tycker och inte vara rädda för svaret men det är verkligen sanning med modifikation

Ja just nu verkar det som Putin fått lite riktig information om kriget och är orolig?
Citera
2023-06-16, 20:01
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ja möjligtvis om man vore 5 år
Citera
2023-06-16, 20:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ja möjligtvis om man vore 5 år
Eller ryss.
Citera
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Dom är bra jävligt envisa, det måste man ge dom.
Jag tycker ryssarna strider makalöst hårdnackat.
Om det beror på sann övertygelse om deras tsars grandiosa imperiumdrömmar eller att dom har alternativet att bli skjuten om dom retirerar låter jag vara osagt.
Ja det är märkligt att de strider så hårt? Vad tror de själva att de strider för?

Troligtvis kommer sanningen att sjunka igenom och mobiksen kommer att hissa vit flagg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Haha! Har syriska Samhall(Sorry menar inte att förringa svenska Samhall på något vis) skickat sina ”finest”

Gissningsvis så bor dessa redan i ryssland eller dess närområde.

Det är såklart bara pinsamt att se. Tveksamt om dom ens har utbildning för att ens klä sig i stridsmundering.

Många syrier som lämnat Syrien är kortväxta och småfeta likt dessa och gillar ryssland för att dom ”står upp mot USA”.
Det verkar finnas en tro om hur man kan få ihop det perfekta muslimska samhälle man själv har flytt ifrån.

Detta kommer nog bli ett gott tillskott till rysslands skenande zigenar-cirkus till armé! 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in