Citat:
Ursprungligen postat av
Jaay
Dom gör type rating på F-16 nu, man sätter sig bara inte i ett nytt flygplan och flyger bara för man kan, dom måste lära sig hela systemet som är multirole
Ja, så är det säkert. Och det är inte lite att lära sig.
Men
HUR och VAR skall planen underhållas, tankas och servas? Vad är servicetimme per flygtimme på dessa i krigstillstånd?
Och när tror du att dessa ges till Ukraina att användas, kommer de komma innan ev offensiv är över?
Citat:
Ursprungligen postat av
nidhoogen
Jo vi såg hur det gick med de exklusivt NATO tränade 47nde brigaden som nästintill utplånades på 24 timmar..
Klippet där de kör runt i MRAPS på ett minfält? NATO tränade.
Det går inte att säga mycket om hur det går på backen på bara ett par veckor, trots all "opensource" - för att det är så himla mycket propaganda så öronhåren krullar sig av att höra alla
apor i media FRÅN BÅDA SIDOR.
Man måste selektera så hårt i vad man läser och tar till sig så hälften kunde vara nog. Regnbågsapan Pasikivi framstår så dum i huvudet och är så uppenbart framtagen för propaganda påverkan att jag mår får sura uppstötningar när jag hör hans röst. Trollet MacGregor då, ju längre tiden går desto mer undrar man hur han tänker och vilken planet är han från.
Det enda jag egentligen tar till mig är nedtonad opensource på mer eller mindre öppna källor som inte "modereras" så brutalt. Viktigast är dock att läsa info från båda sidor.
Ge det ett par veckor/någon månad till så kan man gå tillbaka till sina och andras inlägg här och kasta skit (eller ros) på dem för hur fel de hade