2023-06-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Av det jag sett är det ett fiasko. Leopard vagnarna visade sig vara dödliga de också, inte uträttat något av värde, deras stridsstyrka är extremt överdriven. Trodde deras pansar var mycket starkare än visat sig.

Ställt frågan i tråden men får inga svar. Vem skickar ut pansarfordon utan komplett luftstöd mot fientliga ställningar i dagsljus? Som Ukraina gjort.

Minfälten var inte ens helt röjda. Det är tragiskt se material och soldater offras på detta sättet.

Jag är pro-ukraina men föraktar Zelensky och hans gäng som skickar soldater i döden och USA som inte bryr sig om ukrainska soldater liv.

Tyvärr utan luften så är det här det ända att göra, hade dom haft kryssningsmissiler ala tomahawk hade det varit annorlunda.

Men minorna måste bort och dom är många, finns inget lätt sätt än att vara i zonen med materiel och gubbar för att lösa det.

Jag tror sakta men säkert att det kommer bli ett helvete från ukraina snart då F-16 piloterna närmar sig att bli klara, dom gör type rating nu, då tror jag man blandar ihop allt om det finns en fri väg in
2023-06-16, 19:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Av det jag sett är det ett fiasko. Leopard vagnarna visade sig vara dödliga de också, inte uträttat något av värde, deras stridsstyrka är extremt överdriven. Trodde deras pansar var mycket starkare än visat sig.

Ryssarna släppte i början filmer där Leopard-stridsvagnarna tog träff efter träff, men rullade ändå vidare. Men det är klart. De har ju en gräns även de.

Dock ser man en skillnad mot ryska stridsvagnar som blivit träffade: inga kanontorn har flugit 100 meter i luften.
2023-06-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Tyvärr utan luften så är det här det ända att göra, hade dom haft kryssningsmissiler ala tomahawk hade det varit annorlunda.

Men minorna måste bort och dom är många, finns inget lätt sätt än att vara i zonen med materiel och gubbar för att lösa det.

Jag tror sakta men säkert att det kommer bli ett helvete från ukraina snart då F-16 piloterna närmar sig att bli klara, dom gör type rating nu, då tror jag man blandar ihop allt om det finns en fri väg in
Stridsflyg hade klart hjälpt till i motoffensiven men jag tror även att om Ukraina får flyg från väst att h#&%$@ kommer braka loss och ryssarna blir tvungna att smälla på än mer flygbaser och ta fram de lite större "smällarna" som hotar en lite större del av Ukraina. Ev. kommer de behöva bränna av lite pjäser mot de baser där flygen kom ifrån och om de göms/servas/tankas utomlands (säg i Polen) så måste de bomba sönder de flygplatserna med.

Vad skulle ryssarna kunna kontra med mot västerländskt stridsflyg, S300, S400 eller eget flyg i a la dogfight?

När, jag tror (läs hoppas) denna skiten är över snart och de kommer överens om en fred som kan accepteras av Ukraina, Ryssland, USA och Polen samt Kineserna.
2023-06-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Stridsflyg hade klart hjälpt till i motoffensiven men jag tror även att om Ukraina får flyg från väst att h#&%$@ kommer braka loss och ryssarna blir tvungna att smälla på än mer flygbaser och ta fram de lite större "smällarna" som hotar en lite större del av Ukraina. Ev. kommer de behöva bränna av lite pjäser mot de baser där flygen kom ifrån och om de göms/servas/tankas utomlands (säg i Polen) så måste de bomba sönder de flygplatserna med.

Vad skulle ryssarna kunna kontra med mot västerländskt stridsflyg, S300, S400 eller eget flyg i a la dogfight?

När, jag tror (läs hoppas) denna skiten är över snart och de kommer överens om en fred som kan accepteras av Ukraina, Ryssland, USA och Polen samt Kineserna.

Bombar dom en flygplats i Polen så är artikel 5 ganska klar och kommer med största sannolikhet att dra med sig dom andra NATO länderna.

F-16 är faktiskt på G, det är inget kanske, den kommer snart.
2023-06-16, 20:03
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Helt påhittade siffror från en känd storlögnare.

Har ju inget att göra med verkligheten.

Ni vet att han är närmare sanningen än västs patetiska propaganda så erat shill går på högvarv. Du kan säkerligen hitta någon nedsparad västartikel som debunkar Putin din jävla Kievbot, ingen läser ditt shillande.
2023-06-16, 20:09
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Bombar dom en flygplats i Polen så är artikel 5 ganska klar och kommer med största sannolikhet att dra med sig dom andra NATO länderna.

F-16 är faktiskt på G, det är inget kanske, den kommer snart.

Blir det wunderwaffe nummer 16? Glömt bort vilken ordning vi är i nu då det tar ca 2 veckor av förnedrande klipp på era wunderwaffes så slutar ni shilla dem.

Leopard 2 var likadant som Baryaktar och F-16 kommer bli exakt likadant.
2023-06-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Blir det wunderwaffe nummer 16? Glömt bort vilken ordning vi är i nu då det tar ca 2 veckor av förnedrande klipp på era wunderwaffes så slutar ni shilla dem.

Leopard 2 var likadant som Baryaktar och F-16 kommer bli exakt likadant.

Dom gör type rating på F-16 nu, man sätter sig bara inte i ett nytt flygplan och flyger bara för man kan, dom måste lära sig hela systemet som är multirole
2023-06-16, 20:18
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Dom gör type rating på F-16 nu, man sätter sig bara inte i ett nytt flygplan och flyger bara för man kan, dom måste lära sig hela systemet som är multirole

Jo vi såg hur det gick med de exklusivt NATO tränade 47nde brigaden som nästintill utplånades på 24 timmar..

Klippet där de kör runt i MRAPS på ett minfält? NATO tränade.
2023-06-16, 20:21
Medlem
Citat:
Jo vi såg hur det gick med de exklusivt NATO tränade 47nde brigaden som nästintill utplånades på 24 timmar..

VDV behöver jag säga mer, rysslands stolthet, dom finns på ett flygfält i ukraina
2023-06-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ja, så är det säkert. Och det är inte lite att lära sig.

Men HUR och VAR skall planen underhållas, tankas och servas? Vad är servicetimme per flygtimme på dessa i krigstillstånd?
Och när tror du att dessa ges till Ukraina att användas, kommer de komma innan ev offensiv är över?

Citat:

Det går inte att säga mycket om hur det går på backen på bara ett par veckor, trots all "opensource" - för att det är så himla mycket propaganda så öronhåren krullar sig av att höra alla apor i media FRÅN BÅDA SIDOR.
Man måste selektera så hårt i vad man läser och tar till sig så hälften kunde vara nog. Regnbågsapan Pasikivi framstår så dum i huvudet och är så uppenbart framtagen för propaganda påverkan att jag mår får sura uppstötningar när jag hör hans röst. Trollet MacGregor då, ju längre tiden går desto mer undrar man hur han tänker och vilken planet är han från.

Det enda jag egentligen tar till mig är nedtonad opensource på mer eller mindre öppna källor som inte "modereras" så brutalt. Viktigast är dock att läsa info från båda sidor.

Ge det ett par veckor/någon månad till så kan man gå tillbaka till sina och andras inlägg här och kasta skit (eller ros) på dem för hur fel de hade
2023-06-16, 21:58
Medlem
Jofs avatar
Mitt grundtips är TYVÄRR att Ukraina kör fast. VÄST tappar intresset och tvingar Ukraina till förhandlingsbordet.
Ukraina säljer Krim, får lite plåster på såren - ex i form av några byområden på gränsen.
Ukraina lever vidare med hat mot Ryssland.

Ett enormt uppbyggnadsarbete påbörjas.

Putin får hjärtinfarkt och dör och oligarkerna ljublar.
Olje och gasleveranserna återupptas och nästan allt blir sig likt från förr.
2023-06-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ja, så är det säkert. Och det är inte lite att lära sig.

Men HUR och VAR skall planen underhållas, tankas och servas? Vad är servicetimme per flygtimme på dessa i krigstillstånd?
Och när tror du att dessa ges till Ukraina att användas, kommer de komma innan ev offensiv är över?
Citat:

Det går inte att säga mycket om hur det går på backen på bara ett par veckor, trots all "opensource" - för att det är så himla mycket propaganda så öronhåren krullar sig av att höra alla apor i media FRÅN BÅDA SIDOR.
Man måste selektera så hårt i vad man läser och tar till sig så hälften kunde vara nog. Regnbågsapan Pasikivi framstår så dum i huvudet och är så uppenbart framtagen för propaganda påverkan att jag mår får sura uppstötningar när jag hör hans röst. Trollet MacGregor då, ju längre tiden går desto mer undrar man hur han tänker och vilken planet är han från.

Det enda jag egentligen tar till mig är nedtonad opensource på mer eller mindre öppna källor som inte "modereras" så brutalt. Viktigast är dock att läsa info från båda sidor.

Ge det ett par veckor/någon månad till så kan man gå tillbaka till sina och andras inlägg här och kasta skit (eller ros) på dem för hur fel de hade

Jag tror en del av offensiven är bromsad pga väst vapen, nyss kom cv9040c in, den gör skada.

i krig vet jag inte vad F-16 kräver i service, borde vara snarlikt en vanlig flygtimme då det är ett stridsplan, den kräver dock en lång rullbana för start och landning. Jag tror dom flygs från baser utomlands och det tror jag dom gjort innan med eget flyg också

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in