2023-06-16, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du tänker på Alaska? Det är ju en gräns till havs. Jag tänkte på landgräns, och som kommentar på vanföreställningen om ”buffertzon” mot europeiska Natoländer. Men visst – du har rätt i sak.

Har du hört talas om ett land som heter Norge? Det ligger väster om Sverige och var ett av länderna som var med och grundade NATO. De har haft gräns mot ryzzland sedan dess.
Citera
2023-06-16, 02:40
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Alltså hur ser ni ryssar ut egentligen?

Såg den här på Reddit. Ryssar som kapitulerat och inte är speciellt nöjda med sin ledning... Men det intressanta är inte vad dom har att säga, utan HUR FAN DOM SER UT!?

Trodde först det var The Walking Dead eller nåt... och då menar jag inte döda som i denazifierade av ukrainska hjältar. Utan som zombier.

Folk brukar oroa sig för att ryssarna invaderar och för zombieapokalypsen... men kanske är rysk invasion och zombieapokalyps egentligen ganska samma sak...

Noterar också att tandläkarkonsten ännu inte nått Ryssland.

Helt sjuk video att skåda ryska soldater.

Och det här är alltså en krigsmakt, "stormakt", Ryssland förväntar sig att omvärlden ska vara rädd för?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/149h841/russian_soldiers_who_surrendered_today_are/
Senast redigerad av NukeTheWhales 2023-06-16 kl. 02:43.
Citera
2023-06-16, 03:05
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är väl inte erkänt rysk territorium då väl enbart några lydstater till Ryssland erkänt rysk överhöghet och därmed kan lämnas därhän.
Förhandlingar med Kiev är ju första steget om det skall bli en fortsättning då det är ukrainska territorium och det steget har inte Ryssland tagit. Fast Kiev är nog inte intresserade av att ge bort delar av sitt land till ett allt hotfullare Ryssland.
Vi får väl se vad resultatet blir den dagen då Kiev ev. anser det mödan värt att börja föra seriösa förhandlingar med Ryssland.
Det är klart att Kiev inte håller med. Men enligt Ryssland är det så och Ryssland bryr sig ju bara om sig själva. Så de kan utgå från att dessa territorium är ryska även om ingen annan håller med. Vi civiliserade människor vet att de har fel.

Nåja. Om tre timmar eller så får vi se vad rysstrollen säger.
Citera
2023-06-16, 03:10
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales

Såg den här på Reddit. Ryssar som kapitulerat och inte är speciellt nöjda med sin ledning... Men det intressanta är inte vad dom har att säga, utan HUR FAN DOM SER UT!?

Trodde först det var The Walking Dead eller nåt... och då menar jag inte döda som i denazifierade av ukrainska hjältar. Utan som zombier.

Folk brukar oroa sig för att ryssarna invaderar och för zombieapokalypsen... men kanske är rysk invasion och zombieapokalyps egentligen ganska samma sak...

Och det här är alltså en krigsmakt, "stormakt", Ryssland förväntar sig att omvärlden ska vara rädd för?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/149h841/russian_soldiers_who_surrendered_today_are/
Jag kan inte se då jag inte har nåt konto där men man kunde se lite skuggat. Ryssland är ingen stormakt, det är ett skitland ingen behöver vara rädd för om vi i väst bestämde oss. Tyvärr får Ukraina ta all skit åt resten av västvärlden.
Citera
2023-06-16, 03:25
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag kan inte se då jag inte har nåt konto där men man kunde se lite skuggat. Ryssland är ingen stormakt, det är ett skitland ingen behöver vara rädd för om vi i väst bestämde oss. Tyvärr får Ukraina ta all skit åt resten av västvärlden.
Videon är den här: https://www.youtube.com/watch?v=-kX6Ef4suWU

Men på Reddit har den blivit textad på engelska. Videon är dock samma.
Citera
2023-06-16, 03:30
Bannlyst
Någon som har ett hum om hur länge detta krig kommer pågå ?
Kommer det att eskalera ?
Citera
2023-06-16, 04:03
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag ser flera nämna att om Putin använder kärnvapen så kommer USA/NATO se till att Ryssland försvinner omedelbart, typ.
Om man har den förmågan, varför förintar man inte redan ryssarna då, för att slippa dra ut på kriget mer och låta det bli ännu dyrare?

Fan, springa runt och släcka bränder har väl aldrig löst någonting? Angrip ordentligt på en gång om man nu kan det. Varför gör man det inte?

Man skulle ju vilja göra det, precis som man skulle vilja tvångsförvalta Indonesiens regnskogar och sätta under EU eller australisk förvaltning.

Men vårt "problem" eller vad man ska kalla det är att vi i väst är demokratier som har frihet som huvudpelare, och det är ryssarnas egna rätt och skyldighet att välja eller störta sina ledare. Om ryska folket skulle resa sig men möta hårt motstånd, folkmord osv och de ber om hjälp av störta putin, ja då skulle USA/Nato kunna gå in själva och attackera. Kanske. Men de respekterar Rysslands gränser och ryssarna får rösta fram vilka stollar de vill och leva i sin parallella låtsasvärld, för det är deras suveräna rätt att göra så.

Som vi europeiska barn fick lära oss i skolan att Voltaire sade: "Jag delar inte dina åsikter, men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem." Fast det är en tolkning, egentligen sade han: "Det står klart att en individ som förföljer en man, sin broder, därför att han har en annan åsikt, är ett odjur."
Senast redigerad av BluePrince 2023-06-16 kl. 04:06.
Citera
2023-06-16, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så de som skickar vapen vill alltså att kriget ska fortsätta?

Du tror inte bara att de vill att det ska sluta på "rätt" sätt??

Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det intressanta här är ju att SVT ändrat originalrubriken till en mer förmildrande ovanför artikeln. Den första rubriken står fortfarande kvar på huvudsidan. Man gör alltså försök att mörka.

Experter: Stora förluster för Ukraina (huvudsidan)

Experter: Begränsade ukrainska framgångar (artikeln)

Slutsatsen man kan dra är att Ukraina haft enorma förluster sedan offensiven inleddes. Redan de tre första dagarna var det 4000 man som bet i gräset, och nu har det gått längre tid än så. Ukraina har knappt erkänt att det pågår en offensiv, eftersom de inte vill erkänna det kommande nederlaget. Detta krig är ett propagandakrig för väst/Ukraina, det kan inte bli tydligare.
Du tror inte det är för att få mer clicks då? sälja mer helt enkelt
Citera
2023-06-16, 04:17
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag ser flera nämna att om Putin använder kärnvapen så kommer USA/NATO se till att Ryssland försvinner omedelbart, typ.
Om man har den förmågan, varför förintar man inte redan ryssarna då, för att slippa dra ut på kriget mer och låta det bli ännu dyrare?

Fan, springa runt och släcka bränder har väl aldrig löst någonting? Angrip ordentligt på en gång om man nu kan det. Varför gör man det inte?

Fast jag kan hålla med dig om att man inte borde hålla tillbaka med vapen och annat stöd just nu, utan leverera så mycket som behövs av det bästa vi har, så att den här offensiven innebär att ryssland drivs tillbaka från all ukrainsk mark. Snabbt och effektivt. Det finns resurser, ingen idé att sitta och hålla på det när det behövs här och nu. Sedan kan kriget ta slut eller fortsätta på rysk mark om ryssland vägrar ge upp.
Citera
2023-06-16, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales

Ryska män lever ofta hårda liv, mycket alkohol och rökning. Är det vanliga värnpliktiga så förvånar mig inte. Alla kallas in där. Alkoholister, Trashankar mm.

De olika Spetznas förbanden är dock annorlunda, där finns soldater som ligger på en svensk jägarsoldats nivå.
Citera
2023-06-16, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vad är det för skit som ukrainan får ta åt västvärlden som vi inte är rädda för?
Citera
2023-06-16, 05:51
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Chefen för ukrainas underrättelsetjänst. Kyrylo Budanov har skadats allvarligt i en rysk attack. Händelsen inträffade den 29 maj. Han vårdas för allvarliga skador på sjukhus i Tyskland.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1669362634519445507
Spännande. Lovar du att återkomma med verifierad källa. Dessa tramsiga länkar till Twitter-konton är tröttsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in