2023-06-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
walla ja gick nyss på lidl för jag hörde d skulle vara billigt butik yani

så ser jag några chips 300gram för 23kr, på ica d kostar nästan 35kr för estrella abow

någon som testat lidl chips? dom är billiga, är dom lika bra som estrella? någon suedi som vet??

Deras vanliga lättsaltade tycker jag e smarriga! Kör dom ofta.
Citera
2023-06-14, 11:53
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
någon som testat lidl chips? dom är billiga, är dom lika bra som estrella? någon suedi som vet??

walla brushan aboooouu

Det är ganska stor skillnad på olika Lidl-chips i standardutbudet. Deras lättsaltade oräfflade smakar som vanliga sådana. Deras räfflade tycker jag är hårdare och smakar sämre än OLW och Estrella. Deras "delikatesschips" (grytfriterade) är bra, minst lika bra som konkurrenterna. Och slutligen deras Inferno-chips (de superheta) är så starka att de nästan är oätliga men smaken och krispigheten är det inget fel på.

Dessutom har de ibland inne olika chips som skiljer sig från standardutbudet, tex har de haft inne finska chips i omgångar, dessa tycker inte jag är riktigt lika goda men det är ju tycke och smak och framför allt vana. Dessutom finns det ofta annorlunda chips när de har någon speciell vecka, tex tzatzikichips vid grekisk vecka, barbecuechips vid amerikansk... dessa tillverkas av olika tillverkare och kan smaka hur som helst.
Citera
2023-06-14, 11:55
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Infernochipsen är inte att leka med, ganska goda på fyllan.
Citera
2023-06-14, 20:16
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Infernochipsen är inte att leka med, ganska goda på fyllan.
Det var mina favoritchips en gång i tiden. Toppengoda med en mild guacamole. Sedan jag fick barn kan jag inte äta inferno utan att min stjärt försöker begå seppuku ungefär 8 timmar senare. Jag vet inte varför.
Senast redigerad av Gammal.Trolldom 2023-06-14 kl. 20:16. Anledning: stavfel
Citera
2023-06-15, 08:24
Medlem
Baalzamons avatar
Infernochipsen är inte speciellt goda, bara starka. Sedan får man ont i magen av dom.
Citera
2023-11-01, 21:56
Medlem
Chipsen är ok men ostbågarna är otroliga!
Citera
2023-11-15, 14:56
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booktook
Chipsen är ok men ostbågarna är otroliga!
Är dom goda? Har dom cheese balls också?
Citera
2023-11-22, 20:15
Medlem
eldrattans avatar
Lidl chipsen. (dom blåa). Vann tydligen något pris. Hur goda som helst btw. Kostar 12 spänn denna vecka.
Citera
2023-11-25, 19:10
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Lidl chipsen. (dom blåa). Vann tydligen något pris. Hur goda som helst btw. Kostar 12 spänn denna vecka.
Dom är goda och prisvärda! Har ätit dom förut och gillat dom, knapriga och fin smak. God fettsmak, låter lite konstigt men god i samma mening som pommes frites är goda och feta.
Citera
2023-11-25, 23:35
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Dom är goda och prisvärda! Har ätit dom förut och gillat dom, knapriga och fin smak. God fettsmak, låter lite konstigt men god i samma mening som pommes frites är goda och feta.

Själv har jag slängt i mig 3 påsar inom ett dygn här. Så nu har jag förbrukat min kupong.
Citera
2023-11-25, 23:41
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Själv har jag slängt i mig 3 påsar inom ett dygn här. Så nu har jag förbrukat min kupong.
Fick man köpa 3 på kupongen.. Jag köpte bara en idag och den är i det närmaste slut
Citera
2023-11-25, 23:43
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Fick man köpa 3 på kupongen.. Jag köpte bara en idag och den är i det närmaste slut

Yes box. Det är en sak jag fått lära mig med tiden. Man ska alltid läsa vad som står på kupongen. Ofta går dom använda flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in