Citat:
Ursprungligen postat av
Tymmiedickzon
Ja kanske det. Men det är fortfarande en myt att Ryssland trodde att Ukraina faller inom 2 veckor. 2022. Det är tydlugare att tron var att Kiev tas på 2 dagar. 2014.
Någon part förresten som misslyckats satan i detta krig är woke-väst. Fast det fattar ju inte svensken som litar på SVT och Aftonbladet. Svensken är fortfarande den största idioten jag känner till.
Ingen ide att tjafsa om de 14-dagarna. Du tror det är en myt, det gör inte jag. Allt talar dessutom för att jag har rätt.
På vad grundar du att väst misslyckats i detta krig? Man har genom att stötta Ukraina lyckats undvika att de erövrats av Ryssland utan fortfarande existerar som ett fritt demokratiskt land. Jag tror ni diktaturkramare missar hur viktigt frihet och demokrati är för väst. Det är basen och förutsättningen för våra samhällen.
Eller menar du specifikt att det är ”woke” delen som misslyckats? Jag är inte så säker på den terminologin eftersom det är mest putinister, trumpister och annat lösker folk som använder det. Jag tror dock att ett påstått främjandet av homosexualitet är en stor del i det så du kanske tänker att eftersom det fria väst stöttat Ukrainas kamp mot ryssen, så har man istället motverkat homosexualiteten? Denna är ju mycket utbredd i den ryska armen som alla vet och genom att stoppa Ryssland har man hindrat dess spridning i Ukraina? Det skulle då finnas en motsättning mellan ”det fria väst” och ”woke-väst” där woke-väst menar att stödet till Ukraina förhindrar den ryska spridningen av homosex, och därmed är ett misslyckande. Är det så du tänker?