2021-05-17, 14:26
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
En transkvinna ÄR en man. Det går liksom inte att ändra på hur mycket man än kapar i genitalier och fuckar upp kroppen med hormoner.

Jag har inga problem med att tilltala en transkvinna med 'Lisa', 'Märta', ' Berit' eller 'Rut' men jag kommer alltid säga 'han', 'honom' etc..

Får du inte en snyting då? Transkvinnor kräver att bli kallade hon.
Citera
2021-05-17, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Får du inte en snyting då? Transkvinnor kräver att bli kallade hon.

Nä, de som outar sig bor på Bali de flesta. Ganska relaxat folk och jag känner dem/communityn sedan gammalt. I Sverige när där så träffar jag inte på så mycket transfolk..
Citera
2021-05-17, 15:05
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nä, de som outar sig bor på Bali de flesta. Ganska relaxat folk och jag känner dem/communityn sedan gammalt. I Sverige när där så träffar jag inte på så mycket transfolk..

På Bali? Wow. Är de nåt slags hippies?
Här i Sverige är det jättekänsligt att råka använda fel pronomen. Men det är kanske vädret som är problemet.
Citera
2021-05-17, 15:09
Avslutad
Citat:
På Bali? Wow. Är de nåt slags hippies?
Här i Sverige är det jättekänsligt att råka använda fel pronomen. Men det är kanske vädret som är problemet.

Jag har bott i Indonesien i 20+ (nästan 30..!!) år. Ganska bra koll på Jakarta, Surabaya och Bali folket i olika 'grenar'. Det blir så när man jobbar i gränslandet mellan olika världar. Nog om det.
Citera
2021-05-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Svenska kvinnor behöver inte leva ensamma. Det finns gott om somalier, kurder, araber, afghaner som tycker det är ett riktigt jippo att stoppa in kuken i svenskor. Gott så! Något åt alla!
Gillar dom ens män. Många av dom har ju bytt kön också till kvinnor. Sett ganska många arabiska män med dessa Hbtq kvinnor. Dom förstår inte att dom bytt kön eftersom det inte finns i deras kultur. Hörde en man som berättade det efter 10 års förhållande att han bytt kön till kvinna och den arabiska mannen blev chockad.
Citera
2021-05-17, 21:12
Medlem
Citat:
Eller transkvinnor. Tänk en kvinna som både varit man och älskar män precis som dom är!
Många trans kvinnor lever just med arabiska män komiskt eftersom det är tabu i deras kultur. Dom vet inte själva om det. Avlägset i deras kultur så dom har inte ens tanken på det.
Citera
2021-05-17, 21:19
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Många trans kvinnor lever just med arabiska män komiskt eftersom det är tabu i deras kultur. Dom vet inte själva om det. Avlägset i deras kultur så dom har inte ens tanken på det.

Är det sant och hur vet du det?
Citera
2021-05-17, 21:19
Medlem
Citat:
Dom hade reportage på Tv4 om det. Transkvinnan själv berättade. Att hon hade döljt sin identitet för sambon som fick en chock efter 10 års förhållande.
Citera
2021-05-19, 10:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Anita Hirvonen Falk är väl ett aktuellt exempel?
Citera
2021-05-21, 22:52
Medlem
Är någon av er villig att bara testa nya män? Eller menar du att prova icke-svenska kvinnor istället?
Citera
2021-05-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Men de måste vika sig in och ut när könsmaktsperspektivet ska förklara varför lilla hjärtats mamma döda sin dotter, varför kvinnor skippar preventivmedel för att bli gravida , och gör abort, eller varför kvinnor står för lika mycket (eller något mer) av våldet i nära relationer, ink en fjärdedel av mördat i nära relationer förra året.

visste du att i den lilla grupp av "vissa" dvs mördare , så är kvinnorna de som föredrar att mörda i nära relationer, medans männen hellre mördar sina bekanta....

Du nämner några intressanta punkter
Citera
2023-06-13, 22:40
Medlem
LittleFishs avatar
Svenska kvinnor är luder som bara tänker på sig själva. Finns ingenting att hämta. De bidrar inte med någonting än skilsmässor eller ghosting. Det duger att knulla utlänningar för det är exotiskt men sen är de lika tomma som en konservburk när de knullat klart, så är det dags att skylla på vita män fast de haft 100 vita män i kö som stått och väntat på dem via appar, jobb eller annat i åratal. Vilket jävla avskum och 100% den anledningen att Sverige är ett dystopiskt skithål bestående av MENA getton, skjutningar och våldtäkter. *Spott* Utländska kvinnor har ett hjärta och en stolthet. Det går inte att säga om svenska kvinnor.
Senast redigerad av LittleFish 2023-06-13 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in