Citat:
Jag har ifrågasatt om det KAN vara så
Tove var rädd för henne och T pojkvän sa i förhör att han inte litade på M och J
Om min fundering är en antydan att hon var mobbare så blev det helt fel formulerat av mig
Jag tror inte att M var mobbare
däremot så har jag fått den uppfattningen att hon inte alltid var så snäll
och jag ifrågasätter om hennes utsatthet och skolgång är bevis nog för att hon är oskyldig i T fallet
Men allt är teorier och spekulationer
Tove var rädd för henne och T pojkvän sa i förhör att han inte litade på M och J
Om min fundering är en antydan att hon var mobbare så blev det helt fel formulerat av mig
Jag tror inte att M var mobbare
däremot så har jag fått den uppfattningen att hon inte alltid var så snäll
och jag ifrågasätter om hennes utsatthet och skolgång är bevis nog för att hon är oskyldig i T fallet
Men allt är teorier och spekulationer
Men Anedin. Att Maja var eller inte var delaktig i mordet avgör om hon är skyldig eller ej. Inte för att hon blev mobbad. Det kan vara ganska frustrerande att behöva förklara. Nu är det de som diskuteras och någon annanstans diskuteras det om hennes delaktighet. Det är två helt olika ämnen. Du har fina tankar om Tove och hennes familj men man kan diskutera en människas utsatthet utan att tycka någon har rätt att mörda.
Däremot skall det kunna bevisas och styrkas för att kunna dömmas. Man kan inte ens drömma någon för mord efter bara ett erkännande, men det är sen gammalt.
Det skall vara bortom allt rimligt tvivel. Tvivel tycks det däremot finnas, här och i övrig media och bland insatta personer som uttalat sig. Är det då ställt bakom allt rimligt tvivel?
Och ja, sedan kan man tänka att hon obv har varit med kanske, att det är så självklart att man inte pallar att bry sig om bevisningen, men den måste ju finnas.
Och finns där ingen bevisning så hoppas jag att hon inte blir dömd för mord. Däremot förtjänar hon de straff för de brott hon bevisligen begått.