2023-06-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men just dessa blev väl ryssar som resultat av fria och demokratiska val i Cherson? 87 % röstade ju för att bli en del av Ryssland.

Ryssland både dränker och skjuter sin egen befolkning.

Ett sådant land är inte bra.

Jag är av en annan uppfattning…
Citera
2023-06-11, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ryssarna beskjuten räddningsbåt i de översvämmade områdena och dödar flera civilister.

Återigen, man KAN inte på något sätt försvara dessa monster och stå på deras sida om man vill bli tagen som en bra människa.
Det finns faktiskt några här som gör det. Jag förstår inte heller hur någon kan fösvara krigsbrotten som ryssarna gör sg skyldig till hela tiden.
Citera
2023-06-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Förstår inte hur man lyckas översätta "taking casualties" till "lider stora förluster".

https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1667881232951128067

Men jag gissar på att det är medvetet ryss-horeri.

Jag citerade ordagrant Expressen och OMNI.

Jag förstår att det känns hårt att Ukraina har stora förluster. Men det är fakta.
Citera
2023-06-11, 18:51
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det finns faktiskt några här som gör det. Jag förstår inte heller hur någon kan fösvara krigsbrotten som ryssarna gör sg skyldig till hela tiden.
Dom är sinnessjuka. Så enkelt är det med det
Citera
2023-06-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Inte alls enligt internationella lagar!

Sluta sitt och ljug!
Tror du på allvar att det bara är folk i fältuniform med ett vapen i handen som får en krigsmakt att fungera?
Du måste ju vara helt pantad.
Citera
2023-06-11, 18:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om man utgår från den redovisning t ex FreudGreyskull gjorde igår av frontförändringar så har UAF nått fram till men inte brutit den mest redovisade försvarslinjen i bilden nedan (förstalinjen, ibland andralinjen)
--> https://s.wsj.net/public/resources/images/420e7737-ea75-4d8d-bfff-4ffbe23ba618-UKRCOUNTEROFFENSIVE_ZAP-_355px.jpg
wall street journal för tre dagar sedan

Längs landsvägen från Orikhiv till Tokmak:
Ryssarnas första försvarslinje går i sydänden på Il'chenkove, alldeles söder om Robotyne-Novoprokopivka
--> https://ichef.bbci.co.uk/news/640/cpsprodpb/E5D6/production/_129783885_tokmak_overview_trenches-2x-nc.png
BBC, ganska färsk

UAF hade isf ca 1 km kvar fram till ryssarnas förstalinje mot Tokmak.
Tack för ett kvalitetsinlägg. Jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att göra lite research.

Om uppgifterna stämmer bekräftar det min uppfattning om att man nått fram till hindren men ännu inte engagerat den första försvarslinjen (befästningarna). Det är alltså kontaktlinjen som flyttats fram några kilometer lokalt.
Citera
2023-06-11, 18:53
Avslutad
Är det bara en känsla, eller har Ukraina sin offensiv kört fast fullständigt? Finns det trovärdiga källor!
Citera
2023-06-11, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Alla civila som på något sätt stödjer militären eller motståndet är fiender oavsett vad stödet är din pappskalle.
Du menar personal som hjälper barn, sjukhusanställda, spårvagnsförare, och sånt? Hoppas att rysshelvetet inte får för sig att invadera mitt land. Eller något annat land efter Ukraina.
Citera
2023-06-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Är det bara en känsla, eller har Ukraina sin offensiv kört fast fullständigt? Finns det trovärdiga källor!
Vart har du fått det ifrån att dom kört fast? Dom har tagit mer mark än vad ryssarna gjord i Bakhmut på flera månader.
Eller vad var det du förväntade dig? Att man skulle kört ut ryssen på två tre dagar?
Citera
2023-06-11, 18:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Jag förstår att det känns hårt att Ukraina har stora förluster. Men det är fakta.
Som konstaterats tidigare har Expressen felciterat ISW och Omni har "rewritat" Expressen.
Självklart lider Ukraina stora förluster, de är i krig och slåss för sitt liv. Men du vill uppenbarligen bara gotta dig.
Get a life!
Citera
Medlem
Ukraine has taken Makarivka, several other strategic villages, and has cut the rail line between Melitopol and Crimea.
Citera
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Som felciterar ISW med en dålig översättning.

Släpp groggen tovarich
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in