Citat:
Ursprungligen postat av
Chillgren
Nej, GrevenFB (registrerad på Flashback sedan feb 2022) kan inte det. Citatet är falskt.Den här personen dyker upp titt som tätt i tråden och droppar sina märkliga one-liners. När folk frågar efter länk / källa så försvinner han, som den lilla ryssråttan han är.
Right!
Citat:
Ursprungligen postat av
chamdar
Du förstår inte ens det... 😂
Som jag skrev. Jag förstår inte. Vänligen förklara vad din poäng var med det tidigare uttalandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ken Dryden
Krigsbyte. En mycket stor mängd rysk materiel föll i ukrainarnas händer i samband offensiven i Charkiv. Vid utgången av 2022 hade Ukraina exempelvis FLER stridsfordon av BMP-/BTR-typ än FÖRE den ryska inmarschen den 24 februari. Dessutom erövrade man fyra av de ca 40 termobariska "eldkastare" av typ TOS-1 som den ryska armén hade till förfogande när kriget började. Detta vapensystem hade man ju inte alls. Ryssland har varit Ukrainas största leverantör av krigsmateriel, brukar det sägas lite skämtsamt.
Jag betvivlar att det är krigsbyte givet de mängder sovjetiska tyngre vapen som Ukraina förfogar över. Vidare - fordon skjuts sönder i krig. Det framgick nog inte. Min poäng var att jag betvivlar de ryska siffrorna. Jag tror inte Ryssland har förstört så många fordon som de uppger att de gjort. Jag såg en bloggare som körde ryska siffrorna genom sitt MATLAB och konstaterade att det finns en statistisk anomali i dem. Jag tror inte jag är ensam att dra den slutsatsen.