2023-06-11, 14:01
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/15-arig-pojke-dod-i

PRESSTRÄFF
Citera
2023-06-11, 14:04
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Börjar ju bli en del info tillgänngligt om dödspatrullen och de andra nördarna som springar runt och pangar varandra-men albanerna och det nätverket är det ganska tyst om.

Kan nån lägga upp lite namn och info på ledargestalter och egentligen allt och alla inom alban- nätverk?
Citera
2023-06-11, 14:06
Avslutad
Där jag brukar handla och jag var där ca en timme innan det hände. Nu känns det som att jag vill undvika att gå dit i onödan.
Citera
2023-06-11, 14:07
Medlem
diseuses avatar
Han sa på presskonferensen att de anhållna har ett kriminellt förflutet och är kända av polisen, men de är inte kända för den här typen av brottslighet.
Citera
2023-06-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Om man blir träffad av en rikoschett (studsande kula) blir skadan lindrigare då eller spelar det ingen roll?

Tänker på de som träffats som inte var måltavlor

Det behöver inte ens vara fråga om rikoschetter, vad jag förstår var offren tämligen utspridda runt om Farsta. En kula från en AK-47 har god förmåga att gå ta sig igenom både bilar och väggar, och om inget står i vägen kan de flyga åtskilliga kilometer innan de slår i backen.
Citera
2023-06-11, 14:08
Medlem
King Pins avatar
“Polisen befarar hämndattacker”. Ingen helt oskyldig skjuten medför hämndattacker, det här är beviset för att de skjutna ingår i kriminella gäng. Alltså ingen förlust.

https://omni.se/a/JQGwdX
Citera
2023-06-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Börjar ju bli en del info tillgänngligt om dödspatrullen och de andra nördarna som springar runt och pangar varandra-men albanerna och det nätverket är det ganska tyst om.

Kan nån lägga upp lite namn och info på ledargestalter och egentligen allt och alla inom alban- nätverk?
Finns en hel del info om gängen i allmänhet här:
https://blog.zaramis.se/artikelserier/kriminella-natverk-och-gang/
Citera
2023-06-11, 14:11
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Journalister i allmänhet och kvällstidningsjournalister i synnerhet älskar kriminella blattar över allt annat. De älskar kriminella blattar lika mycket som de hatar skötsamma svenskar.

Ett helt väntat reportage.

Japp. Ingen skriver något om damen, ett oskyldigt offer, som är skottskadad och får kanske men för livet. Gissar också att den äldre mannen som träffades av skott också är oskyldig. Föräldrarna till dessa gangster borde visa respekt och be om ursäkt till alla oskyldiga somdrabbas.
Citera
2023-06-11, 14:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
“Polisen befarar hämndattacker”. Ingen helt oskyldig skjuten medför hämndattacker, det här är beviset för att de skjutna ingår i kriminella gäng. Alltså ingen förlust.

https://omni.se/a/JQGwdX
De två äldre ska ju vara personer från allmänheten som kommit i vägen för några av de 20-talet skott som avlossades - allt enligt text-TV. När som helst kan vem som helst drabbas. Fan, börjar bli riktigt otäckt
Citera
2023-06-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Japp. Ingen skriver något om damen, ett oskyldigt offer, som är skottskadad och får kanske men för livet. Gissar också att den äldre mannen som träffades av skott också är oskyldig. Föräldrarna till dessa gangster borde visa respekt och be om ursäkt till alla oskyldiga somdrabbas.

Står ju på SVT att kvinnan + den andra 15 åringen är lindrigt skadade Han i 45 årsåldern allvarligt skadad om jag läste rätt..
Citera
2023-06-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Står ju på SVT att kvinnan + den andra 15 åringen är lindrigt skadade Han i 45 årsåldern allvarligt skadad om jag läste rätt..

I början spekulerades det om de två på videon som låg vid tunnelbanan var 15åringen som avled på plats samt mannen. Kanske stämmer då det såg ut som de två som var mest skadade.
Citera
2023-06-11, 14:16
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solarstorm
Minnesstund kl 15 idag. Andra 15 åringen ska heta Alieu (stavning?)

Tonåring född 2007 som heter Aujolle (stavning) Källa: deras vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in