2023-06-11, 12:16
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Om nu denna Elias inte var kriminell, varför klär han sig som en ordentlig ghettokrigare och varför umgås han med ghettokrigare? Det hela är givetvis fruktansvärt tragiskt, men dessa påståenden stör mig nått så jävla mycket. Är man liksom med i den kriminella sfären på en daglig basis stödjer man den och är i allra högsta grad medskyldig till de brott som begås.

Alltså jag fattar. Men det är ju bara mode och tillhörighet. De plockar influenser från hiphop och gangsterestetik precis som punkarna, emos eller skejtarna gjorde och gör.

Nu känner jag inte honom men bor själv i betongen så ser det varje dag. Så han behöver inte alls ha stött den kriminella sfären. Kanske var det hans klasskompis eller en i fotbollslaget som ställt till det? Jag vet inte, men tycker inte vi ska vara så jävla snabba att helt sätta honom i det kriminella facket. Kids Will be kids när det gäller att se ut som en i mängden. I detta fall orten-fashion. Säger inte att det är särskilt listigt att klä sig så, men va fan, han är/blev 15!

Dock! Ser oroväckande ut som fan om han just gått ut åttan och det är lean i den där spriteflaskan på bilderna som snurrar.

Edit. Gucci-väskan är fake fattar ni väl. Precis som 90% av alla andras märkeskläder.
Senast redigerad av fattyacid 2023-06-11 kl. 12:25.
Citera
2023-06-11, 12:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Varför pundade han lean?

Läkarstuderande?
Citera
2023-06-11, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
https://gofile.io/d/YHjq9T
BO ^

Kollar man på den här bilden så BO betydligt äldre, kriminell och rent grövre ut.

Oskyldig my ass...

Allt, exakt ALLT skriker gängkriminell. Självklart publicerar man bara bilder på honom som är typ 2-3 år yngre.

Har sparat bilden om den dör (pardon the pun)
Citera
2023-06-11, 12:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Haha.. klart att han var kriminell. Han skulle ha sugit av varenda kaosblatte för lite status.

Haha precis

"Han var sugen på livet. Han var sugen på studenten, på att resa. På allt det roliga som en tonårskille ska vara, säger Elias kusin Houda Abbas."

Snarare sugen på att få sk respekt, sugen på en vit merca sedan amg, och cash och efterblivna brudar.

Varenda jävla gång dessa kaosblattar så underbart tas av daga får släktens Bagdad Bob uttala sig i gammelmedia att den döde "tänkte på alla och ville bli läkare"

Gapskrattar varje gång
Citera
2023-06-11, 12:24
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balalalikola
Japp, han var ansluten till gängkriminaliteten.

Varför gråter då hans släkt ut och säger att han var hederlig? Ljuger släkten i tidningen? Det har väl annan släkt aldrig tidigare gjort i liknande fall?
Citera
2023-06-11, 12:26
Bannlyst
SVT sänder live ett dygn efter..
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/15-arig-pojke-dod-i
Citera
2023-06-11, 12:28
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balalalikola
Här kan ni se ”BO” Elias, 08, Marockan till vänster på bilden.

https://twitter.com/Ahmed85327606/status/1667654414599876608/photo/1

En helt annan bild än den Expressen målar upp i sin snyftartikel.
Citera
2023-06-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Å väldigt populär bland flickorna dom stod i kö för att gå på bal med honom. Svensk fotboll borde väl snart vara utarmad på talanger med tanke på att alla som skjuts är fotbollstalanger. I artikeln säger polisen att dom har en ganska klar bild över vem som var måltavlan. Känns som att det var fotbollstalangen och hans kompis som var måltavlan

Möjligt motiv?

Självklart målar kusinerna upp honom som en ängel som tex Najat Abbas som för övrigt skrivit den här debattartikeln i Aftonbladet. Det skulle verkligen inte vara bra för henne, att en kusin ägnar sig åt kriminellt leverne. Hon kan såklart va helt ovetandes och det är också mest troligt om han var inblandad i något kriminellt.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/PoQP3p/najat-abbas-gar-paludans-hat-fore-vara-ungas-trygghet

En tredje släkting vill vara anonym hmm undrar varför, kanske personen inte har rent mjöl i påsen och finns på lexbase? Obs mina spekulationer.
Citera
2023-06-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Att han var en grabb med stort hjärt är lika sant som att jultomten finns.
Kände du honom ?
Citera
2023-06-11, 12:31
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sannanilsson1
Asså snälla man märker att ni som skriver här är icke pålästa, de enda ni svenskar är duktiga på är att vara väldigt stora bakom en skärm helt sjukt. Fyfan va jobbigt att inte kunna uttrycka sig vad man känner om folk/ etniciteter ute på gatan som ni kan göra här. Haha anyway namnet elias är ett muslismkt namn och nämns i koranen innan du kommentarde du skulle gjort en Google sökning. Eftersom hela erat liv handlar om internet så tror jag att du lätt hittar till Google.

Namnet Elias är LÅNGT ifrån muslimskt. Det är snarare ett kristet namn.

Elias is a masculine name with both Hebrew and Greek origins. A variant spelling of the name Elijah, this name translates to “the Lord is my God.” This comes from the biblical figure Elijah, who was seen as a great prophet and miracle worker.

Tror inte för 5 öre att muslimen BO hette Elias. I så fall ett taget namn för att dölja det ursprungliga Ahmed eller Mohammed. Som vanligt.
Citera
2023-06-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
En helt annan bild än den Expressen målar upp i sin snyftartikel.

Jag tror mer på att det är han på bilden än på expressen som jag la upp därmed att jag fick den från hans nära vän. Jag bor själv i Farsta.
Citera
2023-06-11, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Varför gråter då hans släkt ut och säger att han var hederlig? Ljuger släkten i tidningen? Det har väl annan släkt aldrig tidigare gjort i liknande fall?

Elias har gjort mycket grejer åt folk, kriminella åtgärder osv. Han är en så kallad springis enligt mina vänner som är bekant med han. Han har bland annat, sålt knark, gömt tunga vapen och gjort andra olagliga grejer. Hans föräldrar visste såklart inte att han höll på med sånt. Tror du verkligen att hans föräldrar vet vad han håller på med? Cirka 20% av alla barn som håller på med kriminellt vet deras föräldrar inte om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in