Citat:
Ursprungligen postat av
norther1
Om nu denna Elias inte var kriminell, varför klär han sig som en ordentlig ghettokrigare och varför umgås han med ghettokrigare? Det hela är givetvis fruktansvärt tragiskt, men dessa påståenden stör mig nått så jävla mycket. Är man liksom med i den kriminella sfären på en daglig basis stödjer man den och är i allra högsta grad medskyldig till de brott som begås.
Alltså jag fattar. Men det är ju bara mode och tillhörighet. De plockar influenser från hiphop och gangsterestetik precis som punkarna, emos eller skejtarna gjorde och gör.
Nu känner jag inte honom men bor själv i betongen så ser det varje dag. Så han behöver inte alls ha stött den kriminella sfären. Kanske var det hans klasskompis eller en i fotbollslaget som ställt till det? Jag vet inte, men tycker inte vi ska vara så jävla snabba att helt sätta honom i det kriminella facket. Kids Will be kids när det gäller att se ut som en i mängden. I detta fall orten-fashion. Säger inte att det är särskilt listigt att klä sig så, men va fan, han är/blev 15!
Dock! Ser oroväckande ut som fan om han just gått ut åttan och det är lean i den där spriteflaskan på bilderna som snurrar.
Edit. Gucci-väskan är fake fattar ni väl. Precis som 90% av alla andras märkeskläder.