2023-06-10, 20:06
Medlem
En video i alla fall jag såg nu för första gången.

Till synes en Leo som blir träffad av en drönare. Det kommer en massa vit rök från tanken efter träffen, men jag har inte tillräckliga kunskaper för att kunna avgöra hur skadad den faktiskt blev.

https://media.gab.com/system/media_attachments/files/140/032/707/original/b6aa17961a557ad8.mp4
2023-06-10, 20:06
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ok kan vara som du skriver, problemet är bara att jag är så in i H-e intresserad av trovärdiga källor, så långt det nu går..

Och iom att jag inte hört dessa siffror får du gärna lägga upp någon form av källa på detta i all välmening.

Jag tycker också det höjer trovärdheten i tråden vilket jag tycker är viktigt.

Nej du är intresserad av att Leningrad spamma efter känt mönster.
Man spammar värdelösa källor och länkar som man ger inkorrekta referat från eftersom man veta att väldigt få människor orkar läsa eller titta på länkar.
Ni efterfrågar källor när ni blir motbevisade och avslutar diskussionen när ni får källor för att spamma ny skit av "intelslava" kvalitet och upprepar samma mönster med era 4040 olika konton kopplade till era tusentals simkort.
2023-06-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Då "svenska" användare med Google Translate-grammatik under de senaste dagarna påstått att Ryzzland "vinner" genom att retirera...
https://www.gov.uk/government/news/defence-intelligence-communicating-probability

...så bör man komma ihåg att ukrainska förluster inte är något att förvånas över. Det här är ett krig, och ett som orcherna nu försöker hålla försvarsställningar i: Att anfalla och bryta igenom sådana positioner har alltid varit svårare och mer riskabelt.

Man bör också komma ihåg att i den berömda ukrainska offensiven förra hösten, där UAF befriade flera stora städer och bokstavligen jagade Uralmongolerna på flykten på bara några dagar, föregicks av en månad långa stridigheter med relativt svåra förluster. Det är tyvärr så krig fungerar, och så även meningslösa invasioner startade av ryzka imperieambitioner.

Poängen är att Ukraina slåss för sina liv och sitt självbestämmande, de kommer aldrig ge upp och ser dessutom ut att vinna det här, eftersom orcherna bara slåss för att... kunna stjäla tvättmaskiner och få våldta utländska kvinnor? De har ingen anledning att vara i Ukraina.
Russia's losses - 10.06.2023

• wounded ~643.980
  • killed ~214.660 (+890)
Om ukrainarna slåss för sina liv, så har dom misslyckats totalt.
Det är ju massgravar överallt.
2023-06-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Om ukrainarna slåss för sina liv, så har dom misslyckats totalt.
Det är ju massgravar överallt.

Människor brukar DÖ i krig om du inte redan fattat det. Gå och ställ dig där själv, om du nu är så tuff.
2023-06-10, 20:11
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du driver eller? I varje krig har man metodiskt gett sig på civila, det är så man för krig
Öh. Nej. Nu får ni ryssrunkare fanimej skärpa till er i diskussionerna.
2023-06-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
En video i alla fall jag såg nu för första gången.

Till synes en Leo som blir träffad av en drönare. Det kommer en massa vit rök från tanken efter träffen, men jag har inte tillräckliga kunskaper för att kunna avgöra hur skadad den faktiskt blev.

https://media.gab.com/system/media_attachments/files/140/032/707/original/b6aa17961a557ad8.mp4
Det är leopardens egna rökgranater du ser dom skadas antagligen
2023-06-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Öh. Nej. Nu får ni ryssrunkare fanimej skärpa till er i diskussionerna.

du måste väl ändå driva ? herregud asså, tror du seriöst att i alla krig innan denna så var det majoriteten stridande som dog eller civila ? tänk noga nu
2023-06-10, 20:18
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
du måste väl ändå driva ? herregud asså, tror du seriöst att i alla krig innan denna så var det majoriteten stridande som dog eller civila ? tänk noga nu
Du skrev att i krig så riktar man metodiskt in sig på civila. Det är helt fel och därtill olagligt. Är du dum i huvet?
2023-06-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du skrev att i krig så riktar man metodiskt in sig på civila. Det är helt fel och därtill olagligt. Är du dum i huvet?

så det räcker för dig att säga ursäkta det var inte meningen eller vad ? helt sinnes hur efterblivna människor det finns, kolla varje konflikt så ser du vilka som tar skada mest, oasvett om mördarna menar det eller inte . USA menade väl inte att 100 tusentals irakier skulle dö, skapa isis som sen skulle döda ännu fler men trots det så blev ju det som hände .
2023-06-10, 20:23
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Offensiver är otroligt svårt då stora truppansamlingar är helt omöjligt att dölja för drönare och satelliter. Det kan inte bli någon överraskning vart anfallet kommer ske.
När Ukraina försvarade sa man att anfallaren förlorar 3 mot 1, nu blir det Ukraina som kommer förlora 3 mot 1?

Fast nu är ju inte Ukraina anfallare, utan försvarare. Mod, tapperhet, moral och noggrann planering.

Man brukar säga att det är mycket svårare att gå in i ett annat land och ta mark än att försvara sig på sitt territorium då stridsmoralen är helt kass för de som anfaller.
2023-06-10, 20:24
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kriget skulle vara över på två dagar enligt ryssarnas ursprungliga plan. Hur tycker du att det går?

Exakt, dessa rysslickare undviker detta tema nu för tiden
2023-06-10, 20:26
Medlem
Dumdrygs avatar
Man lider ju verkligen med de här tvångsrekryterade oerfarna ukrainarna som blir slaktade nu under motoffensiven. De är ju sitting ducks i sina Bradleys och Leoparder och kommer ju aldrig ens fram till fronten innan de blir beskjutna.

https://www.bitchute.com/video/LbkI3iX1skSl/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in