2023-06-10, 16:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hälsa den rovgirige Putin det:
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

I vilket skede den befinner sig i blir ryssarna varse inom några dagar.
Slava Ukraini 🇺🇦🇸🇪
Med tanke på rysstrollens explosionsartade ökade närvaro i tråden så är ryssarna riktigt illa ute.
Det är bara en tidsfråga innan fronten kollapsar. Tomtarna försöker till och med svänga på det faktumet att ryssen ligger 100% på defensiven och tvingas retirera till att det går bra
Citera
2023-06-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Så ännu en ICKE läst men ÄNDÅ postad artikel från en Salad utan kunskaper i engelska.

CITAT av Lars Lokke Rasmussen - "It is necessary to build interest and involvement from countries like India, Brazil and China," he said. "It is hard for me to see" Russia taking part, he added.

Zelenskiy last year proposed a 10-point peace plan, which calls on Russia to withdraw all its troops from Ukraine and to respect Ukraine's territorial integrity.

The details of its implementation should be discussed at the proposed peace summit, Zelenskiy's administration said in a statement on Sunday.

Alltså du är ju PSYKSJUK. Jag skrev att det börjar PRATAS mer om fredsförhandlingar. Det är EXAKT vad artikeln VISAR. FÖRSTÅR du VATNIK!?
Citera
2023-06-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Inte heller i Jugoslavien filmades varenda transport och varenda attack. I Ukraina kommer det fram extremt mycket bild- och filmmaterial över tid, flera hundra gånger mer än i 90-talets Jugoslavien. Du har fått fel på ditt perspektivmått. Det produceras en hel del falskt material också, montage och ompaketering av gamla händelser, av professionella arbetsgrupper från Cyber ​​Front Z, Prigozjins IRA, FSB-operationer mm. Se upp.

Ja.

Offensiven inleds och nån tjomme undrar varför Ukraina inte publicerar sina trupp-transporter.

Det säger rätt mycket om tjommens(ryss-troll såklart) intelligens.

Man får nog vänja sig vid att vi kommer se allt färre klipp som visar vad som sker i Ukraina och stora delar av det som släpps lär vara med en viss eftersläpning.

Ungefär som idag när Aftonbladet snappat upp händelsen där ryska MoD påstod att man slagit ut en Leo2 men att den råkade vara av märket John Deere.

Det är ett ypperligt tillfälle för ryss-trollen att intensifiera sin påverkansoperation, vilket märks rätt väl här i tråden.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2023-06-10 kl. 16:28.
Citera
2023-06-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Alltså du är ju PSYKSJUK. Jag skrev att det börjar PRATAS mer om fredsförhandlingar. Det är EXAKT vad artikeln VISAR. FÖRSTÅR du VATNIK!?

Nej. Vad du DE FACTO gjorde var att hänvisa till en artikel som påvisade EXAKT det som den säger. Jag återpostade ett utdrag från EXAKT DEN artikeln för att påvisa att du verkligen INTE förstår varken den eller vad du pratar om.

Hade du förstått artikeln så hade du INTE använt den på det viset du nu försöker göra. Lite mer får du ju ändå försöka om du nu skall skita oss i näven som så. Artikeln påvisar ju fredssamtal JA, men verkligen inte alls på det viset som DU försökte få den till att göra.

Tror du vi alla är söner och döttrar av våra systrar här? Förneka inte din EGNA källa, för då ser det förbannat ILLA ut i slutändan. Vilket det just gjorde!

INGET av det du ville säga bestyrktes utav den källan förutom din CHANSTAGNING att de flesta här inte skulle läsa den. Dumheter!
Citera
2023-06-10, 16:37
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag har inte hört något gott om Girkin men vad vet jag. Jag läser Andrei Martyanov nu när "The Saker" lagt ned samt RT och Tass. Martyanov är kunnig eftersom han är en f.d. officerare men fruktansvärt obalanserad i sina slutsatser och drar långtgående slutsatser han inte har bevis för. Det jag stör mig mest på i den här konflikten är bristen på information. Det är nästan omöjligt att analysera det här kriget på ett seriöst sätt på grund av propagandan. Uppgifterna är för motstridiga. Jag följer kriget på strategisk och politisk nivå och inte taktisk nivå - det är betydligt lättare att följa eftersom du sällan får något bekräftat i kriget. Men som sagt - ska checka "Reporting from Ukraine".

Jag stör mig också på att det går upp och ned i det här kriget. Ibland förlorar Ryssland och ibland förlorar Ukraina. Det är inte helt lätt att avgöra eftersom vi inte sitter på informationen. Jag har stört mig enormt på Douglas Macgregor som snackar om en rysk kontra-offensiv - som aldrig kommer. Så länge väst skickar vapen verkar det här kriget kunna fortsätta pågå.

Tja, kriget har hållit i femton månader så något har Ukraina lyckats med. Jag trodde kriget skulle vara över på ett par veckor eller månader men det har hållit på för länge. Jag trodde mer om Ryssland men å andra sidan förstår jag att Ryssland slåss mot NATO. Ukraina antagligen är den kraftfullaste proxyn som USA någonsin haft. Jag antar att de kommer ta tid - men som beskådare vill man ju gärna se att något sker. Det är tradigt krig.
Angående att det har gått dåligt för Ryssland.
Tja, så vitt vi vet anföll de med en numerärt klart underlägsen styrka. En militärstrategisk tumregel är ju att jag som angripare behöver ett övertag på minst 2:1 för att vara lyckosam.
Det säger väl något om mediebevakningen att jag inte kan finna en enda av de framsläpade stjärngossarna i SVT utreda vad det innebär.
Citera
2023-06-10, 16:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Attack från UAF på södra fronten. Står inte exakt var dock.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1667517957512089601
Citera
2023-06-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Attack från UAF på södra fronten. Står inte exakt var dock.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1667517957512089601
Tror det är Avdiivka
Citera
2023-06-10, 17:02
Medlem
Citat:
Förvånar mig INTE att en VATNIK som DU inte förstår när någon skriver på SVENSKA. Tacka gud att man INTE är ryZZ som DIG. Du får springa in i famnen på DADDY putler och be honom fixa någon som kan ÖVERSÄTTA till ryZZka åt dig som den lilla VATNIK du är.

Ärligt talat - vad i hela friden är detta för ett svar, och på vad om så??

Är jag ryzz, som behöver råd från Putin för att förstå svenska? Vad om inte svenska har jag bemött dig med här?
Jag presenterade dig ett svar på ett mycket rakt och vänligt vis genom att ta upp den artikeln som DU postade. Och nu kan jag inte läsa svenska?

På svenska = Fredsamtalen Rasmussen förde på tal handlar om att få parter utanför konflikten, IE Kina, Indien, USA osv att sitta ner och gå igenom ZELENSKYS förslag på sådan fred.

Rysslands förslag existerar inte och är ännu mindre nämnda i just DEN artikeln som du MISSBRUKADE
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-06-10 kl. 17:05.
Citera
2023-06-10, 17:13
Medlem
Lite mer från Kanada,

Justin Trudeau has announced a fresh package of military aid for Ukraine worth C$500m (£297m) - and confirmed Canada will take part in a multinational effort to train Ukrainian fighter pilots.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-putin-says-counteroffensive-has-begun-and-ukrainian-official-says-russia-rigging- chemical-plant-with-explosives-12541713
Citera
2023-06-10, 17:16
Medlem
Snapcounts avatar
Nu börjar jag bli rädd att Scholtz börjar återigen bli "vintage-Scholtz" som går på lugnande :

Tysklands statsminister Olaf Scholz sier han vil snakke med Vladimir Putin om kort tid og be den russiske presidenten trekke styrkene sine ut av Ukraina.

Planene om en telefonsamtale med Putin ble kunngjort på et kirkemøte i Nürnberg lørdag. Der på pekte Scholz at han har snakket med den russiske presidenten tidligere.

– Jeg planlegger å gjøre det igjen snart, sa den tyske regjeringssjefen.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/06/10/195928357/scholz-vil-snakke-med-putin

Livrädd att han skall föreslå att Putin får ett "frikort" mot att Ryssland drar sig ur, samt att Eu kommer att ta räkningen för allt som blivit förstört !
Citera
2023-06-10, 17:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Danmark erbjöd sig ju tex att hålla fredsförhandlingar där man bjöd in indien, brasilien och kina.

Varför ska det börja snackas fredsförhandlingar nu?
Är ryssarna på väg att bli överkörda?
Citera
2023-06-10, 17:21
Medlem
Ska man tro Michael Clarke på Sky News har ryssarna nästan alla mannar satta i försvarslinjerna nu, så om Ukraina lyckas bryta genom dem alla finns väldigt lite som stoppar fortsatta framflyttningar av trupper. Men det gäller ju att lyckas först och främst. Undrar hur nattlig offensiv skiljer sig mot daglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in