2023-06-10, 01:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
City har redan en bra backlinje. Cancelo lär lämna. Och jag tror ersättaren redan finns i truppen.
Tackar! Att påstå att City måste ersätta Cancelo om han lämnar är som att påstå att Spurs måste ersätta Bryan Gil om han lämnar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tror du att Pep kommer att ersätta en så pass rutinerad spelare som Cancelo med en yngling?

För att ersätta är exakt vad han skulle göra i sådant fall.

Herregud! Varför fattar du inte när jag säger att man inte behöver ersätta honom?
Citera
2023-06-10, 08:16
Moderator
zanteras avatar
Tycker Kovacic är en bra spelare men inte alls lika bra som Gündogan. Kan dock säkert spela bättre i City än vad han gjorde i Chelsea med tanke på vilken cirkus det varit där. Svårare att prestera i ett sånt lag. Bra spelare men känns inte riktigt 'wow', men gör säkert ett okej jobb i City.

Silva känns som den ultimata Pep-spelaren, finns väl inget han inte är bra på? Juvelen på mittfältet. Där blir det en utmaning att få in en spelare som kan prestera så bra varje match vecka efter vecka. Håller även med om att Mahrez blir en utmaning att ersätta också. Även om City kan starta utan honom idag och har andra bra spelare så är det ju ändå en stabil spelare som avgör matcher med mål och assist. Skulle han försvinna då måste man ju hitta en ersättare som kan fylla den luckan.

Sen är det ju en utmaning också att hitta spelare som kan fylla tomrummet direkt utan att det märks. Kolla på Grealish som ändå var "PL proven" men behövde ett år i City innan han började leverera. Skulle City behöva ersätta 2 av sina 3 start-mittfältare i ett fönster samt Mahrez (som ändå spelat 30 matcher i ligan denna säsongen) så är det ju ändå viktiga bitar som ska falla på plats.
Citera
2023-06-10, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är ju mer nytta än vad Cancelo gjorde för City i Bayern! iaf! Finns ingen logik i att säga att dom måste ha in en ersättare till Cancelo!
Cancelo var kanske ligans bästa ytterback, vare sig han höll sig till höger eller vänster. Att inte ersätta honom, samt ännu en ytterback vore korkat.
Citera
2023-06-10, 10:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tror inte heller han stannar men lite kul första rad hehe angående Rice så är det lite tveksamt köp inte minst om det börjar närma sig miljarden, lite för entaktad (tror det kan gå 1-2 bristningar pga ändrad spelstil). Någon som sitter på lite siffror avseende löpmeter, tacklingar, bollvinster etc?

Närmare miljarden om alla bonusar osv slås in, men som (nästan) alla här på fb säger så kommer ju arsenal aldrig att vinna något igen så det blir nog inte så dyrt. 😬

Vilken spelare är inte i risk för skada egentligen?

https://one-versus-one.com/en/players/Declan-Rice - lite statistik. Rice är bland dom bästa på att få upp bollen i sista tredjedelen bl.a.
Citera
2023-06-10, 10:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Tackar! Att påstå att City måste ersätta Cancelo om han lämnar är som att påstå att Spurs måste ersätta Bryan Gil om han lämnar

Herregud! Varför fattar du inte när jag säger att man inte behöver ersätta honom?

Han har redan ersatt honom taktiskt, med John Stones.
Citera
2023-06-10, 10:25
Moderator
zanteras avatar
Cancelo är väl redan ersatt egentligen med Rico Lewis som fått spela en del denna säsongen men inte mycket tidigare? Kan ju inte påstå att City har saknat Cancelo denna säsongen direkt
Citera
2023-06-10, 11:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
City har redan en bra backlinje. Cancelo lär lämna. Och jag tror ersättaren redan finns i truppen.
Vem är denne ersättaren för Cancelo som redan finns i oljearabernas trupp?

_ _ _

Och även om Kenny fick några inhopp för Everton i EPL så betyr det fan inte att du hade rätt ang när en inhemsk spelare lämnade England för spel i Tyskland. Det är nämligen en väsentlig skillnad på om en fucking wanker som tex Kenny blir tvingad bort från sin klubb mot om en SK stjärnspelare som Rice eller ev Kane skulle gå till Bundesliga, dock så förväntar jag inte att du ska fatta det.
Citera
2023-06-10, 11:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Cancelo är väl redan ersatt egentligen med Rico Lewis som fått spela en del denna säsongen men inte mycket tidigare? Kan ju inte påstå att City har saknat Cancelo denna säsongen direkt
Rico Lewis har ju (av naturliga skäl) fått spela en del för Man City under denna säsong, men är han verkligen bra nog till att bli regelbunden i City’s startelva? Vette fasen.
Citera
2023-06-10, 12:19
Medlem
Citat:
Det är ju mer nytta än vad Cancelo gjorde för City i Bayern! iaf! Finns ingen logik i att säga att dom måste ha in en ersättare till Cancelo!
Cancelo var kanske ligans bästa ytterback, vare sig han höll sig till höger eller vänster. Är ett rätt stort avbräck utan honom och City är bra mycket sämre utan honom än med
Citera
2023-06-10, 12:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vem är denne ersättaren för Cancelo som redan finns i oljearabernas trupp?

_ _ _

Och även om Kenny fick några inhopp för Everton i EPL så betyr det fan inte att du hade rätt ang när en inhemsk spelare lämnade England för spel i Tyskland. Det är nämligen en väsentlig skillnad på om en fucking wanker som tex Kenny blir tvingad bort från sin klubb mot om en SK stjärnspelare som Rice eller ev Kane skulle gå till Bundesliga, dock så förväntar jag inte att du ska fatta det.

City kör numera med en 3-backs linje så Cancelo är överflödig. Dessutom finns bla Lewis i truppen som reserv.

Du blev skolad och kan inte släppa det nu. Nu försöker du få min uppmärksamhet din pajas du fick ett klockrent exempel på en spelare som lämnade EPL för Bundesliga och börjar böla om att det inte räknas.
Citera
2023-06-10, 12:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
City kör numera med en 3-backs linje så Cancelo är överflödig. Dessutom finns bla Lewis i truppen som reserv.

Du blev skolad och kan inte släppa det nu. Nu försöker du få min uppmärksamhet din pajas du fick ett klockrent exempel på en spelare som lämnade EPL för Bundesliga och börjar böla om att det inte räknas.
Men det var väl en anledning till att Man City körde med en 3 backslinje i största del av säsongen, eller?

Och nej, du har absolut inte skolat mig på ngt som helst vis. Grejen är nämligen såhär, om en spelare som var reserv för reserverna i den eller den klubben ofrivilligt lämnar sin klubb för spel i Bundesliga så är inte det samma sak som om en inhemsk spelare som är den absolut största stjärnan i sin klubb, och är en av världens mest attraktiva spelare på marknaden skulle lämna England för Tyskland. Är bara helt jävla otroligt att jag behöver förklara detta för dig
Senast redigerad av Generalandersson 2023-06-10 kl. 12:56.
Citera
2023-06-10, 13:22
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Rico Lewis har ju (av naturliga skäl) fått spela en del för Man City under denna säsong, men är han verkligen bra nog till att bli regelbunden i City’s startelva? Vette fasen.
Det kan han nog, han har ju varit bra hittills iaf. Sen om man kollar på City överlag såg de ju ganska mänskliga ut ibörjan på säsongen när Cancelo fanns tillgänglig men under våren när han inte varit en del av truppen har City gått som tåget. Sprang om Arsenal i ligan, vann FA Cupen och eventuellt CL ikväll. Kan ju inte påstå att Cancelo har saknats direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in