2023-06-09, 13:20
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Hur pass dåliga var Mötley och Vince ni som såg dom?

Detta var en hyfsad kapning - https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/q1Ek6z/motley-crue-pa-sweden-rock-festival-recension

Äh, att Tommy frågade om pattar var ju höjdpunkten och det hade effekt. Tuttar på storbild är inte fy skam, var typ i samband med när jag gick då öronen inte pallade mer.

Tommy var för övrigt den ende av originalarna som levererade, Nikki & Vince är heeeelt slut.
Men ja, sånginsatsen var förjävlig, Sixx har 5 snea tummar per hand och några 60-70 tusen var det inte, snarare 20-25 varav hälften stack tämligen snabbt.
Citera
2023-06-09, 14:00
Medlem
Någon som hört rykten om vad som kan vara lördagkvällens avslutning. Festivalen slutar ju ovanligt tidigt då, redan 23.30, så något rejält kanske det blir. De har sagt att det inte blir fler akter på festivalen men något speciellt borde det bli.
Citera
2023-06-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Äh, att Tommy frågade om pattar var ju höjdpunkten och det hade effekt. Tuttar på storbild är inte fy skam, var typ i samband med när jag gick då öronen inte pallade mer.

Tommy var för övrigt den ende av originalarna som levererade, Nikki & Vince är heeeelt slut.
Men ja, sånginsatsen var förjävlig, Sixx har 5 snea tummar per hand och några 60-70 tusen var det inte, snarare 20-25 varav hälften stack tämligen snabbt.

Tänkte just fråga detta, är inte där, var den någon (några?) tjej (er) som visade pattarna i storbild? Sett klipp på youtube från årets konserter. I Tyskland var det en brud som visade sina, men i Prag vågade ingen. Vore kul om tjejer från feministsverige visade sina. Svider säkert för många.
Citera
2023-06-09, 22:53
Medlem
XtraXs avatar
Citat:

Hur skötte sig John 5? Enligt aftonbladet var han ju den enda som inte skämde ut sig.
Citera
2023-06-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hur skötte sig John 5? Enligt aftonbladet var han ju den enda som inte skämde ut sig.

Som tur väl är går nog ingen på en mötley Crüe konsert för att musiken eller utövningen är 10/10 2023.
Citera
2023-06-10, 07:01
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hon på Aftonbladet gav en dålig recension pga Tommys utspel. Hon kunde helt enkelt inte skilja på framträdandet och Tommys barnsligheter
De var helt ok. Vince har ju aldrig varit en bra sångare och förväntar man sig skönsång från MC har man noll koll på läget och borde stannat hemma.

Bäst hittills är Powerwolf!

Iron Maiden hade tyvärr med sig en dålig setlist sett från deras katalog. Kul att de spelade Alexander the great.
Citera
2023-06-10, 07:23
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Jag såg dom -89 och när Skid Row redan då var bättre som förband...nja
Men nu kan du iaf göra en "check" i den rutan...för nu bör det faan vara över för den här gruppen.
Citera
2023-06-10, 07:55
Medlem
Niskalaukauss avatar
Hur var UDO?
Citera
2023-06-10, 08:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag såg dom -89 och när Skid Row redan då var bättre som förband...nja
Men nu kan du iaf göra en "check" i den rutan...för nu bör det faan vara över för den här gruppen.
De kommer nog krama ur den sista blodsdroppen ur stenen minst en turne till...
Men snart har alla giganter gjort sitt. Publiken är dessutom 50 + så om 15 år kommer inga festivaler att existera då ungdomarna helst sitter hemma 24/7 och tittar på tik-tok.
Citera
2023-06-10, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Hur var UDO?

Nu var jag tyvärr inte där men har sett Udo tidigare och gubbfan är seg, så han levererade nog säkert.
Citera
2023-06-10, 12:48
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Nu var jag tyvärr inte där men har sett Udo tidigare och gubbfan är seg, så han levererade nog säkert.
Jo jag är ett tokigt UDOfan. Så att han levererar det vet jag. Jag o polaren har gjort en grej av att se honom varje gång han är i Sverige men den här missade vi.
Citera
2023-06-10, 12:56
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hon på Aftonbladet gav en dålig recension pga Tommys utspel. Hon kunde helt enkelt inte skilja på framträdandet och Tommys barnsligheter
De var helt ok. Vince har ju aldrig varit en bra sångare och förväntar man sig skönsång från MC har man noll koll på läget och borde stannat hemma.

Bäst hittills är Powerwolf!

Iron Maiden hade tyvärr med sig en dålig setlist sett från deras katalog. Kul att de spelade Alexander the great.

Tyckte Maidens setlist var fruktansvärt bra, De kanske skulle valt bort någon av de längre låtarna från Senjutsi. Det är väl positivt att maiden vågar välja bort tråklåtarna number of the beast och run to the hills. Hade absolut inte något emot om Maiden gjorde en turné med endast brave new world och framåt för det finns så många moderna klassiker också.

Såg just ett klipp från Sweden Rock när de spelade Hell on Earth och satans vad publiken är lam, en av de bästa metal låtar som gjorts på senare år och publiken står som frågetecken. Kollar man på klipp från spelningarna i Prag och Finland så hör man hur publiken åtminstone sjunger med lite. Troode ju sweden rock skulle ha hardcore publiken som kan alla maiden låtar i huvudet.
Senast redigerad av GreenBastard 2023-06-10 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in