2023-06-09, 21:08
Medlem
Twittraren WarFrontline säger att strider pågår i utkanten av Robotyne och det skulle innebära att Ukrainska styrkor är framme vid den andra försvarslinjen.
Citera
2023-06-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Och alla de som brann upp? Nio Bradleys och två leoparder på samma bild. Över 100 döda. Även Ukrainas officerare medger öppet att de redan förlorat över 10% av Ukrainas totala kapacitet i offensiven. Är det acceptabelt?

Tur det inte var 10 cv90 iallafall, då hade ni väl haft fest på kontoret nu.
Citera
2023-06-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Twittraren WarFrontline säger att strider pågår i utkanten av Robotyne och det skulle innebära att Ukrainska styrkor är framme vid den andra försvarslinjen.

Vore onekligen bra jobbat om det stämmer!
Citera
2023-06-09, 21:12
Medlem
attogs avatar
Citat:
Och alla de som brann upp? Nio Bradleys och två leoparder på samma bild. Över 100 döda. Även Ukrainas officerare medger öppet att de redan förlorat över 10% av Ukrainas totala kapacitet i offensiven. Är det acceptabelt?

Om den var lätt skadad, varför skulle 1000 ha dött samtidigt?
Har du några bilder på alla tusentals dödsoffer?
Citera
2023-06-09, 21:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Om det är den bilden jag såg så brann ett fordon.
Citera
2023-06-09, 21:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Händer tydligen en hel del där vid fronten.

Citat:
🚨#Breaking, Video showing Russian troops withdrawing from positions in the Zaporizhia frontline due to the concentration of the Ukrainian offensive in the area💪🏼🇺🇦‼️

https://twitter.com/WarFrontline/status/1667127335282253824
Citera
2023-06-09, 21:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja den var enbart lätt skadad så gick fort att reparera

Jag tror de bytte några hjul på den.
Citera
2023-06-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror de bytte några hjul på den.
Japp antagligen körde dom på någon mina. Men ryska minor från 50talet gör inte mer skada än så där. Ser bra ut för Ukraina deta 👍
Citera
2023-06-09, 21:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Var har du läst det?

Att 10% av Bradley-vagnarna förstördes kan stämma, om de ryska filmerna är äkta. Men 10% av all utrustning och soldater? Det har jag inte hört någonstans.
Citera
2023-06-09, 21:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Japp antagligen körde dom på någon mina. Men ryska minor från 50talet gör inte mer skada än så där. Ser bra ut för Ukraina deta 👍

På den händelse med många skadade fordon som Putinist-mördarna delar i femtioelva olika versioner så att man skall tro att det är olika händelser; så är det ett fordon som brunnit. Detta tror jag är en stor skillnad mot sovjetiska/ryska fordon. De brinner och exploderar så enkelt att de blir totalförstörda och besättningen dör. I de västerländska så kan besättningen klara sig och man kan laga fordonet.
Citera
2023-06-09, 21:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Är inte folk jävligt snabba på att direkt säga X är lyckat eller Z är misslyckat. Det tar väl inte dirket snabbt att för en offensiv mot en stark motpart (som Ryssland måste ses som) . Vi får nog avvakta några veckor allafall innan man kan avgöra utfallet.
Nu visar webb union https://www.youtube.com/watch?v=d87uBEaPLJA
sitt neckbeard också i nån slags triumf över det fortsatta misslyckandet
Citera
2023-06-09, 21:22
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Helt klart.

Märker av - åtminstone upplever - ett ganska tilltaget informations-vakuum från Ukrainas sida på sistone som utnyttjas från Kreml hela vägen ner till flashbacks ackordryssar fullt ut för att sprida lögner. Helt väntat, naturligtvis.

Med det skrivet däremot inte antytt att alla snytingar UAF åker på framgent och som rapporteras från svinstian kommer att vara falska. Detta blir tufft för Ukraina.
Ukraina har beordrat radiotystnad och har lyckats hålla den väldigt bra, det gör att i stort sett alla källor är ryska. Det tolkar såklart de Kremlvänliga som ett gott tecken, jag hade inte varit lika säker. Framförallt är det alldeles för tidigt att dra några slutsatser. Låt oss hur landet ligger mitten-slutet av nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in