Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
Tanken var kanske att Johan skulle sövas under den tid som LA behövde för att kontakta AC? Förmodligen tänkte han utöva utpressning på henne av nåt slag. LA mådde ju inte så bra under denna tid och kunde kanske inte tänka så rationellt som i vanliga fall. Lagföras? Han blev ju åtalad två gånger och sen stämplad som mördare resten av livet oavsett vad som hände? Så även om han mördade Johan med beräkning blev nog resultatet inte som han tänkt sig? Slutligen kan jag berätta att det försvann bedövningsmedel på sjukhuset just vid denna tid.
Jag skulle säga att det är vanligare att döda ett barn för att skada andra föräldern är vanligare än att kidnappa ett barn för att utöva utpressning. Men jag kan ha fel, att döda är ju ett grövre brott och blir väl mer omskrivet. Luleåpappan är väl(?) ett annat exempel.
Nej tänkte kanske inte rationellt. Men jag tror heller inte att GM tänkte åka fast. Däremot att kroppen gömdes, det kan ju antingen vara för att försvåra möjligheterna till lagföring - eller att GM tänkte det skulle skada AC mer att låta henne leva i ovisshet. Lutar kanske åt det första.
Sedan vet jag inte hur mycket den tidigare åtalade mannens liv påverkats av domstolsprocessen heller. Väldigt vanligt namn som heller inte är särskilt vida spritt. Bildat familj och har en fru/sambo, jobb. Bortsett från hans eventuella nattmaror eller dåliga samvete så verkar han levt ett rätt normalt liv.
Vet inte det där med bedövningsmedel och hur vanligt det är att bedövningsmedel stjäls.