2023-06-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Kanadensisk konservburk demilitariserad av ryssarna.

https://twitter.com/djuric_zlatko/status/1666497593617047556

Hela karossen är helt intakt inklusive rutorna. Förmodligen är det bara att lämna in skiten på lack och byta däcken så är bilen hel igen.

Pinsamt att ryssarna inte har någon power i sina grejer.
Citera
2023-06-07, 23:05
Medlem
Snapcounts avatar
Tror inte på någon Nato trupp till Ukraina efter denna damm-sprängning. Det är "no-no". Vem f-n vet, i Putins paranoida hjärna är det kanske något han önskar ? Att äntligen kunna peka på att Nato är minsann med. Att dra volymen upp till 11 så att ett fredsavtal måste skrivas i den elfte timmen.., för själva krigföringen går ju för honom åt fanders !

Viktigt att inte falla för provokationer.
Citera
2023-06-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror inte på någon Nato trupp till Ukraina efter denna damm-sprängning. Det är "no-no". Vem f-n vet, i Putins paranoida hjärna är det kanske något han önskar ? Att äntligen kunna peka på att Nato är minsann med. Att dra volymen upp till 11 så att ett fredsavtal måste skrivas i den elfte timmen.., för själva krigföringen går ju för honom åt fanders !

Alla orchers våta dröm Pootin är nog jäkligt rädd nuförtiden med drönar attacker inne i Ryssland och hans armé som inte kan driva bort de frivilliga ryssarna ur Belgorod regionen då de han har där eller har skickat dit har åkt på storspö av de frivilliga ryssarna.
Citera
2023-06-07, 23:08
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror Polen och andra länder kan börja med att bemanna västra Ukraina och gränsen till Vitryssland. Då kan tiotusentals ukrainska trupper åka österut mot Ryssen.

Precis. Jag tror inte ryssarna är så sugna på att utmana NATO-trupper direkt, så det borde frigöra ett stort antal ukrainska trupper för offensiva operationer. Dessutom skulle ett sådant agerande återigen visa att ryssarna enbart är impotenta i sina hot; troligen skulle de inte agera mot dessa styrkor över huvud taget om de inte ville riskera att dra in NATO ytterligare i konflikten.
Citera
2023-06-07, 23:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Lite mer från Belgorod där orcherna inte lyckas så bra mot Russian Free Legion och RVC.

https://twitter.com/i/status/1666522987225403421

Man förvånas över hur handlingsförlamad den ryska armén är på eget territorium. Det verkar som att i stort sett hela den ryska armén är upptagen i Ukraina. Och att de saknar resurser utöver det att ens hantera en liten grupp fientliga soldater.

Den här "enorma reserven" med insatsberedda vältränade ryska soldater som ryssarna "sparar på", och som rysstrollen ofta pratar om, existerar endast i fantasin. Hade de existerat i verkligheten, så hade vi sett dem i Belgorod.
Citera
2023-06-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den finns på Google Maps. cirka 1,5 km från den förstörda dammen. https://www.google.com/maps/place/Kazkova+Dibrova/@46.7627577,33.3618656,17z/data=!4m10!1m2!2m1!1szoo+in+Novaya+Kakhovka!3m6!1s 0x40c3855e8d5d145b:0x99d8056369be7022!8m2!3d46.763 3824!4d33.3608815!15sChZ6b28gaW4gTm92YXlhIEtha2hvd mthkgEDem9v4AEA!16s%2Fg%2F11bx0p70f9?entry=ttu

https://twitter.com/sentdefender/status/1666401101594218496

Det vet jag, så klart. Jag har inte läst recensionerna men den ska tydligen vara ganska bra. Det jag försökte framhålla var att först säger någon vatnik att djuren är evakuerade sedan länge och sedan säger TASS att det minsann inte finns någon djurpark så allt är fääääjk njååååås. Det måste väl vara så att manusen som orchtrollen använder här inte hann bli uppdaterade.

Någon började dessutom härja om skillnaden mellan djurpark och zoo. Minns inte var. Möjligen är det skillnad på ryska men på svenska är det synonyma begrepp.

Mitt inlägg var givetvis inte riktat mot dig men det verkade vettigt att citera. Tog du illa vid dig ber jag om ursäkt. Det var verkligen inte meningen.
Citera
2023-06-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man förvånas över hur handlingsförlamad den ryska armén är på eget territorium. Det verkar som att i stort sett hela den ryska armén är upptagen i Ukraina. Och att de saknar resurser utöver det att ens hantera en liten grupp fientliga soldater.

Den här "enorma reserven" med insatsberedda vältränade ryska soldater som ryssarna "sparar på", och som rysstrollen ofta pratar om, existerar endast i fantasin. Hade de existerat i verkligheten, så hade vi sett dem i Belgorod.

Japp det är mest värnpliktiga som har skickats dit som har åkt på storspö. De frivilliga ryssarna dödade också ett VDV befäl där för nån dag sen finns video på det. Bakhåll när han kom och åkte i en bil.

Dessutom tar dessa frivilliga ryssarna en hel del krigsfångar vilket också finns på video.
Senast redigerad av pettersson72 2023-06-07 kl. 23:15. Anledning: Tillägg
Citera
2023-06-07, 23:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Precis. Jag tror inte ryssarna är så sugna på att utmana NATO-trupper direkt, så det borde frigöra ett stort antal ukrainska trupper för offensiva operationer. Dessutom skulle ett sådant agerande återigen visa att ryssarna enbart är impotenta i sina hot; troligen skulle de inte agera mot dessa styrkor över huvud taget om de inte ville riskera att dra in NATO ytterligare i konflikten.

En annan sak NATO eller NATO-länder kunde göra var att dra en linje genom Ukraina och säga att detta är No-fly zone. Allt som kommer hit skjuter vi ned. Det ger Ukraina en säker zon i väster där Ryssland inte vågar bomba. de är fega, de vågar inte utmana NATO.

Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det vet jag, så klart. Jag har inte läst recensionerna men den ska tydligen vara ganska bra. Det jag försökte framhålla var att först säger någon vatnik att djuren är evakuerade sedan länge och sedan säger TASS att det minsann inte finns någon djurpark så allt är fääääjk njååååås. Det måste väl vara så att manusen som orchtrollen använder här inte hann bli uppdaterade.

Någon började dessutom härja om skillnaden mellan djurpark och zoo. Minns inte var. Möjligen är det skillnad på ryska men på svenska är det synonyma begrepp.

Mitt inlägg var givetvis inte riktat mot dig men det verkade vettigt att citera. Tog du illa vid dig ber jag om ursäkt. Det var verkligen inte meningen.

Tack, jag minns inte exakt ordväxlingen.
Citera
2023-06-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tycker också det låter som en vettig idé. Belarus är ju inte i krig med Ukraina, så att polska trupper vaktar den gränsen lär ju inte ställa till så mycket besvär. Även gränsen mot Transnistrien kan de med fördel bevaka.

Så kan Ukraina flytta trupper till offensiva uppgifter istället.
Senast redigerad av JohanAnte 2023-06-07 kl. 23:34.
Citera
2023-06-07, 23:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Det går ju ofta trögt och stelt i den ryska armen, som man har uppfattat detta krig. Verkar saknas en snabb reaktion. När det är sagt så tror jag att en reaktion kommer.., för så här kan Putin inte ha det ! Det måste "tisslas och tasslas" i Kremls korridorer. Om han nu inte sitter och "bygger upp" för en mobilisering. Då kan detta vara en ursäkt..

För mörka moln är under uppsegling, och då blåser det nog alleredan på sjön för honom. Tills Nato-mötet i Vilnius så tror jag att "flyg-paketet" blir officiellt. Och Zelensky verkar ju nöjd alleredan på vad han har hört..

..lägg även till denna damm-sprängning. Blir inte förvånad om Ukraina får något nytt i.o.m detta.., något mer avancerat.
Citera
2023-06-07, 23:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Men NATO kan också vara en "förklaring" att man måste retirera. "Ja vi förlorade för vi tvingades slåss mot hela USA, NATO, EU och alla deras allierade." Lättare än att erkänna förlust mot Ukraina.
Citera
2023-06-07, 23:34
Medlem
HAARPs avatar
Citat:

Snarare något som regimen i Ukraina önskar och skulle kunna tänka sig att spränga en damm för.
Inga betänkligheter för eskalering till världskrig där inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in