2023-06-06, 21:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag håller inte på någon sida. Följer det bara. Jag skriver tyvärr därför att jag anser att mängder med ukrainare kommer att dö i offensiven.

Du ’anser’? Menar du tror? Anar? Förutser? Hoppas?

Du skriver att du tycker att ’mängder med ukrainare kommer att dö”. Att det är din åsikt.
Citera
2023-06-06, 21:08
Medlem
Citat:
Drönarvideos i södra ukraina där stora mängder ukrainska fordon blir utslagna.

Dom skumle man vilja se såklart
Citera
2023-06-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Baserat på vad jag har sett. Hahaha, the nerve. Vem fan tror du att du är?

Jag skrev i början på februari att bakhmut riskerade att omringas, och att ryssarna skulle ta staden. Och att ukraina borde bygga nya försvarslinjer mot chasiv yar. Jag skrev även om liknande utveckling vid avdivka. Jag hade rätt. Andra skrev som du gör nu, vem tror jag att jag är? Kommer aldrig hända! Ryssarna slåss med spadar! Vem är du?
Citera
2023-06-06, 21:10
Medlem
Citat:
Jag håller inte på någon sida. Följer det bara. Jag skriver tyvärr därför att jag anser att mängder med ukrainare kommer att dö i offensiven.

Skrev du tyvärr när mängder av ryssar dog när dom invaderade Ukraina?
Citera
2023-06-06, 21:12
Medlem
Citat:
Jag skrev i början på februari att bakhmut riskerade att omringas, och att ryssarna skulle ta staden. Och att ukraina borde bygga nya försvarslinjer mot chasiv yar. Jag skrev även om liknande utveckling vid avdivka. Jag hade rätt. Andra skrev som du gör nu, vem tror jag att jag är? Kommer aldrig hända! Ryssarna slåss med spadar! Vem är du?

Vad exakt hade du rätt i? Omringade man hela staden???
ryssar a förlorade mängder med material och soldater. I bra mkt utsträckning än vad Ukraina gjorde. Du tror inte det var en mening med det???
Citera
2023-06-06, 21:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men vad bra. Den lille huliganen har som genom ett mirakel blivit militärstrategisk expert. Poff.

Jag får helt enkelt knäböja och ta till mig av dina insiktsfulla analyser.
Citera
2023-06-06, 21:13
Medlem
Citat:
Inte rysk eller ukrainsk. Nej den har inte börjat bra. Det här kriget är unikt, för det rapporteras ju så mkt online, så inte svårt att få sig än klar bild om vad som pågår. Det betyder inte att man inte kan lyckas senare. Det var det som tog alla med överraskning i höstas, när ukrainska styrkor tog så mkt mark i nordost på så kort tid, och man såg det hända.

Rysk som i...
https://www.saob.se/artikel/?unik=R_3321-0104.ipmr

Ok vad pågår längs floden Shaitanka? Har Ukraina gått över på ett eller flera ställen, har de tagit några förluster? Hur många? Har ryssarna tagit förluster?

Hur går det norr om Bakhmut? Har redan eller kommer Ukraina kringå Dubovo-Vasylivka? Finns det ryssar där som kommer bli avskurna eller kommer de hinna smita ut?

Vad för något har Storm shadow missilerna slagit ut de senaste dagarna? Vad innebar de där ca 10st smällarna i Tokmak idag? Tappade ryssarna någon förmåga?
Citera
2023-06-06, 21:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De tog man nog för att ha

1 Strategiskt djup vid anfall

2 Något byta med för fred.
Tror framför allt på nummer 1. Man håller på det man anser sig kunna försvara i väntan på nytt momentum — som kanske aldrig kommer. Det är väl ett slags minimum nu när Ukraina inte låter sig besegras. Civil administration och annat överlåter man i bästa fall på lokala förmågor. Nyligen annekterade områden som mest påminner om någon semiautonom avkrok i provinserna.
Citera
2023-06-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Men man kan väl tänka att ukrainska krigsmakten sprängt dammen och hoppas på att den ryska försvarslinjen nerströms dammen på flodens östra sida kommer att förstöras av efterföljande flodvåg? Vilket skulle göra det enklare att ta sig över floden där.
Det kommer vara minst lika mycket vatten nedströms som innan ryssarna sprängde dammen, dessutom kommer all dy som spridits inte att torka upp före vintern.
Citera
2023-06-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryska propagandatroll är nu så desperata och rädda för leopardstridsvagnar att de attackerar jordbruksmaskiner! De ser Leoparder överallt!
https://twitter.com/wartranslated/status/1666094209978470403
https://twitter.com/UAWeapons/status/1666096408414543875
https://twitter.com/Archer83Able/status/1666095088399970316
ryssarna är livrädda för ukrainska traktorägare som kidnappar deras stridsfordon
Citera
2023-06-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Osannolikt att sprängningen skett utan Putin och Gerasimov vetskap. Skulle inte förvåna mig om "mästerstrategen" själv varit initiativtagare till terroristattentatet i Nova Kahovka.
Kan ju även vara någon som bara rökte inne i kraftverket, en olycka helt enkelt.
Citera
2023-06-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men vad bra. Den lille huliganen har som genom ett mirakel blivit militärstrategisk expert. Poff.

Jag får helt enkelt knäböja och ta till mig av dina insiktsfulla analyser.

Ja, jag är iaf inte i den gruppen som sa att bakhmut aldrig skulle falla, och gick på medias propaganda som sa att ryssarna måste slåss med spadar för att man inte har vapen. Så nej, jag skäms inte över mina kommentarer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in