2023-06-06, 10:57
Medlem
eternussermos avatar
Dags för cupfinalen för damerna, Häcken vann herrarnas version inför mindre än hälften så många åskådare, nu är.det Hammarby som står för motståndet inför denna haussade match.

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/matchdag-cupfinal-15-00-infor-storpublik-pa-tele2-arena/

Starttid 1500, SVT från 1440
Plats: Nya Söderstadion
Hammarby IF - BK Häcken
Senast redigerad av eternussermo 2023-06-06 kl. 11:08.
Citera
2023-06-06, 12:17
Medlem
Även på CMoreFotboll från 14:55 för dom som vill ha alternativ kommentering utav Marcelo Fernandez och Peter Backe. SVT använder sig av Chris Härenstam och Markus Johannesson, plus Daniel Nannskog, Jane Björck och Hanna Marklund, så dom ser ut att slå på lite större. Scenariot är därmed tvärtom mot UEFA Women's Champion's League-finalen häromdagen där det var CMore som stod för den mer påkostade och klart bättre kommenterade insatsen.

Tisdag 6 juni

14.40-17.30 Fotboll. Final Svenska cupen damer, Hammarby-Häcken ---> SVT1/SVTPlay
14:55-17:15 Hammarby IF - BK Häcken, Fotboll / Svenska Cupen damer ---> CMoreFotboll/CMore

Chammarby, very good football!
Citera
2023-06-06, 15:08
Medlem
Noterbart att det är 2x2 manliga match-kommentatorer i dom två sändningarna. Hanna Marklund respektive Lena Sundqvist får ägna sig åt annat. Lite iögonfallande val när det är en damfinal.

Mer jämlika ljudmixar på sändningarna idag, dock lite mer livligt ljud på SVT än CMore den här gången. om det kan bero på att jag har noll koll på om det körs 2.0 eller 5.1 i dom streamarna jag väljer. Har igång SVTPlay via Kodi i en Shield, CMore och CMoreFotboll via TeliaPlay i varsin ChromecastGen2/3.

Vem är den kvinnliga speakern som brukar mata ut politiskt korrekta floskler i högtalarna vid större svenska damfotboll-matcher?

Dom är ju Stockholmare men nästan så dom förtjänar en seger som tack för publikhavet, plus Stig Helmer-faktorn.

Edit: Jag har gett upp på SVT's sändning. Trots dom ofta kritiserade egenskaperna hos Härenstam har jag inget emot honom, han har hjärtat för mycket på rätt sportälskande ställe, däremot tonfallet på Markus Johannesson orkar jag inte med.

Edit2: Hoppas japanskan får göra mål, japanskor är söta och roliga. Undra om matchen sänds i japansk TV?
Senast redigerad av pumahunter 2023-06-06 kl. 15:37.
Citera
2023-06-06, 15:12
Medlem
Häcken hade tydligen förberett sig genom att träna till inspelningar av Bajenklacksbröl!
Citera
2023-06-06, 15:18
Medlem
Fin nick i ribban av Häcken!

Fast på eget mål...
Citera
2023-06-06, 15:22
Medlem
Tack för tipset om Cmore. Härenstam har redan sagt att det kanske var bra att Kafaji blev skadad ifjol och de tyckte även norskans överfall på Janogy var sådant man vill se
Citera
2023-06-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tack för tipset om Cmore.

Instämmer! Vet ju sedan damernas CL-slutspel att de är helt överlägsna SVT..
Citera
2023-06-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tack för tipset om Cmore. Härenstam har redan sagt att det kanske var bra att Kafaji blev skadad ifjol och de tyckte även norskans överfall på Janogy var sådant man vill se

Reagerade också på det, hur är det egentligen fatt med Härenstam; går han igång på kvinnor som brottas?
Citera
2023-06-06, 16:07
Medlem
Forza Bajen!
Citera
2023-06-06, 16:09
Medlem
eternussermos avatar
Vilde till Madde, härligt!
Citera
2023-06-06, 16:18
Medlem
eternussermos avatar
Vilken strut Madde, Häcken ser sköra ut!
Citera
2023-06-06, 16:26
Medlem
pooway1s avatar
Är damfotboll intressant nu för bajen nu när dom är bra? Förr var det ju Bandy.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in