Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Så här: jag spekulerar i vad som kommer att hända framöver. Det bygger jag på vad jag har för erfarenheter hur amerikansk politik fungerar. Så länge Biden-administrationen kan hålla skenet uppe så naturligtvis så finns det bi-partisanskt stöd att hämta in. Men det kan förändras snabbt om det börjar gå dåligt. Jag vill påstå att den ukrainska offensiven som nu uppenbarligen dragit igång är helt nödvändig att åtminstone delvis lyckas inte bara för Kiev naturligtvis utan även för Biden/Nuland/Blinken/Sullivan-gänget. Man behöver visa resultat ganska så snart att allt går enl. planerna. Händer inte detta kommer Biden-administration snabbt dra på sig tveksamma röster framförallt bland republikaner. Dessutom drar presidentvalskampanjen igång och redan nu som sagt lär Ukraina-frågan bli central och inte till fördel för Biden om inga resultat kan visas upp.
Kortfattat, jag tror vi befinner oss i ett avgörande läge där Ukraina-operationen knappast går at driva vidare i Washington om inte resultat nås. Särskilt inte med en konflikt med Kina under uppsegling.
Tack, och jag konkluderar det även kortfattat. Du spekulerar (vilket på ett sätt jag gör även), sedan går du till
erfarenheter (och där går det galet). Brukar jänkarna att vika sig.., mot Ryssland ?
Det sker inte.., likaså är inte republikanerna det partiet som är mjukare mot ryssarna..,och det är baserat på
historik.
Nu kanske du säger "Trump". Låt oss vänta iallafall tills han har blivit
nominerad utav republikanerna.., vilket det är en
lång väg tills det sker.
P.s
Trump
älskar vinnare, han
identifierar sig med dessa. Så om jag vore en "pro Putin" i Moskva skulle jag inte sätta alla Rubel på Trump. Mycket kommer att ske innan själva valet.