2023-06-04, 20:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Merparten av de homosexuella som jag känner skyr HBTQ-rörelsen, Pride m.m. Inte sällan på grundvalar av orimligheten i det att en liten men högljudd grupp ”extremister,” av vilka många dessutom har ”psykiska problem,” allt som oftast får representera dem och föra deras talan i media. De känner sig med andra ord olustiga, då de såsom homosexuella per automatik klumpas samman med den ”freak show” som hela rörelsen i slutändan är. (Citaten är inte mina.)

/AI
Jag tror inte ens du känner några homosexuella med den beskrivningen.
Citera
2023-06-04, 20:54
Medlem
Träffat många aktiva homosexuella män inom partiet. Helt vanliga människor som inte sticker ut på nåt vis. Har reagerat på att det finns så många homosexuella och aldrig förstått varför folk tror att det är homofobiskt parti. Sd vurmar dock inte för islam som dom flesta övriga partier, kan ju vara en av anledningarna.
Senast redigerad av granskottet80 2023-06-04 kl. 21:01.
Citera
2023-06-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Han var den i risktagen som kom ut först (Före Carlgren, han var första minister)
När han hade personvalskampanj hade han slogan ”Rösta gay, rösta Dick”. Så han är högst medveten. Var dock för ett annat parti (C eller FP tror jag)

Det stämmer att han körde den kampanjen på 90-talet när han var medlem i Centerpartiet. Tror dock aldrig han lyckades bli invald i Riksdagen.
Citera
2023-06-04, 21:43
Avstängd
JojoRabbits avatar
Jimmie har ju frekvent besökt homoklubbar i STHLM, inget nytt under solen! Att SD vill värna homo-nationalismen kan vara sunt i en mycket mycket sjuk värld. Men om det är ett steg närmare för att i framtiden kasta Pride rörelsen ner för hustak varför inte Friends Arena så är det välkommet.
Citera
2023-06-04, 22:43
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag tror inte ens du känner några homosexuella med den beskrivningen.

Jo, och de är som du och jag, utan något särskilt hävdelsebehov för sin sexuella läggning. Hade aldrig gissat att de spelade på hemmaplan, om inte den ena ex.vis. hade berättat för mig att vederbörande var gift med en av samma kön.

/AI
Citera
2023-06-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkukibarnanal
Ny dokumentärserie om bögar inom SD på SVT.

Premiär inatt på SVtT-play för 3 delar där Erik Galli undersöker homonationalismen i Sverige och utomlands.

Någon som skall titta. Vad tycker ni?

https://www.svtplay.se/sd-bogar

Ser framemot en dokumentär om C- pedofiler , V - våldtäktsmän, S - seriemördare och Mp - Miljö porr.
Citera
2023-06-04, 23:29
Medlem
Förstod inte vad pistolskytte ville säga, är
det någon typisk höger eller Trump markör
eller vad?. Tycker programmet var uselt,
fanns liksom inget djup i det
Citera
2023-06-04, 23:41
Medlem
Mycket bra dokumentärserie av SVT.

Tar nog bra skruv där det behövs som mest.
Detta hade ALDRIG gått igenom pk-filtret för två, tre år sedan.
Uppfriskande att få följa personer i gayvärlden som inte är klassiska bögstereotyper.

Viktiga frågor kring muslimers generella syn på homosexualitet lyfts på ett rakt och ärligt sätt.

Denna programserie är nog ganska svårsmält för woke-vänstern.

Vettigt vänsterfolk kan nog uppskatta den, men för den identitetspolitiska hycklarvänstern så blir det nog error i hårddisken.
Citera
2023-06-05, 02:56
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag uppskattade Eriks sexfixerade skämt om runkpapper, han gjorde gayvärlden en tjänst! (handjob)
Citera
2023-06-05, 06:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Dummaste jag har hört och SVT påstår fortfarande att dom är neutrala men väljer en serie om bögar inom SD. Varför inte bögar inom andra partier.
De satt med Fredrik Federley häromveckan, så jo, det händer.

Tycka vad man vill om ämnet i sig, men SvT är fantastiska på att lyfta personer och grupper som annars inte får komma till tals.
Citera
2023-06-05, 06:34
Medlem
Baritsus avatar
Sverige tycks dyka djupare och djupare i abyssen av dårskap.
Citera
2023-06-05, 06:58
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Ser framemot en dokumentär om C- pedofiler , V - våldtäktsmän, S - seriemördare och Mp - Miljö porr.
Vad menar du med detta? Är det saker som är förknippade med uppräknade partier? Så homosexualitet är förknippade med sd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in