2023-05-31, 18:32
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Incubation of SH-SY5Y cells with 3-CMC for 24 h did not affect their viability (Fig. 6a). Extension of the exposition time to 72 h resulted in a significant decline of SH-SY5Y cell viability in the concentration range of 50–300 μM, with a maximal decrease by 49% of the control value at 300 μM (Fig. 6b). After 48-h incubation with 3-CMC (100, 200, and 300 μM), a significant damage to the cell membrane was observed, with a maximal effect of approx. 21% of positive control group at 300 μM (Fig. 6c).

3-CMC har visat ha neurotoxiska egenskaper och kan ge permanenta hjärnskador vid upprepat bruk. Inom 48 timmar har de kunnat se döda SH-SY5Y hjärnceller.

VAR JÄVLIGT FÖRSIKTIGA!

Källa:
https://www.researchgate.net/publication/341978753_Four_Synthetic_Cathinones_3-Chloromethcathinone_4-Chloromethcathinone_4-Fluoro-a-Pyrrolidi nopentiophenone_and_4-Methoxy-a-Pyrrolidinopentiophenone_Produce_Changes_in_the_Sp ontaneous_Locomoto r_Activity/link/5fc0b696458515b797777180/download
Citera
2023-06-01, 07:38
Medlem
mrbanons avatar
SVT med ny moral-panik "Kristall" - okänd drog ska vara mer vanlig än cannabis

Citat:
SVT Morgonstudion: Kristall vanligare än cannabis på vissa orter (runt 1 tim 25 min)
Låter som otäck drog men att den skulle vara mer vanlig än cannabis. Vad tror ni? Vad är poängen med en sån uppenbart felaktig rubriksättning? Varför blandar de ens in cannabis i detta? Såklart bjuder de in fanatiska Lennart Karlsson.
Citera
2023-06-01, 08:00
Medlem
jesussugers avatar
Menar dom Crack-kokain?
Citera
2023-06-01, 08:14
Medlem
mrbanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Menar dom Crack-kokain?

Nej det ska handla om 3-CMC.
Citera
2023-06-01, 08:37
Medlem
Mitt största problem är hur de namnger droger. Snart kommer man kunna leka leken "IKEA-möbel eller ny drog". Krokodil, Kristall, Barbie-drogen. Snart kommer ett nytt fentanyl-derivat som på gatan kallas "Friska".

Uppskattar för övrigt tullens beskrivning av eventuella biverkningar som är "kramper, psykoser och hjärnskador". Jag vet inte, men om jag tog en drog som hade biverkningen "kramper" hade jag varit nöjd.
Citera
2023-06-01, 09:00
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbanon
Låter som otäck drog men att den skulle vara mer vanlig än cannabis. Vad tror ni? Vad är poängen med en sån uppenbart felaktig rubriksättning? Varför blandar de ens in cannabis i detta? Såklart bjuder de in fanatiska Lennart Karlsson.

Har i min bekantskapskrets två ungdomar som lämnat livet alldeles för tidigt pga av kristall.
De vaknade aldrig morgonen efter, dog i sömnen utan att eg tagit nån större mängd enl vad som kommit fram.
Så ja, de får gärna dra på så hårt de kan och göra chockrubriker, om det hjälper informera.
Senast redigerad av frdk 2023-06-01 kl. 09:04.
Citera
2023-06-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Menar dom Crack-kokain?

Crack är ej en kristall. Det är en vitgul liten sten.

Du tänker på crystal meth som också är en kristall.

3-cmc http://www.bilddump.se/bilder/20230601143816-90.235.82.39.png

Crystal meth
http://www.bilddump.se/bilder/20230601143924-90.235.82.39.jpg
Citera
2023-06-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbanon
Väldigt vanlig och garanterat mer förekommande än cannabis i vissa (oftast mellanstora) städer.

Älskar det själv för att det är ett perfekt mellanting. Lagom tjackad, lagom E'ad, lagom längd på ruset, lagom pris, lagom/ingen avtändning. Ja helt enkelt en riktig stabil substans. (Upplevelse kan variera )
Citera
2023-06-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
3-CMC har visat ha neurotoxiska egenskaper och kan ge permanenta hjärnskador vid upprepat bruk. Inom 48 timmar har de kunnat se döda SH-SY5Y hjärnceller.

VAR JÄVLIGT FÖRSIKTIGA!

Källa:
https://www.researchgate.net/publication/341978753_Four_Synthetic_Cathinones_3-Chloromethcathinone_4-Chloromethcathinone_4-Fluoro-a-Pyrrolidi nopentiophenone_and_4-Methoxy-a-Pyrrolidinopentiophenone_Produce_Changes_in_the_Sp ontaneous_Locomoto r_Activity/link/5fc0b696458515b797777180/download
En fråga bara, vet du vad en SH-SY5Y cell är eller? För det värkar ju knappt forskarna veta då det vara finns väldig knapphändig info.

Saxat från wiki
SH-SY5Y cells show growth-related parameters that were typical or even superior to many described immortalized tumorderived cell lines. The proliferation capacity is stable over time and also beyond passage 10.[9]

SH-SY5Y has a dopamine-β-hydroxylase activity and can convert dopamine to norepinephrine. It will also form tumors in nude mice in around 3–4 weeks. The loss of neuronal characteristics has been described with increasing passage numbers. Therefore, it is recommended not to be used after passage 20 or verify specific characteristics such as noradrenaline uptake or neuronal tumor markers.

Så jadu. Det låter som än väldigt stabil cell på gott och ont.
Citera
2023-06-04, 15:51
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
En fråga bara, vet du vad en SH-SY5Y cell är eller? För det värkar ju knappt forskarna veta då det vara finns väldig knapphändig info.

Saxat från wiki
SH-SY5Y cells show growth-related parameters that were typical or even superior to many described immortalized tumorderived cell lines. The proliferation capacity is stable over time and also beyond passage 10.[9]

SH-SY5Y has a dopamine-β-hydroxylase activity and can convert dopamine to norepinephrine. It will also form tumors in nude mice in around 3–4 weeks. The loss of neuronal characteristics has been described with increasing passage numbers. Therefore, it is recommended not to be used after passage 20 or verify specific characteristics such as noradrenaline uptake or neuronal tumor markers.

Så jadu. Det låter som än väldigt stabil cell på gott och ont.

Forskare använder den sedan 70-talet för att göra experiment på kemikalier och mediciner som påverkar dopamin receptorer.

Det är ändå anmärkningsvärt att de sett att 3-CMC börjat döda cellerna efter 48 H av höga doser. Detta skulle kunna förklara vara vissa som har missbrukat den blivit personlighetsförändrade, de har helt enkelt bränt sönder dopamin receptorerna.

SH-SY5Y is a human derived cell line used in scientific research. The original cell line, called SK-N-SH, from which it was subcloned was isolated from a bone marrow biopsy taken from a four-year-old female with neuroblastoma. SH-SY5Y cells are often used as in vitro models of neuronal function and differentiation. They are adrenergic in phenotype but also express dopaminergic markers and, as such, have been used to study Parkinson's disease, neurogenesis, and other characteristics of brain cells.
Citera
2023-06-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Forskare använder den sedan 70-talet för att göra experiment på kemikalier och mediciner som påverkar dopamin receptorer.

Det är ändå anmärkningsvärt att de sett att 3-CMC börjat döda cellerna efter 48 H av höga doser. Detta skulle kunna förklara vara vissa som har missbrukat den blivit personlighetsförändrade, de har helt enkelt bränt sönder dopamin receptorerna.

SH-SY5Y is a human derived cell line used in scientific research. The original cell line, called SK-N-SH, from which it was subcloned was isolated from a bone marrow biopsy taken from a four-year-old female with neuroblastoma. SH-SY5Y cells are often used as in vitro models of neuronal function and differentiation. They are adrenergic in phenotype but also express dopaminergic markers and, as such, have been used to study Parkinson's disease, neurogenesis, and other characteristics of brain cells.
Sluta nojja upp dig, det är ju vida känt att man inte rejsar så sånna hära grejer det är klart du blir bränd. Testa käka mdma ett dygn tänk 48h då kommer du vara helt bränd med o endå kan folk ta det nån gång ibland o det är "helt ofarligt" villket det aldrig är det finns 200andra risker med.

Ta in det o sluta rejsa

Stående ju även i det jag skickade till dig att det är en stark cell som växer "tbx" snabbare än cancer iprincip.
Citera
2023-06-04, 20:16
Medlem
Har aldrig tidigare prövat på den här substansen, men ska få 2 gram 3-cmc på tisdag som en freebie.

Jag har ett långtgående PV-bruk med en oilburner/folie/bong. Hur pass olika är rusen och hur ofta måste man återdosera på den här? Kan man krossa kristallerna och ha i en liten mängd och bara tuta och köra som jag brukar göra med PV, eller gäller annat här? Vidare undrar jag om jag har både a-php, a-pihp, fluetizolam samt 3-cmc framför mig, vad är mest sunt/logiskt tänkt/i vilken ordning bör jag börja? Jag är inte den som börjar med en benso innan mitt PV-bruk, det använder jag när jag vill avsluta mitt race. Går den ens att vaporisera?

Hur hade ni tänkt i min sits?
Senast redigerad av HalvHerr 2023-06-04 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in