2023-06-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag tro många hatar USA mera att dom förlåter Ryssland för allt.

Svårtolkat det där. Be om ett bättre översättningsprogram.
Ryssland är hatat överallt. Man blir det när man svinar jämt och ständigt.
Citera
2023-06-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
De ryska krigsbloggarna skriver att Ukraina drar ihop stora styrkor till Vuhledar .
Kommer anfallet därifrån eller lurar man dit ryssarna och anfaller istället på ett annat ställe.
Ryssarna blir nu utsatta för psykologisk krigföring.

verkar ju som dom tvingar ryssarna att flytta material fram och tillbaka sen skjuter man av det när det är på transport.

https://www.youtube.com/watch?v=LZphzKJS-Ic

så man kanske bollar ryssen fram och tillbaka tills det blir en lucka öppen.
Citera
2023-06-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
verkar ju som dom tvingar ryssarna att flytta material fram och tillbaka sen skjuter man av det när det är på transport.

https://www.youtube.com/watch?v=LZphzKJS-Ic

så man kanske bollar ryssen fram och tillbaka tills det blir en lucka öppen.
Enligt ryssarna på telegram har offensiven redan börjat där.
Citera
2023-06-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du verkar inte få något svar.
Jag är chockad.
https://www.youtube.com/watch?v=N4vIBijzg4w

Det faktum Ryssland alltid har varit mycket mer likt nazityskland än västeuropa är inget ryssvänner rör vid med tång ens. Detta blir nu helt uppenbart och tydligt inför hela världen i och med invasionen.

Det som inte heller skiljer sig är att när demokratier samlar sig så är dom oslagbara...Ryssland har glömt den läxan.
Citera
2023-06-04, 13:32
Medlem
Citat:
Enligt ryssarna på telegram har offensiven redan börjat där.

Det är inte många som vet. Jag såg en ukrainare (lägre officer) bli intervjuad på France24 som påstod att offensiven redan börjat, förra veckan.

Går offensiven extremt dåligt så kommer Ukraina förneka att de påbörjat den, så klart.
Citera
2023-06-04, 13:33
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
De ryska krigsbloggarna skriver att Ukraina drar ihop stora styrkor till Vuhledar .
Kommer anfallet därifrån eller lurar man dit ryssarna och anfaller istället på ett annat ställe.
Ryssarna blir nu utsatta för psykologisk krigföring.

Klassiskt: Om offensiven sker där så är det på gränsen mellan ryssarnas Operationsområde Center och Operationsområde Syd. Kan bli problem med samordningen för ryssarna.
Citera
2023-06-04, 13:35
Medlem
Snapcounts avatar
Så vad har de ryska frivilliga, på den ukrainska sidan i kikaren ?

Pro-Ukrainian and anti-Kremlin Russian militias say they have captured two Russian soldiers.

The Freedom of Russia Legion (FRL), which attacked Belgorod twice in recent weeks, and the Russian Volunteer Corps (RVC), have offered to exchange them in return for a meeting with the governor of the region.

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-moscow-drone-attack-kyiv-putin-12541713
Citera
2023-06-04, 13:44
Medlem
Norrbagg79s avatar
Kadyrovs har tydligen tagit lite land norr om Marinka enligt ukrainskvänlig twittrare.
https://twitter.com/NOELreports/status/1665261411017138176?cxt=HHwWgIC93cWbmZwuAAAA
Senast redigerad av Norrbagg79 2023-06-04 kl. 13:47.
Citera
2023-06-04, 14:33
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Det är inte många som vet. Jag såg en ukrainare (lägre officer) bli intervjuad på France24 som påstod att offensiven redan börjat, förra veckan.

Går offensiven extremt dåligt så kommer Ukraina förneka att de påbörjat den, så klart.

Vissa offensiver har historiskt börjat ett exakt klockslag en given dag.
Tet-offensiven, Ardenneroffensiven, D-day och så vidare.

Det är inte skrivet i sten att det måste finnas en tydlig markör som anger en exakt starrtid. Att gå på offensiven kan även göras genom att sakta skruva upp trycket och testa vart det finns svagheter. I det här fallet med Ukrainas offensiv så är det antagligen inte så att alla kanoner öppnar eld på samma gång och sedan rullar alla framåt.

Jag tror att man just nu är inne i ett skede där man förbekämpar och försvagar samtidigt som man fortsätter att bygga upp styrka. Jag tror också att vi kommer att få se att Ukraina över tid skruvar upp offensiva insatser och att man inte riktigt kommer kunna säga "nu startade det".

För att svara på om den redan är igång? Ja räknar man förberedelser och att förbekämpning är en del av offensiven så har den ju varit igång länge. Men vi vet ju också att vi inte sett en enda av de 9 nya brigaderna med västerländsk modern teknik användas ännu. Det skulle vi sett antingen Ukrainska eller ryska bilder på i så fall.

Jag är också osäker på om det finns en exakt plan som kommer att genomföras förutom att sakta öka trycket.

Jag tror det finns väldigt många alternativ, och beroende på var vi ser svagheter först i det Ryska försvaret så ger det fördelar för ett visst alternativ.
Citera
2023-06-04, 14:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina har återtagit en liten del av Bakhmut.
https://twitter.com/parrot_soldier/status/1665305855137402880
Citera
2023-06-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag har aldrig sett så många lögner i ett separat inlägg..
kan du komma med en trovärdig källa på att ryzzen bränner 60.000 granater om dan tack!
Det pendlar mellan 20 000 och 60 000 granater och det framgår av inlägget och även från länkarna (västmedia) om man är läskunnig. Självklart drar man inte av 60 000 varje dag för det skulle bli över 20 miljoner granater på år.

Sen sitter du och påstår att jag ljuger. Det roar mig att se begåvningsreserver i full swing. Känner du till Banderas då smyckar din text med zZZ? Jag skulle ju kunna skriva UzA eller UssA men jag anser att det ser för barnslig och obegåvat ut.
Citera
2023-06-04, 15:09
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad tycker du om att Kievregimens soldater (och polacker) angriper civila i Belgorod och bombar sönder deras hem som inte är militära mål utan man gör det i terrorsyfte? Nu är det ju krig så man får väl kanske förvänta sig det men ändå, skrik och gråt inte senare då Ryssland slår tillbaka hårt. Nu är även Kyrylo Budanov försvunnen, chefen för den militära underättelsetjänsten och tidigare var det överbefälhavaren Valerij Zaluzjnyj. Gömmer dom sig eller är angripna av de egna eller ryssar? Det ser ut som Kievregimen rasar ihop nu på slutet och Zelenskyj verkar göra allt för att hålla sig från Kiev.

Det är du som okunnig om vad som händer i världen och sen sitter och påstår att andra ljuger.

1. Belgorodinvånarna har ju bett om hjälp att skapa en egen republik. Det framgår tydligt av ett brev som är skickat. Tror du att det går att ljuga om sådant? Sen är det inte Kievs soldater. Det är helt vanliga ryssar. De där stridsfordonen som de använder går att köpa var som helst i Ryssland. Ingen angriper civila mål. Alla de civila som dödats i Belgorod har dödats av ryska VDV i en false flag för att få Ukraina att se dåliga ut. Det finns det bildbevis för men du får leta själv! Jag har inte tid att servera dig med länkar.

2. Samtidigt så har Putin förberett för att lämna landet och fly med 500 miljarder Rubel som han stulit från soldatmödrarna. Han ska ha fått löfte om ett fint hus i Venezuela och slippa bli utlämnad därifrån.

3. För oss andra i världen så är det bra om Belgorod hamnar under ett nytt styre så att de ryska biolabben som finns i regionen inte fortsätter forska på ett virus som gör alla soldater till bögar.

4. bye bye
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2023-06-04 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in