Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jo att J manipulerar och drar i trådar förstår vi
Men nu var ju inte J med i förhöret med Alexandra
Hon måste völ stå för det hon gjort och berätta utan att slingra sig och säga att hon inte minns och försköna deras beteende
AW berättar ju om den kvällen och det är inte mycket av det Alexandra erkänner och inte M heller i förhöret
De verkar Inte vara speciellt ärliga tjejer
Jag kanske var lite otydlig där.
Jag håller med att det verkar som att A*lexandra fått lite plötsliga minnesproblem. Även FL verkar något lite skeptisk och frågar om det är så at hon varit berusad vid besöket, och att det är därför hon inte minns.
Vet inte om man får något riktigt svar där. Vad jag menar är att honkanske känner att hon dletagit i något som är fel att göra, nu är Tove död och att hon känner sig rädd i att bli indragen i något. Om inte annat skuldkänslor.
Men naturligtvis ska man vara ärlig i förhör, oerhört viktigt, även om man själv agerat oetiskt och omoraliskt, gjort dumt.
Det jag menade var också att hon har säkerligen blivit uppmanande av en uppretad Johanna, och att det inte är helt säkert att hon fått veta de exakta orsakerna som Johannas mörka sinne bär på. u har det liksom gått upp ett ljus för henne och hon inser att hon varit del i något sjupare ondsint än hon anande.
Det borde förstås få henne att hjälpa till , om hon nu inte var för berusad och faktiskt inte minns.
Glömmer dock inte fallet Stefan D/Lena W, där även hustrun och bästa vännen blivit manipulerade och gaslightade och deras beteende efter kan beskrivas som "märkliga", fast på olika sätt. Man tappar lite av sig själv när man grundlurats av en manipulativ och ondsint person.