2023-06-03, 01:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina är tvungna. Man kan inte kriga på fiendens villkor bara på sitt eget territorium. Då kan man aldrig vinna. Skulle de allierade i andra världskriget ha stannat vid Tysklands gräns? Blir det kärnvapenkrig? Kanske, men Ryssland förlorar även det. Miljoner döda men Ryssland förlorar.

Missförstå mig inte, jag är på Ukrainas sida. Till 100 %.

Sedan hade inte Adolf tillgång till kärnvapen, och som jag sade.. misstänker vi inte är där ännu. Går nog några steg till. Bla utrensningar i den närmaste kretsen hos Putin. Till än hårdare klick.

"Om" vi kommer dit.
Citera
2023-06-03, 01:56
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Lite det jag undrar, om dom gör det av aväntyrsvilja eller om det finns något motiv bakom det.

Hoppas din kamrat repar sig fort, beklagar.

Kompisar, unga män (då), som drog till "affe" när det begav sig var knappast där för att sprida demokrati utan för att adrenalinpunda och leka med roliga krigsdon. Inga pekpinnar från min sida; kan verkligen förstå att folk som pulsar fram i svensk gråvällings-vardag år efter år både mentalt och fysisk kan komma till en punkt där "ett fuck it, bära eller brista", infinner sig,
Citera
2023-06-03, 01:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Kompisar, unga män (då), som drog till "affe" när det begav sig var knappast där för att sprida demokrati utan för att adrenalinpunda och leka med roliga krigsdon. Inga pekpinnar från min sida; kan verkligen förstå att folk som pulsar fram i svensk gråvällings-vardag år efter år både mentalt och fysisk kan komma till en punkt där "ett fuck it, bära eller brista", infinner sig,

Men de har ju inte hunnit få denna tråkiga vardag; de är unga killar.
Citera
2023-06-03, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Varför ansluter sig enskilda militärer/icke militärer från väst, dvs hela vägen till USA och Kanada att ansluta sig till UAF alt internationella legioner, mer än att försöka bevara den enskildes rätt till att leva som den vill?
Någon som vet om dom har någon speciell anledning och syfte? Modigt och bra gjort utav dom vilket fall som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=BFWnPjx0PfY

Lönen är usel, men syftet är odödligt. Svar nog får vi hoppas
Citera
2023-06-03, 02:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men amerikanska politiker har alla samstämmigt utpekat Kina som sin huvudmotståndare och främsta fiende!
Eller kanske är det kanske Putin som mutat och köpt Biden och Company, att tycka kineser är värre än ryssar???

Det var USAs tro. Man har gradvis lämnat Europa. Sedan fick Putin sitt galna ryck ock allt ändrades. Kanske var det USAs tillbakadragande som gjorde Putin modig?
Citera
2023-06-03, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Dom jävla draktänderna verkar värdelösa, såg något klipp med någon stridsvagn som hade en skyffel fram och puttade bort dom hur lätt som helst och det var på en lerig åker där dom borde vara som bäst. Tjeckiska igelkottar som Ukraina använder sig mer av hade varit mycket svårare och få bort då balkarna hade åkt ner i marken och blivit ännu svårare och få bort.
Som vanligt så är ryssen kass på allt.
Haha ja!

Jag såg en annan video där en stridsvagn plöjde bort flera stycken på rad. Det blev en hel hög med draktänder.
Citera
2023-06-03, 02:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Ännu ett barn mördat av Putin!
https://twitter.com/OlenaHalushka/status/1664703304729874439
Citera
2023-06-03, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ja eller så får väl du ge mig något som styrker ditt påstående att inga flyktingar kan ta sig västerut för att Ryssland bombat alla korridorer med sitt artilleri.
Jävla clown, Polen har tagit emot miljontals Ukrainare.

Det är ingen som påstått att folk från Luiv flyr till Ryssland, haha.

https://www.npr.org/2022/03/28/1089167897/ukraine-closes-humanitarian-corridors-because-it-says-russia-may-attack-them

Citat:
Ukraine's deputy prime minister said no corridors would be opened on Monday because intelligence reports warn of Russian provocations along routes.

Russian troops have previously fired on agreed-upon humanitarian corridors.
Citera
2023-06-03, 04:18
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
https://www.npr.org/2022/03/28/1089167897/ukraine-closes-humanitarian-corridors-because-it-says-russia-may-attack-them

Ja men du verkar ju inte ens fatta vad en korridor är för något.
Och du verkar bara ha läst rubriken i artikeln.
En korridor i krigstid innebär en ”safe route” från A till B där alla parter försäkrar en säker passage, oftast av civila.

Ukrainas PM har bara gått ut med att de inte kommer skapa en officiell korridor.
Det behöver inte per automatik betyda varken att Ryssland har bombat sönder hela skiten, eller att folk inte transporteras i området.
Citera
2023-06-03, 05:57
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag börjar fundera på om Ukraina har kvar någon som helst offensiv förmåga. Våroffensiven är ett fiasko.

Det vi kan se antydningar till är att materialet är nedslitet. All service måste ske i Europa så materialet skickas från front till England , Tyskland osv.

Det tar 5 veckor minst, så vid varje enskilt tillfälle har Ukraina bara tillgång till 10% av vad de har på papperet

Och det blir för dåligt

Mentalt är soldaterna slitna efter halvannat år. Befälsstrukturen har också tappat alla konturerna

Det ges order som förvanskas och dunstar på vägen. Förvirring är ordet för dagen
Jag skulle påstå att du beskriver hur situationen är för den, före detta, näst största militära makten i världen. Jag trodde att Ryssland var 'farligare' än vad de har visat sig vara. Hade jag varit ryss så hade jag skämts.
Citera
2023-06-03, 06:04
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
De har dessvärre obegränsat med resurser. Jag läste att de har kvar ca 12000 pansarvagnar
Du glömde en nolla. Jag har läst att Ryssland har 120 000 pansarvagnar. Dessutom kan de tillverka 3000 nya per vecka.......

Edit: Efter ha läst några fler inlägg i tråden så inser jag att min sarkastiska kommentar inte var den första.
Senast redigerad av Drooid 2023-06-03 kl. 06:22.
Citera
2023-06-03, 06:15
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss-ryss-ass
Men varför kan inte Sverige förklara Ryssland krig? Ukraina har dödat ryssar sedan 2014. Är det inte dags för svenska armén att hjälpa Ukraina?

Snart kommer Sverige att förklara krig mot Ryssland. Putin säger att NATO förklarat krig mot Ryssland så när Sverige går med i NATO måste det ses som att vi förklarat krig mot Ryssland. Om det inte är så att ansökan av medlemskap och skicka vapen till Ukraina räcker. Du får fråga Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in