2023-06-01, 23:33
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Var köper man duglig målarfärg för inomhusmålning utan att behöva gå från hus och hem?
Skall måla väggar, några möbler. Trä.
Kanske vill man lackera om något som är av hårdplast också. Lite kontorsgrejer.
Använder färgspruta.
Citera
2023-06-02, 05:38
Medlem
ÖÖÖH i en affär kanske?
Har du testat ett byggvaruhus eller någon av de hundratals olika färgbutiker som finns runt om i landet?
Lite som att fråga hur man går tillväga för att få tag i mjölk.
Citera
2023-06-02, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Var köper man duglig målarfärg för inomhusmålning utan att behöva gå från hus och hem?
Använder färgspruta.

Det säkraste, men antagligen också dyrast, är nog en färghandel. Men prova typ Rusta, biltema och liknande. De kan ha bra erbjudanden ibland.
Citera
2023-06-02, 05:53
Medlem
Conams avatar
Citat:
Använder färgspruta.
Återigen fråga om kvalite’! Gillar du att måla? Strykning efter strykning så köp Biltemas!
Gillar du att få jobbet gjort? Tjacka kvalitetfärg! Sök på pricerunner lr liknande när du vet vilken färgsort du ska ha.
Citera
2023-06-02, 06:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Det säkraste, men antagligen också dyrast, är nog en färghandel. Men prova typ Rusta, biltema och liknande. De kan ha bra erbjudanden ibland.

Absolut kan man köpa färg på de billigare ställena men man får räkna med att måla samma sak minst en gång extra på grund sv att det täcker dåligt.
Färgåtgången blir givetvis högre och arbetstiden längre så i det långa loppet är det inte lika bra vinst som det först låter som.

Själv handlar jag hos närmaste färgaffär med kunnigt folk där jag också kan få tips och råd från kunnigt folk.
Citera
2023-06-02, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut kan man köpa färg på de billigare ställena men man får räkna med att måla samma sak minst en gång extra på grund sv att det täcker dåligt.
Färgåtgången blir givetvis högre och arbetstiden längre så i det långa loppet är det inte lika bra vinst som det först låter som.

Själv handlar jag hos närmaste färgaffär med kunnigt folk där jag också kan få tips och råd från kunnigt folk.

Jag köper också bara från färghandel, men nu ville inte TS "gå från hus och hem" för att köpa färg. Och då vill man gärna köpa billigare. För när det gäller inomhusfärg kan det ändå räcka beroende på färg och såklart hur väl det täcker. Men som vanligt, man lär av sina misstag.

Det är mycket som spelar in när man ska måla om.
Citera
2023-06-02, 06:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Jag köper också bara från färghandel, men nu ville inte TS "gå från hus och hem" för att köpa färg. Och då vill man gärna köpa billigare. För när det gäller inomhusfärg kan det ändå räcka beroende på färg och såklart hur väl det täcker. Men som vanligt, man lär av sina misstag.

Det är mycket som spelar in när man ska måla om.

Absolut, färg är fan i mig inte billigt om man ska ha kvalitet men behöver man bara måla två gånger mot tre eller fyra så är det stor skillnad då det är torktid där mellan.
Citera
2023-06-02, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut, färg är fan i mig inte billigt om man ska ha kvalitet men behöver man bara måla två gånger mot tre eller fyra så är det stor skillnad då det är torktid där mellan.

Javisst är det så. Allt beror på vad man själv anser skäligt. Har man pengar eller tid till övers?
Citera
2023-06-02, 08:36
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Använder färgspruta.

Det kan vara svårt att få färgen att fästa på plast, prata med en KUNNIG expedit i en färgaffär eller en billackerare.
Du kanske klarar dig med Häftgrund till plasten och prylarna, på häftgrunden målar du med den färgen som har den kulör som du vill ha.

https://www.bauhaus.se/haftgrund-beckers-vit-0-5-l
Senast redigerad av trottwell 2023-06-02 kl. 08:42.
Citera
2023-06-02, 11:28
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Återigen fråga om kvalite’! Gillar du att måla? Strykning efter strykning så köp Biltemas!
Gillar du att få jobbet gjort? Tjacka kvalitetfärg! Sök på pricerunner lr liknande när du vet vilken färgsort du ska ha.
När det gäller utomhusfärg är Biltemas en av de absolut bästa på marknaden.
Detta enligt Folksams tester som är de mest omfattande i landet.

Inomhusfärg avsedd för vägg och tak kan du köpa vart som helst, spelar ingen större roll.
Citera
2023-06-02, 16:58
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
När det gäller utomhusfärg är Biltemas en av de absolut bästa på marknaden.
Detta enligt Folksams tester som är de mest omfattande i landet.

Inomhusfärg avsedd för vägg och tak kan du köpa vart som helst, spelar ingen större roll.

Kan jag köpa även det hos Biltema? För trä? Inte metall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in