2023-06-02, 16:25
Medlem
Fler attacker mot moskva på g hoppas Ukraina bombar hela moskva till grus 👍 f16 borde stå redo om någon månad och då kan ryska separatister bomba moskva med dom 👍
Citera
2023-06-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Krigsregeln är att man inte får säga något kritiskt eller negativt.

Visa mig nu en prorysk journalist i Ukraina som undersöker flyktingsströmmar istället för att spilla allas tid på inlägg som ditt.
Om man nu, som du, skall hålla sig till teoretiska och resonabla utfall, så - Varför skulle där vara några pro-ryska journalister i Ukraina?

Vad skulle de rapportera om menar du på? Den eviga motsatsen till ingenting bara för att?
Där är fullt utav FRISTÅENDE journalister i Ukraina, från OBUNDNA medier som INTE STYR vad som rapporteras. Vad är det du saknar egentligen? Menar du att BBC, DW och resten av de PROFESSIONELLA medierna är köpta ENDAST för att inte Tass eller RT med dina favoriter Brian Berletic och Mearsheimer inte är där och tvättar bort sanningen med sina alster?

Där finns inget förbud mot journalistik i Ukraina. Däremot finns där något som heter folkvett där, både på fronten som i städerna. Detta vett är det som gör att man helt enkelt inte är intresserad utav att ha KÖPTA journalister på sin mark. Där finns så att säga inte någon anledning eller nödvändighet att låta lögnare sitta och skicka FEJKAD info från Ukraina till sina STATLIGT KONTROLLERADE nyhetsbyråer i Ryssland. Saknar du dessa för att? Balansen i det hela? Oavsett hur skevt eller lögnaktigt det är så är det, citat " inget värt om förrens det kommer rapporter från pro-ryska "journalister", är det det du saknar i din värld utav fanatiska OM, KANSKE, EVENTUELLT, KAN VARA men INTE SÄKERT osv osv osv?

Lägg av med dumheterna och inse att SERIÖSA OBEROENDE journalister rapporterar dagligen från Ukraina. De är inte ens pro- NÅGONTING din sorgliga jävla ocd-fjant
Citera
2023-06-02, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Fler attacker mot moskva på g hoppas Ukraina bombar hela moskva till grus 👍 f16 borde stå redo om någon månad och då kan ryska separatister bomba moskva med dom 👍
Moskvas luftförsvar är inte att leka med så där får man räkna med stora förluster. Enstaka drönare kan däremot slinka genom. Tror t o m västs stealthplan skulle undvika Moskva vid ett ev krig.
Citera
2023-06-02, 16:33
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Hellre två problem som du säger.
Problem är ju till för att lösas och jag tror Ukraina med stöd av västvärlden löser det.
Alternativet var ju att vara lydstat och det hade varit katastrof.
Sen om du tycker Ryzzlands ekonomi fungerar bra, så är det en bedömning som får stå för dig.

Hur det går för Ukraina vet jag inte. Jag lider med Ukrainas folk. Att man har så stor tilltro till väst känns för mig överdrivet. Jag fruktar att ukrainarna kommer att bli besvikna. Jag kan ha fel. Vi får se vad som händer.
Citera
2023-06-02, 16:38
Medlem
Ken Drydens avatar
Berdjansk angrips mitt på blanka eftermiddagen av ukrainska Storm Shadow/SCALP-RE - dvs de brittisk-franska kryssningsrobotar som nyligen levererats. Det är framför allt hamnanläggningen som fått ta emot stryk.

Det här torde vara ett viktigt element i förbekämpningen inför motoffensiven. För att kunna bedriva ett framgångsrikt försvar av Zaporizjzja måste ryssarna kunna hålla logistikkedjorna igång. Män och materiel kan bara tillföras relevanta frontavsnitt via järnväg eller sjötransporter, såsom rysk doktrin föreskriver. Eftersom ukrainarna så framgångsrikt kunnat försvara Vuhledar - i närheten av en plats där den enda järnvägslinjen gör en krök - så hamnar de ryska transporterna inom det ukrainska artilleriets porté. Återstår sjötransporterna. Om Berdjansk inte längre kan fungera som angöringspunkt blir det mycket stora problem för ryssarna om en ukrainsk offensiv skulle stöta längs axeln Polohy-Tjernihivka (och alltså kringgå Tokmak och Melitopol på östsidan). Kolla kartan, så förstår ni vad jag menar.

I övrigt kan man konstatera att det ryska luftförvaret verkar helt lamslaget gentemot subsoniska Storm Shadow-robotar, vilka tämligen enkelt borde kunna plockas ned av existerande system; samtidigt som de tidigare ohejdbara hypersoniska ryska Iskanderrobotarna numera regelmässigt skjuts ned av ukrainska Patriotbatterier. Det där var det få som trodde för ett år sedan.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-06-02 kl. 16:43.
Citera
2023-06-02, 16:40
Medlem
leachs avatar
Ja herre jävlar. Nu attackerar Ukrainska bio gräshoppor.

Ukrainian combat locusts attack Russia: Russian propaganda invents new story
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/06/2/7405012/
Citera
2023-06-02, 16:40
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Med ditt resonemang så finns det bara en lösning på detta det är att få till en total kapitulation med ryzzen på knä.
Resonerar alla ryzzjävlar lika inbecillt som du.

Att alla ska krypa och anpassa sig till putins nycker.

Tror du på en total kapitulation med ryzzen på knä?
Då måste du väl ha räknat på hur många miljoner döda det kostar?
Citera
2023-06-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Hur det går för Ukraina vet jag inte. Jag lider med Ukrainas folk. Att man har så stor tilltro till väst känns för mig överdrivet. Jag fruktar att ukrainarna kommer att bli besvikna. Jag kan ha fel. Vi får se vad som händer.
Ja, visst hade de haft det mycket bättre om de satt sin tilltro till Ryssland....visst?
Så ödmjukt och fint av dig att du lider med dem. Nu behöver du bara förstå VARFÖR de lider!
Svaret heter Ryssland och inget annat.
Citera
2023-06-02, 16:43
Medlem
Citat:

Tycker du att det är fel av ryssland att sikta in sig på Ukrainska civila? Kidnappar barn, låter muslimbögarna från kadyrovlodisen våldta Ukrainska kvinnor/tjejer, massavrättar Ukrainska män för att få ner moralen hos den Ukrainska armén. Det är bara ni rysstroll som förnekar att det sker, så att du lider med Ukrainas folk är total bs.
Citera
2023-06-02, 16:51
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Där finns vad jag vet inte en enda prorysk journalist som verkar idag på ukrainskt område med grävande arbete. Pinsamt att försöka påstå och försvara att man får göra vad som helst på ukrainskt område. .

Det fanns nog bara en och han blev tagen. Sen finns det väl några stycken som springer omkring i granatregnet i Donbas och rapporterar om civila döda proryssar.
Citera
2023-06-02, 16:53
Medlem
Citat:
Tror du på en total kapitulation med ryzzen på knä?
Då måste du väl ha räknat på hur många miljoner döda det kostar?

Är dessa miljoner ryssar så är det ingen förlust. Inget behov eller användning utav dem för en morgondag iallafall. Snarare en bonus att bli av med skiten och låta generna starta om utan inavel som en konstant.
Ryssland har mycket att erbjuda i form utav folk och glädje, men det är dessa som landet själv utnyttjar som kanonmat bara för att hålla moskoviterna ovetandes.
Förhoppningsvis kostar det mer än bara några miljoner. Runt 136 styckna sådana vore en nödvändig siffra för en nystart. Men visst, eftersom att det är så lätt att lura fåren så skulle en potential utav 70 miljoner ryssar kvar kunna hanteras. Åtminstone tills de dör en naturlig död utav akut dumhet på hemmaplan.
Hur många som går åt i Ukraina är egentligen inte intressant eller någon sorg. Detta har de valt själva genom att vara så jävla fega och usla att de valde rubeln före RIKTIG stolthet. Horor kallas det oavsett kön. Men visst hoppas vi på att det blir miljoners förluster för tattarfolket. Då visar det sig att Ukraina höll historien sann och kort...i försvar för framtidens folk
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-06-02 kl. 17:15.
Citera
2023-06-02, 16:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Det finns mig veterligen inga grävande reportage från t ex Sloviansk eller Kramatorsk som räknar hur många som flytt, eller hur ryssvänliga de är.

Du förstår kanske att "störa krigsinsatsen" (din formulering?) ju kan tolkas väldigt vitt, i yttersta tolkningen "du får inte säga något dåligt om Ukraina". Därutöver är många partier förbjudna. Det är olagligt att vara kommunist i Ukraina.
Nej. Och det finns mig veterligen inga grävande reportage från t ex Skövde eller Vansbro som räknar hur många som flytt, eller hur ryssvänliga de är. Betyder det att det är förbjudet att undersöka såna saker i Sverige?
Anledningen till att inga grävande reportage har gjorts om det därifrån är förmodligen för att ingen bryr sig. Om du tycker det är så viktigt så kan du ju åka ner själv och göra ett.
Jag har ingen koll på hur det ser ut med partier i Ukraina, men jag vet att dom har haft 4(?) olika presidenter efter dom sista valen, det är för att det är tillåtet med opposition i Ukraina. I Ryssland åker man i fängelse om man blir för populär.
Ser du inte skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in