2023-06-02, 11:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Klassisk kalifornisering, dvs att avsiktligt tillåta knark, slum, kriminalitet och andra vidrigheter medan den "vanliga" befolkningen i realtid får se sin stad förstöras medan de tvingas leva bland misären. De rika flyttar eller bor i trygga bebyggelser i så kallade gated communities. Vänsterpolitik är överklasspolitik, bara det att vänstern själva är för korkade för att begripa det.
Citera
2023-06-02, 11:40
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Visst är det märkligt? Palme startade utvecklingen (läs avvecklingen) och S har gjort NOLL för att vända den. Ändå är opinionssiffrorna för S väldigt bra. Tråkigt att behöva säga det, men det är i grund och botten svensken det är fel på. Inget annat grannland beter sig så här.

Svenskar är självdestruktiva.
Citera
2023-06-02, 11:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Ja!
Alla samhällen blir ju bättre av mer droger och dessutom kan man göra dom kriminella som säljer och langar arbetslösa, då blir dom säkert snälla och börjar leva goda och laglydiga liv.

Eller som någon idiotkompis till dig i tråden sagt, "ta bort parkerna".
Också utmärkt. Ni är förmodligen lika smarta. Genier båda två.
Det är du som är idioten. Hur länge har kriget mot drogerna varit igång nu? Snart 100 år.

Har vi mer droger eller färre?

Att du inte kan förstå skvallrar om din egna intelligensnivå. Undermålig är bara förnamnet. Historielös skulle man också kunna kalla dig enkelt.
Citera
2023-06-02, 11:55
Medlem
Nässjö är väldigt "mångkulturellt" (araber/somalier), är dessutom rätt många som kommer in på dagarna från Bodafors, Malmbäck, Forserum och andra avstjälpningsplatser. Just somalier finns det fler av just här, liksom i Borås, Borlänge, Eskilstuna. Många gravida hucklen med barnvagn på stan, grattis framtida generationer..
Citera
2023-06-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Ja!
Alla samhällen blir ju bättre av mer droger och dessutom kan man göra dom kriminella som säljer och langar arbetslösa, då blir dom säkert snälla och börjar leva goda och laglydiga liv.

Eller som någon idiotkompis till dig i tråden sagt, "ta bort parkerna".
Också utmärkt. Ni är förmodligen lika smarta. Genier båda två.

Utveckla gärna vad du menar med mer droger? Finns inga köpare så är det struntsamma om 1 gram eller 1 ton droger finns. Eller tänker du att din familj och vänner ska börja punda loss för det blir lagligt att ha substansen i kroppen? Hur tänker du?
Citera
2023-06-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Glöm sätta på dig din foliehatt lille vän?
Ja alla bevis finns därute för den som orkar gå igenom allt, ingenting man förklarar på några rader här, det tar minst några månader om viljan finns.
Citera
2023-06-02, 12:06
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Du menar som alla andra städer i Sverige?

Exakt.

Vad polisen gör? Skickar folk på värdegrundskurser och ser till att bli HBTQ-certifierade. Lägg ner skiten och ge hederligt folk rätt att bära skjutvapen. Annars spårar landet ur än mer, om möjligt.
Citera
2023-06-02, 12:20
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Visst är det märkligt? Palme startade utvecklingen (läs avvecklingen) och S har gjort NOLL för att vända den. Ändå är opinionssiffrorna för S väldigt bra. Tråkigt att behöva säga det, men det är i grund och botten svensken det är fel på. Inget annat grannland beter sig så här.

En grundläggande orsak är att i Sverige är det av ”tradition” ofint att prata om: politik, pengar o religion. Något som gynnat o fortfarande gynnar Socialdemokraterna o även övriga partier.

Resultatet blir att man har en befolkning som egentligen inte vet vad man röstar på. Utan man har sitt politiska favoritlag. Typ jag håller på Arsenal men jag har inte sett en match på många år o jag kan inte längre namnet på spelarna. Men jag vill att mitt lag ska vinna.

I Sverige så har man skickligt bitit huvudet av alla som ifrågasatt politiska beslut o samhällets inriktning. Håll käften så råkar du inte illa ut.

Ifrågasätter man invandringen så är man per automatik rasist. O ska straffas socialt o om det går ekonomiskt. Det förhindrar en sansad diskution o debatt om vad kraven är för att vara en flykting. Vad o vilka är första säkra land?
Vad ska man göra med / hantera de som saknar skäl, status, identitetspapper osv?
Vad har samhället för ansvar?
Vad kostar det?
Vad har flyktingarna för ansvar?
Hur ska man hantera de som begår brott?
Vad är rimligt att kräva för svenskt medborgarskap?

Ifrågasätter man mångkulturen (som majoriteten tycks tror är Kebab, pizza o sumba) så är man rasist, nazist, högerextrem osv
O locket på för en sansad diskussion om krav på anpassning för de som kommer hit.

Ifrågasätter man islam så är man islamofob o rasist. Så ska du inte bara straffas socialt utan även känna rädsla från islamister.

Irågasätter man miljöpolitikeken (reduktion, utsläppsrätter, vindkraft, nedlagd kärnkraft, moms på skatt) så är man klimatförnekare. Höger extremist etc. Utan man ska lyssna o tillbe en 15 årings känslor o tro på världens undergång.

Tycker man pedofili är olämpligt og barn ska få vara barn o ha en trygg barndom så är man homofob, anti HBTQ samt högerextrem o antiliberal.

Osv.

Så nu sitter Sverige i den situation som råder. Ni såg det alla komma.
Få sa öppet ifrån om det som håller på att ske…

Jag var en hel del i Nässjö, Hultsfred, Mariannelund, Vetlanda på 80-talet. Förändringen är omvälvande. Det som var välskötta sömniga småstäder förslummas nu i en rasande fart. O det får fortgå så länge det är ”ofint” o farligt att ha en djupare o omfattande debatt om det.

Frågan alla i Nässjö, Karlstad, Filipstad, Hultsfred, Malmö, Göteborg, Stockholm osv ska ställa sig är: Vill vi ha det så här?
Senast redigerad av Sam.Boyd 2023-06-02 kl. 12:23.
Citera
2023-06-02, 12:31
Medlem
Nu blir det Näs)sjö istället
Citera
2023-06-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En grundläggande orsak är att i Sverige är det av ”tradition” ofint att prata om: politik, pengar o religion. Något som gynnat o fortfarande gynnar Socialdemokraterna o även övriga partier.

Resultatet blir att man har en befolkning som egentligen inte vet vad man röstar på. Utan man har sitt politiska favoritlag. Typ jag håller på Arsenal men jag har inte sett en match på många år o jag kan inte längre namnet på spelarna. Men jag vill att mitt lag ska vinna.

I Sverige så har man skickligt bitit huvudet av alla som ifrågasatt politiska beslut o samhällets inriktning. Håll käften så råkar du inte illa ut.

Ifrågasätter man invandringen så är man per automatik rasist. O ska straffas socialt o om det går ekonomiskt. Det förhindrar en sansad diskution o debatt om vad kraven är för att vara en flykting. Vad o vilka är första säkra land?
Vad ska man göra med / hantera de som saknar skäl, status, identitetspapper osv?
Vad kostar det?

Ifrågasätter man mångkulturen (som majoriteten tycks tror är Kebab, pizza o sumba) så är man rasist, nazist, högerextrem osv
O locket på för en sansad diskussion om krav på anpassning för de som kommer hit.

Ifrågasätter man islam så är man islamofob o rasist. Så ska du inte bara straffas socialt utan även känna rädsla från islamister.

Irågasätter man miljöpolitikeken (reduktion, utsläppsrätter, vindkraft, nedlagd kärnkraft, moms på skatt) så är man klimatförnekare. Höger extremist etc. Utan man ska lyssna o tillbe en 15 årings känslor o tro på världens undergång.

Tycker man pedofili är olämpligt og barn ska få vara barn o ha en trygg barndom så är man homofob, anti HBTQ samt högerextrem o antiliberal.

Osv.

Jag var en hel del i Nässjö, Hultsfred, Mariannelund, Vetlanda på 80-talet. Förändringen är omvälvande. Det som var välskötta sömniga småstäder förslummas nu i en rasande fart. O det får fortgå så länge det är ”ofint” o farligt att ha en djupare o omfattande debatt om det.

Frågan alla i Nässjö, Karlstad, Filipstad, Hultsfred, Malmö, Göteborg, Stockholm osv ska ställa sig är: Vill vi ha det så här?
Så är det. Småställena gjorde dessutom ofta misstaget och behöll hyresrätterna efter att bruken lagts ner och industrier outsourcat till utlandet. Blev stor social dumpningsplats för "flyktingar" redan på 90-talet men stora dråpslaget kom 2015. Tror inte de flyttar till storstäder på samma sätt idag heller då de stor förorterna är fulla.
Citera
2023-06-02, 12:52
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Vad kostar det?

Osv.

Bra sammanfattning. Sverige gillar att sätta etiketter på de med avvikande åsikter. Problemet med det är att den som sätter etiketterna, i Sveriges fall oftast vänstern, målar in sig i ett ideologiskt hörn som det inte är lätt att ta sig ur. Det får den paradoxala effekten som vi bl a ser Anders Lindberg ge uttryck för på Aftonbladets ledarsida: man fortsätter smutskasta det enda parti som vill göra något åt det gigantiska problemet och förhärligar det parti som styrt landet i hundra år.

Det är uppenbart för alla idag att de styrande prioriterat människor som kommit till landet av olika anledningar och nedprioriterat de befintliga invånarna som byggt samhället. Tyvärr var man inte alls förberedda utan trodde att folk från krigshärdar och främmande kulturer skulle integrera sig och naturligtvis följa Sveriges lag. När det visade sig att de istället följde djungelns lag där den starke vinner, så rasade hela samhällsmodellen. Nu ser vi landet falla ner i dyn, och Svensson går ändå och röstar på samma partier/människor som satt oss i skiten.

Rimligen, i takt med att levnadsutrymmet minskar för Svensson, vaknar också viljan att vända avvecklingen. Där är vi inte än att döma av S opinionssiffror.
Citera
2023-06-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Så länge allt möjligt folk vill knarka/partyknarka så kommer det finnas en marknad som fylls på av knarkförsäljare oavsett hur många springpojkar polisen (tillfälligt) haffar. Det är en alldeles för lukrativ marknad för att man ska lägga av pga risker med polisen och andra gäng. Därav kommer inte en ökad polisnärvaro göra särskilt stor skillnad. Möjligen på dagtid som TS eftersökte men polisen kan inte patrullera 24/7.

Exakt. Det vi i första hand behöver göra är inte att starta medborgarkrig mot gängen utan att konfrontera de som knarkar i bekantskapskretsen och i förlängningen säga upp bekantskapen med dem tills de slutar knarkar och tar "accountability" för hur deras egoistiska vanor förstör Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in