2023-05-30, 10:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tror aldrig U.A skulle ingå i någon ”dödspakt”…däremot kan förnekelsen kring eventuella inblandade ha motsvarande effekt!
Men dödspakt med storasystern…kom igen!

Märk inte ord, du fattar ju vad jag menar!
Är U medveten av vad som skett, att det är någon i deras närhet som gjort detta och U håller tyst, då är det väl en "dödspakt", en överenskommelse, ett tystnadsavtal, eller ta vilket jävla ord du vill som passar i sammanhanget.

Men en sak som är lika säkert som Amen i kyrkan är att Ulr*ka inte sagt allt hon vet om detta!
Citera
2023-05-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Är U medveten av vad som skett, att det är någon i deras närhet som gjort detta och U håller tyst, då är det väl en "dödspakt", en överenskommelse, ett tystnadsavtal, eller ta vilket jävla ord du vill som passar i sammanhanget.

Men en sak som är lika säkert som Amen i kyrkan är att Ulr*ka inte sagt allt hon vet om detta!
Nej…det är inte så jag menar alls!
Du verkar påstå att U.A vet vad som hänt med Helena. Jag menar att hon inte vill veta och kännas vid om det skulle vara en nära vän som varit inblandad…jag tror att GWs gubbar inte faller U.A i smaken alls!
Men att påstå att U.A känner till och mörkar…tror jag inte!!!
Citera
2023-05-30, 21:28
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom

Att Ulrika inte berättar alla detaljer om kvällen, natten och morgonen efter Helenas försvinnande i media bör du acceptera och försöka leva med. Om du vet att hon undanhåller något väldigt centralt för utredningen så bör du tveklöst ta kontakt med dom och berätta det. Om du inte vet vad hon berättat för utredningen så bör du inte uttala dig så kategoriskt om det.
Citera
2023-05-30, 22:54
Medlem
Exakt…”dödspakt”…😳
Det finns en dödspakt, så att säga…mellan de som orsakade Helenas död…absolut!!
Men U.A är ju inte medlem i denna klubb…däremot är hon mystiskt hemlig om denna hemska natt!
Kanske polisen vet mer o som vi aldrig kommer få reda på/kring🤔
Citera
2023-05-31, 18:15
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Exakt…”dödspakt”…😳
Det finns en dödspakt, så att säga…mellan de som orsakade Helenas död…absolut!!
Men U.A är ju inte medlem i denna klubb…däremot är hon mystiskt hemlig om denna hemska natt!
Kanske polisen vet mer o som vi aldrig kommer få reda på/kring🤔

Som du antyder: U.A är nog bara ett standard skrämt och räddhågat fruntimmer som flytt in i drömmarnas värld och satt på sig skygglappar för hon orkar inte konfrontera sanningen och verkligheten. Tyvärr nog ett normalt tillstånd bland svenska fruntimmer idag vill jag påstå.

Skitsamma! Har KM fått någon sorts upprättelse än efter anklagelserna emot honom? Av det som framkommit hittills av anklagelserna mot honom ifrån superpoliserna?

Detta om något borde inte existera i ett ap-fritt land år 2023.
Citera
2023-05-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Som du antyder: U.A är nog bara ett standard skrämt och räddhågat fruntimmer som flytt in i drömmarnas värld och satt på sig skygglappar för hon orkar inte konfrontera sanningen och verkligheten. Tyvärr nog ett normalt tillstånd bland svenska fruntimmer idag vill jag påstå.

Skitsamma! Har KM fått någon sorts upprättelse än efter anklagelserna emot honom? Av det som framkommit hittills av anklagelserna mot honom ifrån superpoliserna?

Detta om något borde inte existera i ett ap-fritt land år 2023.
Jag tror att U.A känner skuld för hon var mer upptagen med pojkvännen från Sthlm än sin lillasyster som hon var typ ansvarig för…även om Helena var en vuxen person så är alltid storasyskon ”ansvariga”, detta när inga andra målsmän är närvarande.
Jag tror detta är extremt jobbigt för U.A!
Citera
2023-06-01, 10:10
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Jag tror att U.A känner skuld för hon var mer upptagen med pojkvännen från Sthlm än sin lillasyster som hon var typ ansvarig för…även om Helena var en vuxen person så är alltid storasyskon ”ansvariga”, detta när inga andra målsmän är närvarande.
Jag tror detta är extremt jobbigt för U.A!

Från chatten:

Ekudden: Har Ulrikas dåvarande pojkvän 92 blivit hörd som misstänkt ?

Mats, Sveriges Radio: Nej.

13:45, 15 June 2017

H: Har Ulrikas dåvarande pojkvän varit förhörd?

Mats, Sveriges Radio: Vi vet inte det.

14:07, 15 June 2017

Mats vet alltså att pojkvännen inte blivit hörd som misstänkt men han vet inte om pojkvännen blivit förhörd. Detta tycker jag är lite svårt att få ihop för hur kan han veta att pojkvännen inte blivit hörd som misstänkt när han inte vet om han blivit förhörd?

Om det nu skulle vara så att pojkvännen inte blivit hörd/förhörd så tycker jag det är en indikation på att pojkvännen inte befann sig i Mariestad vid aktuell tidpunkt. Tyvärr blir ju detta lite svårbedömt eftersom Mats tydligen inte kan lämna samma svar två gånger på ungefärligt likvärdiga frågor.

Så är det verkligen fastslaget att pojkvännen befann sig i Mariestad aktuell dag/kväll? Prinzezzan säger sig ha en källa som påstår att pojkvännen var hos Ulrika och att han stannade kvar i villan när de andra drog iväg på förfest. (Rätta mig om jag har fel) Någon annan påstår att pojkvännen även var med på förfesten. Så stämmer något av detta eller är det ren vilseledning för att dölja något annat?

Finns det någon i tråden som vet var Ulrika jobbade vid aktuell tidpunkt? Är det någon som vet var BW jobbade vid aktuell tidpunkt?
Citera
2023-06-01, 18:28
Medlem
Sculleys avatar
På lördagen hade Ulrika jobbat på klädbutiken JC i Mariestad.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Från chatten:

Mats vet alltså att pojkvännen inte blivit hörd som misstänkt men han vet inte om pojkvännen blivit förhörd. Detta tycker jag är lite svårt att få ihop för hur kan han veta att pojkvännen inte blivit hörd som misstänkt när han inte vet om han blivit förhörd?

Om det nu skulle vara så att pojkvännen inte blivit hörd/förhörd så tycker jag det är en indikation på att pojkvännen inte befann sig i Mariestad vid aktuell tidpunkt. Tyvärr blir ju detta lite svårbedömt eftersom Mats tydligen inte kan lämna samma svar två gånger på ungefärligt likvärdiga frågor.

Så är det verkligen fastslaget att pojkvännen befann sig i Mariestad aktuell dag/kväll? Prinzezzan säger sig ha en källa som påstår att pojkvännen var hos Ulrika och att han stannade kvar i villan när de andra drog iväg på förfest. (Rätta mig om jag har fel) Någon annan påstår att pojkvännen även var med på förfesten. Så stämmer något av detta eller är det ren vilseledning för att dölja något annat?

Finns det någon i tråden som vet var Ulrika jobbade vid aktuell tidpunkt? Är det någon som vet var BW jobbade vid aktuell tidpunkt?
Citera
2023-06-01, 21:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Från chatten:

Jag tror inte att vi ska märka ord alltför mycket. Det är nog inte lätt att sitta i direktsänd radiochatt och svara "exakt samma" varje gång. Mats kan omöjligen ha den insynen i förundersökningen trots samtal med tidigare utredare och poliser i utredningen som Pernilla har bekräftat föregick radiodokumentären att han kan veta detta. Jag skulle tro att Mats menade "samma" på båda frågorna.

Däremot lämnar Mats svar inga svar på huruvida Ulrikas pojkvän fanns med i "händelsernas centrum" eller inte, men det känns ändå utifrån Mats svar som att Ulrikas pojkvän bör ha funnits med. Det lutar så att säga mer åt att Ulrikas pojkvän var "där" än att han inte var det. I annat fall hade Mats lätt kunnat svara något i stil med att "han befann sig på annan ort".
Citera
2023-06-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tror inte att vi ska märka ord alltför mycket. Det är nog inte lätt att sitta i direktsänd radiochatt och svara "exakt samma" varje gång. Mats kan omöjligen ha den insynen i förundersökningen trots samtal med tidigare utredare och poliser i utredningen som Pernilla har bekräftat föregick radiodokumentären att han kan veta detta. Jag skulle tro att Mats menade "samma" på båda frågorna.

Däremot lämnar Mats svar inga svar på huruvida Ulrikas pojkvän fanns med i "händelsernas centrum" eller inte, men det känns ändå utifrån Mats svar som att Ulrikas pojkvän bör ha funnits med. Det lutar så att säga mer åt att Ulrikas pojkvän var "där" än att han inte var det. I annat fall hade Mats lätt kunnat svara något i stil med att "han befann sig på annan ort".
Efter förfesten i T-Boda valde U.A att inte följa med till stadt, valde att fortsätta med taxin till hemmet, under förevändningen magont. U.A kanske ville hem till villan, och killen som väntade där?
Citera
2023-06-01, 22:32
Medlem
Citat:
Efter förfesten i T-Boda valde U.A att inte följa med till stadt, valde att fortsätta med taxin till hemmet, under förevändningen magont. U.A kanske ville hem till villan, och killen som väntade där?
Tillägg:
Under efternatten, mellan 00.00-02.00 dyker det upp en tjej hemma hos U.A,
(i villan)! Hon har bråkat med pojkvän eller f.d pojkvän tidigare på kvällen! Pojkvännen är B.W och han vill träffa tjejen som är där, i villan, Helena hamnar mitt i detta drama och något hemskt händer😳
Citera
2023-06-02, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Om man inte ska märka ord och tolka Mats svar, men ta din tolkning och slutsats så blir det lite konstigt.

Du glömde när du uppgav Mats källor att ange att han själv och Pernilla var med på festen och därmed säkerligen har pratat med festdelatagare och Ulrika efter detta. De stod mitt i "händelsernas centrum" OCH Pernilla klargör innan varje avsnitt vilken nära vän hon är till Helena OCH att det var hennes fest hon var på. Skulle hon inte veta med säkerhet vilka som var där den kvällen? Vore väldigt konstigt om hon inte visste det.
Både Mats och Pernilla hör ju till dem som skulle kunnat prata mer men valt att inte göra det. Det spelar roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in