Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
Jag tror att U.A känner skuld för hon var mer upptagen med pojkvännen från Sthlm än sin lillasyster som hon var typ ansvarig för…även om Helena var en vuxen person så är alltid storasyskon ”ansvariga”, detta när inga andra målsmän är närvarande.
Jag tror detta är extremt jobbigt för U.A!
Från chatten:
Ekudden: Har Ulrikas dåvarande pojkvän 92 blivit hörd som misstänkt ?
Mats, Sveriges Radio: Nej.
13:45, 15 June 2017
H: Har Ulrikas dåvarande pojkvän varit förhörd?
Mats, Sveriges Radio: Vi vet inte det.
14:07, 15 June 2017
Mats vet alltså att pojkvännen inte blivit hörd som misstänkt men han vet inte om pojkvännen blivit förhörd. Detta tycker jag är lite svårt att få ihop för hur kan han veta att pojkvännen inte blivit hörd som misstänkt när han inte vet om han blivit förhörd?
Om det nu skulle vara så att pojkvännen inte blivit hörd/förhörd så tycker jag det är en indikation på att pojkvännen inte befann sig i Mariestad vid aktuell tidpunkt. Tyvärr blir ju detta lite svårbedömt eftersom Mats tydligen inte kan lämna samma svar två gånger på ungefärligt likvärdiga frågor.
Så är det verkligen fastslaget att pojkvännen befann sig i Mariestad aktuell dag/kväll?
Prinzezzan säger sig ha en källa som påstår att pojkvännen var hos Ulrika och att han stannade kvar i villan när de andra drog iväg på förfest. (Rätta mig om jag har fel) Någon annan påstår att pojkvännen även var med på förfesten. Så stämmer något av detta eller är det ren vilseledning för att dölja något annat?
Finns det någon i tråden som vet var Ulrika jobbade vid aktuell tidpunkt? Är det någon som vet var BW jobbade vid aktuell tidpunkt?