2023-02-06, 12:15
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modd-dumskalle
Låter som en riktig intensiv period för sig. Krya på dig och lycka till med allt det!

Men som i min tidigare fråga? Märkte du skillnad på ögonbryn, skägg och tjockare hårväxt mm? Tänker hur väl finasteride får visst hår att växa tillbaka/tjockare.

Tjockar vet jag inte, det är ju så att är man börjar använda det så kan man få tillbaka sk vellus hår som är tunna fina, och och de blir permanenta så blir de tjockare sk terminal hair. Jag tycker jag fått något mindre skäggväxt, och både huvud och ansiktshår växer inte lika snabbt som tidigare. Man kan använda minox på skägget med. Sen finns det oral minox men det är svårt om inte omöjligt att få utskrivet i Sverige.

Folk reagerar olika snabbt på fin och min, vissa Inte alls och vissa jättebra. Man ska komma ihåg att detkanta 6-12 månader innan resultat, och att man kommer attha en period där man fäller Mycket hår. Då gäller det att inte få panik och sluta, som många gör, utan fortsätta. Det är helt naturligt då håret tvingas in i en fällande fas. Detta växer tillbaka.

Ska säga att jag även under en period tappade allt hår på hela kroppen, ben, armar och bröst samt rygg. Detär tillbaka nu men inte lika mycket. Det hände i juli nån gång. hormoner är kraftfulla!
Citera
2023-02-07, 10:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ready85
Både Finasteride och Minoxidil är bekräftade att de fungerar. Men alla reagerar olika. Både Finasteride och Minoxidil ska du fortsätta med om du ska köra.

Jag har snart kört Finasteride en månad och känner inga större biverkningar förutom lite mindre sexlust. Kör 0,5 mg.

Fortsätter det så här för mig kommer jag köra Finasteride så många år jag kan.

Men det är som sagt tidigt för mig att se resultat. Får se om 6-7 månader.

Hur gick det för dig?
Citera
2023-05-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hur gick det för dig?

Sjukt bra. Stor skillnad på ett år!

Jag har slutat nu med fina och tar endast minox. Men börjar igen snart med fina.
Citera
2023-05-31, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ready85
Sjukt bra. Stor skillnad på ett år!

Jag har slutat nu med fina och tar endast minox. Men börjar igen snart med fina.

Upplevt några biverkningar? Har du före efterbilder? Jag har faktiskt fått Finasterid utskrivet, men är lite rädd att använda det.

Verkar dock relativt harmlöst, lite sämre sexlust kan jag ta. Tjejen får leva med det haha.

Mitt håravfall har inte gått allt för långt, så jag kanske kan förvänta mig bra resultat då?
Citera
2023-06-01, 18:37
Medlem
Finesterid - erfarenhet och vilket märke

Hej,

Har gått i tankarna att testa finesterid. Relativt harmlöst, och mindre sexlust kan jag leva med. 1 på 100 upplever det.

En läkare fick se bilder på mitt hår och sa att det är förmodligen androgen alopeci och skrev ut Finasterid accord.

Jag vill prova, det är inte långt gånget men de säger att det är bättre att börja i tid isåfall.

Men vilket märke ska man välja i Sverige? Jag googlade accord finesterid, aldrig hört talas om accord. Och på en hemsida i februari 2023 fanns deras Finesterid med på en lista av återkallade läkemedel?

https://www.hmpgloballearningnetwork.com/site/pln/news/accord-healthcare-recalls-20-different-medications?amp

Hur kan då Sverige och apoteket sälja det? Skulle även vilja höra andras erfarenheter!
Citera
2023-06-01, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Hej,

Har gått i tankarna att testa finesterid. Relativt harmlöst, och mindre sexlust kan jag leva med. 1 på 100 upplever det.

En läkare fick se bilder på mitt hår och sa att det är förmodligen androgen alopeci och skrev ut Finasterid accord.

Jag vill prova, det är inte långt gånget men de säger att det är bättre att börja i tid isåfall.

Men vilket märke ska man välja i Sverige? Jag googlade accord finesterid, aldrig hört talas om accord. Och på en hemsida i februari 2023 fanns deras Finesterid med på en lista av återkallade läkemedel?

https://www.hmpgloballearningnetwork.com/site/pln/news/accord-healthcare-recalls-20-different-medications?amp

Hur kan då Sverige och apoteket sälja det? Skulle även vilja höra andras erfarenheter!

när jag var yngre var det en enorm hets om utseende och jag trodde själv jag skulle bli skallig och fick tyvärr finasterid utskrivet. riktigt dåliga erfarenheter, blev sjuk och deprimerad av finasterid och jag skulle aldrig någonsin ta finasterid eller något annat piller om jag visste hur ondskefull läkemedelsindustrin är.

jag äter numera ordentligt (nötkött, nötlever ibland, mejeriprodukter, rotfukter etc) undviker alla 'vaccin' och tvättar håret enbart med vatten och jag har bättre och friskare hår än nästan alla i min stad.

hellre försöka ordna hälsan ordentligt så att det även syns via håret än att tro att ett piller gör dig 'fiskare' utan att åtgärda underliggande problem som bara då kan bli värre.
Citera
2023-06-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havsvalv
när jag var yngre var det en enorm hets om utseende och jag trodde själv jag skulle bli skallig och fick tyvärr finasterid utskrivet. riktigt dåliga erfarenheter, blev sjuk och deprimerad av finasterid och jag skulle aldrig någonsin ta finasterid eller något annat piller om jag visste hur ondskefull läkemedelsindustrin är.

jag äter numera ordentligt (nötkött, nötlever ibland, mejeriprodukter, rotfukter etc) undviker alla 'vaccin' och tvättar håret enbart med vatten och jag har bättre och friskare hår än nästan alla i min stad.

hellre försöka ordna hälsan ordentligt så att det även syns via håret än att tro att ett piller gör dig 'fiskare' utan att åtgärda underliggande problem som bara då kan bli värre.

Jag har börjat äta ordentligt, och hälsosamt. Är i bra form och idrottar.

Men det hjälper nog inte. Hade nån brist, men det är inte hela sanningen.

Uppskattar dina synpunkter och tråkigt att du kände så. Vilket märke? Dock står det 1 på 100 får biverkningar. Varför kryllar hela Flashback av folk som är anti? Eftersom det verkar så ovanligt känns det konstigt att så många hänger här?

Läste en studie där dom gav en grupp finasterid och påpekade att de skulle få biverkningar, 25% fler angav biverkningar än dom som inte fått sagt något. Plus att gruppen som fick sockerpiller (som trodde de fick finasterid) påpekade 4% biverkningar, lika många som fick finasterid.

Tror även det spelar roll hur man mår mentalt, hälsa och sjukdomar innan man påbörjar.

Samma sak med anabola, vissa blir knas och vissa oförändrade. Förespråkar inga mediciner. Jag har aldrig tagit medicin i vuxen ålder.
Citera
2023-06-01, 20:16
Medlem
Jag skulle må dåligt av att tappa hår. Därav vill jag motverka det. Tänker på det dagligen.
Citera
2023-06-01, 20:34
Medlem
Fick propecia istället om jag ville, känns bättre än accord? Det är mer välkänt!
Citera
2023-06-01, 20:37
Medlem
carminaburanas avatar
jag har kört en 5mg tablett delad i 4 i 2 år nu, men ville byta till 1 mg, så jag gick in till nätdoktorn. satan vilken prisskillnad. 1000 5mg tabletter kostar 89 kr. 100 1 mg tabletter kostar 790. jag håller mig till mina 5 tror jag...
Citera
2023-06-01, 20:39
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Jag skulle må dåligt av att tappa hår. Därav vill jag motverka det. Tänker på det dagligen.
Spara ihop 40k till HT. De är duktiga som fan idag.
Finns det nåt medel så kommer man alltid behöva använda det.
Citera
2023-06-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Spara ihop 40k till HT. De är duktiga som fan idag.
Finns det nåt medel så kommer man alltid behöva använda det.

Ja det är sant. Har pengarna för det. Men är fan rädd för operation och sprutor haha. Har gått i dom banorna, men enligt kliniken var det inte så långt gånget, de menade prp då.

Men jag funderar i dom banorna, dock kvarstår grundproblemet. Propecia verkar dock välkänt och beprövat, så det borde vara rätt lugnt att testa? Lider inte av dålig sexlust, utlösning eller depression. Och skulle sexlusten avta lite kan det nästan vara skönt haha. Damerna får anpassa sig.

Det positiva med transplantation är att om de väljer rätt hårsäckar och område de tar ifrån så även om de placeras på ett dht känsligt område så blir dessa hårsäckar inte känslig, utan egenskapen kvarstår från det mer starka givarområdet, det är positivt!

Men vågar man göra transplantation?
Senast redigerad av Jnewj 2023-06-01 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in