Citat:
Ursprungligen postat av
havsvalv
när jag var yngre var det en enorm hets om utseende och jag trodde själv jag skulle bli skallig och fick tyvärr finasterid utskrivet. riktigt dåliga erfarenheter, blev sjuk och deprimerad av finasterid och jag skulle aldrig någonsin ta finasterid eller något annat piller om jag visste hur ondskefull läkemedelsindustrin är.
jag äter numera ordentligt (nötkött, nötlever ibland, mejeriprodukter, rotfukter etc) undviker alla 'vaccin' och tvättar håret enbart med vatten och jag har bättre och friskare hår än nästan alla i min stad.
hellre försöka ordna hälsan ordentligt så att det även syns via håret än att tro att ett piller gör dig 'fiskare' utan att åtgärda underliggande problem som bara då kan bli värre.
Jag har börjat äta ordentligt, och hälsosamt. Är i bra form och idrottar.
Men det hjälper nog inte. Hade nån brist, men det är inte hela sanningen.
Uppskattar dina synpunkter och tråkigt att du kände så. Vilket märke? Dock står det 1 på 100 får biverkningar. Varför kryllar hela Flashback av folk som är anti? Eftersom det verkar så ovanligt känns det konstigt att så många hänger här?
Läste en studie där dom gav en grupp finasterid och påpekade att de skulle få biverkningar, 25% fler angav biverkningar än dom som inte fått sagt något. Plus att gruppen som fick sockerpiller (som trodde de fick finasterid) påpekade 4% biverkningar, lika många som fick finasterid.
Tror även det spelar roll hur man mår mentalt, hälsa och sjukdomar innan man påbörjar.
Samma sak med anabola, vissa blir knas och vissa oförändrade. Förespråkar inga mediciner. Jag har aldrig tagit medicin i vuxen ålder.