2023-05-30, 14:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Moskvas invånare kan vara lugna. Säkerhetshotet ska tala till nationen.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-

Så här sluter man leden.., lite förvånad att han inte tog turen själv till någon plats där det kom ner någon dron. I pr syfte förstås.
Citera
2023-05-30, 14:26
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Låter ju i högsta grad som ett rimligt motiv att hoppas på att ryskt luftvärn dras från fronten till städer. Knappast så humanitärt eller i enlighet med krigets regler, men så jobbar Ukraina, och till viss del även Ryssland.

Är du här igen och sprider dina teorier.
1. Vad menar du med Knappast humanitärt? Vs vad rysland gör?
2. Krigets regler? Vilka regler är det som Ukraina inte håller sig till, men som rysland följer?
Citera
2023-05-30, 14:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
70 dead Belgorod. Se vad du hittar...

Kom med länkar på vad du påstår.
Eller du ljuger.
Jag tror på det senare.
Citera
2023-05-30, 14:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
False flag?
Jag följer kriget från fler håll. Jag får se alla vapen och träffar från Hindustan Times. Jag får se de nya vapen som Ryssland har och bombplanen från Väst.
Och luftförsvaret, Patriot, som inte verkar fungera. När ryssarna skickade missiler över det och det svarade med att skicka 30 missiler mot dem - så tog ryssarna två olika kinzcai missiler och sköt ner hela systemet. Det kan man se bild på från Hindustan Times - om nu någon är intresserad.
Det lär ska finnas ett annat Patriot system runt Kiev, men ingen vet.

Saudi Arabien har bytt sitt patriotsystem mot ryssarnas luftförsvar och resten av världen gör likadant. Det är bara Väst som fortfarande tror på USA-s vapen och köper det.

Den amerikanska president Biden reste till Saudi Arabien och ville att de skulle pumpa upp mer olja men det ville de inte gå med på. Då sa Biden att ni får inte köpa mer vapen av oss om ni inte gör som vi vill. Okey, sa väl prinsen. Vi köper dem av Ryssland och Kina. Och Kina kom till Saudi-Arabien strax efter och också Rysslands utrikesminister Lavrov.

Det blir hårt för de amerikanska vapentillverkarna om också Kina kastar sig in i vapentillverkningen.

Helvete vad du svamlar.
Förövrigt är det ingen prins i Saudi som sitter och bestämmer, det är Kung Salman bin Abdul Aziz.
Citera
2023-05-30, 14:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
False flag?
Jag följer kriget från fler håll. Jag får se alla vapen och träffar från Hindustan Times. Jag får se de nya vapen som Ryssland har och bombplanen från Väst.
Och luftförsvaret, Patriot, som inte verkar fungera. När ryssarna skickade missiler över det och det svarade med att skicka 30 missiler mot dem - så tog ryssarna två olika kinzcai missiler och sköt ner hela systemet. Det kan man se bild på från Hindustan Times - om nu någon är intresserad.

Saudi Arabien har bytt sitt patriotsystem mot ryssarnas luftförsvar och resten av världen gör likadant. Det är bara Väst som fortfarande tror på USA-s vapen och köper det.

Den amerikanska president Biden reste till Saudi Arabien och ville att de skulle pumpa upp mer olja men det ville de inte gå med på. Då sa Biden att ni får inte köpa mer vapen av oss om ni inte gör som vi vill. Okey, sa väl prinsen. Vi köper dem av Ryssland och Kina. Och Kina kom till Saudi-Arabien strax efter och också Rysslands utrikesminister Lavrov.

Det blir hårt för de amerikanska vapentillverkarna om också Kina kastar sig in i vapentillverkningen.
Bra att du tar upp detta. Jag vill passa på och varna för Hindustan Times, som jag ofta får tips om via Google, m.m. Har skummat igenom utbudet någon enstaka gång, och... wow. HT spelar i en egen liga vad gäller totalt wacko grejer som riktar sig till en publik med absolut noll omvärldskännedom. Alltså indier av den typ som tycker Hitler är en cool europeisk filmstjärna. Ja, ungefär så.
Citera
2023-05-30, 14:51
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Yes! Ryssland har sedan 24 februari 2022 inkluderat fyra ukrainska regioner – Donetsk, Luhansk, Zaporizjzja och Cherson – i Ryska federationen och i potten ligger införlivning av hela det ukrainska område som i rysk nationalistretorik benämns ”Nya Ryssland”, det vill säga hela södra Ukraina fram till Odessa och gränsen till Moldavien.
Allt enligt planen.
Detta har man då gjort utan att ha kontroll över dessa områden!

Smart? Nej bara korkat och så visar det att de inte har styrkan att ta och hålla några områden i Uktraina.

Hela världen skrattar åt den ryska krigsmakten som nu snart är helt avväpnad...
Citera
2023-05-30, 14:53
Medlem
Citat:
False flag?

"Medan USA:s export har ökat har Rysslands minskat med 31 procent."

https://www.svt.se/nyheter/europa-koper-fler-vapen-ryssland-saljer-farre
Citera
2023-05-30, 14:59
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tror du underskattar Kremls/Putins bredvillighet att offra ryska liv om syftet är att motverka bristande acceptans för kriget. En false flag operation orkestrerad av Putin kommer inte bara skada fasader i Moskva - var så säker.

Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Falsk flagg-operationer kan ha alla grader av allvarliga konsekvenser, från endast mindre fysisk skada på installationer till hundratals dödade. Det finns inga skrivna regler utan snarare utbredd användning av ad hog-lösningar anpassade efter situationen.
Det kan det säkert ha. Men du kan inte med största vilja påstå att Kreml under Putins ledning visat prov på moderata fals flag operationer med mindre fysisk skada. Nog om det.
Senast redigerad av Taggad 2023-05-30 kl. 15:03.
Citera
2023-05-30, 15:05
Avslutad
Jevgenij 'Juden från Murmansk' Prigozjin är mäkta upprörd på gränsen till upplösningstillstånd över att Moskva får smaka på Putins egen brygd. Är han mest oroad över sina korvkiosker eller vad?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=7569b14a8660219e5be88f08e4f8c abc

Citat:
Wagnerchefen rasande efter drönarattackerna

Jevgenij Prigozjin, chef för den ryska Wagnergruppen, har publicerat ett svavelosande ljudklipp på sin Telegramkanal där han i mycket hårda ordalag kritiserar det ryska försvarsdepartementet.

Orsaken är morgonens drönarattacker mot Moskva.

- Varför i helvete tillåter ni dessa drönare att flyga till Moskva? säger han och fortsätter:

- Ni är försvarsdepartementet och ni har inte gjort ett skit.
Citera
2023-05-30, 15:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det ser man inte alls på någon film. Den filmen du hänvisar till är tagen flera kilometer bort. Det är omöjligt att avgöra vad som träffades och hur det träffades. Du ljuger.
Citera
2023-05-30, 15:09
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det är helt ointressant vad du tycker. Ryssland har inte för avsikt att slå sönder Ukraina. De skyddar det som är ryskt. Inget annat.

Det finns inget ryskt i Ukraina.
Ukraina är en suverän stat med internationellt erkända gränser.

Eller har du källor på något annat?
För du sitter inte bara och ljuger och hittar på?
Citera
2023-05-30, 15:10
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
False flag?

Saudis Peace Shield består väl helt och hållet av västerländska komponenter? Allt det materialet och träningen byter man inte ut i en handvändning. Om man inte tror på Hindustani Times sagor då, för i fantasin är allt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in