2023-05-29, 14:26
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Tankar efter parhelgen:

Carro vill gärna bli omtyckt. Så fort folk är runtomkring henne och hon inte är ensam med August så är hon bubblig, charmig, lagom sårbar och kokett självutlämnande. Varför visar hon inte denna sida med August? Är han så motbjudande? Med honom är hon sur, sluten, nitisk.
Carro badar topless ensam med kameramannen. Nån som tänkte på det?
August är fortfarande en habitual linestepper och triggas av att göra tvärtemot vad folk säger. Men han verkar mest pusha ofarliga gränser som att typ spika i en vägg så det är nog inte så farligt.

Fredrik och Stina är SÅ SÖTA. Dom har kul tillsammans och skrattar ihop när dom inreder stugan, precis så som det ska vara! Jag tror på det här paret. Jag tycker att dom är fina människor allihop, dom bjuder verkligen på sig själva. Det är också spännande för dom speglar tiden vi lever i, med sina tankar på ensamstående IVF, sitt meta-perspektiv på tv-produktionen dom är med i och sina kravlistor på framtida partner. Aldrig har det väl varit så svårt att hitta rätt och bilda familj som i vår Tinder-torra samtid?

Jag måste bara säga att JAG HADE RÄTT när jag tidigare skrev att kvinnor som är runt 35, är singlar och som älskar att festa ofta har alkoholproblem. Jag visste det! Ida resonerar som en klassisk alkoholist: ”Jag bryr mig inte om vad nån tycker om mig när jag dricker, jag gör vad jag vill, jag är så kul, mitt alter ego Kerstin”. Inte speciellt attraktivt att supa sig jättefull i början av dejtingstadiet, varken hos vuxna män eller kvinnor. Där satt Arvid och blev stelare och stelare…

Jag tänkte verkligen på det. Hon har väl dessutom lovprisat kameramannen, var det på Instagram?
Någon var ju där och filmade, då kunde hon öppna sig, vara sårbar. Klä av sig. Märkligt.

Bra med olika perspektiv, man kanske bör förstå Arvid också i detta, att han känner sig oroad över Idas festande. Något inte Agust eller Axel eller Fredrik skulle haft problem med, dock (enligt hur jag uppfattat dessa genomgoa killar).
Citera
2023-05-29, 14:32
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Knullade Carro med kameramannen?
Citera
2023-05-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tänkte verkligen på det. Hon har väl dessutom lovprisat kameramannen, var det på Instagram?
Någon var ju där och filmade, då kunde hon öppna sig, vara sårbar. Klä av sig. Märkligt.

Bra med olika perspektiv, man kanske bör förstå Arvid också i detta, att han känner sig oroad över Idas festande. Något inte Agust eller Axel eller Fredrik skulle haft problem med, dock (enligt hur jag uppfattat dessa genomgoa killar).
Ja, precis, hon verkar älska kameramannen! Det var ju faktiskt intimt, hon drog av sig tröjan som i en klassisk filmscen och vadade ut i vattnet. Och sen blir hon filmad voyeristiskt när hon klär på sig igen och brösten skymtar. Klippt med att hon sitter och lättar sitt hjärta till kameramannen och gråter. Hmm…tänker man. Hur het var kameramannen tänker man. Var han kanske lite lagom stöddig och passivt aggressiv så att Carro attraherades?
Jag vet inte om jag är så objektiv gällande Arvid och Ida för jag dricker typ inte alkohol. Kanske nån gång i halvåret. Men jag har också varit kvinna trettioplus i Stockholm och vet hur jämnåriga kvinnor som festar mycket brukar vara - törstiga.
Citera
2023-05-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Knullade Carro med kameramannen?
Garanterat.
Citera
2023-05-29, 14:39
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Kör spoilertags eftersom avsnittet inte sänds förrens ikväll.
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-05-29 kl. 14:43.
Citera
2023-05-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Kör spoilertags eftersom avsnittet inte sänds förrens ikväll.
Aha, förstår! Ursäkta, tänkte inte på det.
Citera
2023-05-29, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag vet inte om jag tänker så.
Att han är vän med sina ex ser jag tvärtom som nåt väldigt positivt, och att Ida accepterar det! Svartsjuka, misstänksamhet och kontrollbehov är inte vackert. De verkar båda vara öppensinnade och ärliga.

Men nej, alltså visst är svartsjuka hemskt, liksom kontrollerande beteende, det är precis därför jag reagerat på både Lina, Carro och Fredrik tidigare. Men det hade inte varit osunt svartsjukt att dumpa Arvid där och då. Hon hade inte behövt bli ”dramatisk” och svartsjuk, tvärtom skitbra att hon inte blir det, men det var inte ok. Det är skillnad på att vara vän och vara vän med sina ex. Till exempel att inte vara fiender och att ingen har behövt blockera den andra från sitt liv tyder väl på att man inte haft en destruktiv relation. Att man kan hälsa om man ser varandra osv. Men att vara ”vän” så pass att det är dessa två kvinnor Arvid väljer att åka och dela säng med och öppna sig emotionellt för när han och Ida har lite egentid, det är en helt annan sak. Det definierar jag som emotionell otrohet och psykisk misshandel, han smetar verkligen det i hennes ansikte på ett utstuderat sätt. Den ena presenterar han som sin ”ungdomskärlek” (för i helvete), den andra är bara nån brud han dejtat några månader innan programmet. Han sökte föregående år också men fick hoppa av för att han började dejta nån ny och TJEJEN tvingade honom välja. Han dejtade alltså seriöst någon medans han var i antagningsprocessen till programmet. Och nu är dom ”vänner” och nån han åker och sover med och hänger ut Ida inför så fort han ska ha ”egentid och utrymme”. Detta min vän, är ”triangulering”, Google it, och det är en STOR röd flagga. Inte bara flagga, det betyder ”Dumpa Nu”. Man behöver fortfarande inte bli svartsjuk och må dåligt av det, bara se vad det är den andra personen sysslar med.
Citera
2023-05-29, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skommet
Alex måste sätta värde på sig själv. Dessutom måste han sätta värde o respekt på alla andra män som kämpar att få en flickvän på sin nivå (som lägsta krav). Han gör det svårare för andra män, genom att öppet vilja ha en lågbegåvad, bortskämd hora som tror hon är bättre än honom. I dessa tider så ska de hororna användes som knullobjekt, det är det enda dem duger för. Amen.

Nej, att få en kvinna på sin nivå handlar om arbete och kunna säga nej. Att hellre välja ensamhet än en sönderknullad hora som flickvön är ett minimumkrav svenska män måste ta till sig. De sänker hela skeppet med att ta första hora som bjuder ut sig.
Det där är ingen beskrivning av Lina som jag ställer upp på, om du tror det så har du misstolkat mitt inlägg.
Citera
2023-05-29, 15:09
Avslutad
Citat:
Tankar efter parhelgen:

Carro vill gärna bli omtyckt. Så fort folk är runtomkring henne och hon inte är ensam med August så är hon bubblig, charmig, lagom sårbar och kokett självutlämnande. Varför visar hon inte denna sida med August? Är han så motbjudande? Med honom är hon sur, sluten, nitisk.
Carro badar topless ensam med kameramannen. Nån som tänkte på det?
August är fortfarande en habitual linestepper och triggas av att göra tvärtemot vad folk säger. Men han verkar mest pusha ofarliga gränser som att typ spika i en vägg så det är nog inte så farligt.

Fredrik och Stina är SÅ SÖTA. Dom har kul tillsammans och skrattar ihop när dom inreder stugan, precis så som det ska vara! Jag tror på det här paret. Jag tycker att dom är fina människor allihop, dom bjuder verkligen på sig själva. Det är också spännande för dom speglar tiden vi lever i, med sina tankar på ensamstående IVF, sitt meta-perspektiv på tv-produktionen dom är med i och sina kravlistor på framtida partner. Aldrig har det väl varit så svårt att hitta rätt och bilda familj som i vår Tinder-torra samtid?

Jag måste bara säga att JAG HADE RÄTT när jag tidigare skrev att kvinnor som är runt 35, är singlar och som älskar att festa ofta har alkoholproblem. Jag visste det! Ida resonerar som en klassisk alkoholist: ”Jag bryr mig inte om vad nån tycker om mig när jag dricker, jag gör vad jag vill, jag är så kul, mitt alter ego Kerstin”. Inte speciellt attraktivt att supa sig jättefull i början av dejtingstadiet, varken hos vuxna män eller kvinnor. Där satt Arvid och blev stelare och stelare…

Nej, jag tycker inte du hade rätt om Ida, du låter lite fördomsfull för att du själv är nykterist. Jag dricker själv knappt alkohol alls förresten, men om någon är alkoholist i programmet så är det isåfall Carro. Inte bara presenteras alkohol som hennes stora intresse av hennes vänner på bröllopet, hon väljer också tydligt att dricka framför att lära känna sin nye make på festen, sen sitter hon och hinkar vin i sunkkläder framför tv:n hemma fast stämningen mellan dom är kass. När han åkt dricker hon helt ensam (med kameramannen dock). Att Ida skulle vara det är Arvids påhitt vilket kamerateamet hakar på med klippning och ledande frågor. Att Ida säger att hon skiter i vad andra tycker är ett svar på en massa ledande frågor och uppmaningar från kamerateamet att kommentera och prata om vad hon tycker om att en viss person inte vill låta henne slappna av och ha kul på festen. Arvid vill sänka Ida så han snackar om henne som en alkis och om sin uppväxt till teamet och sen börjar dom fråga henne utifrån det narrativet och klippa ihop för att förstärka.
Citera
2023-05-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej, jag tycker inte du hade rätt om Ida, du låter lite fördomsfull för att du själv är nykterist. Jag dricker själv knappt alkohol alls förresten, men om någon är alkoholist i programmet så är det isåfall Carro. Inte bara presenteras alkohol som hennes stora intresse av hennes vänner på bröllopet, hon väljer också tydligt att dricka framför att lära känna sin nye make på festen, sen sitter hon och hinkar vin i sunkkläder framför tv:n hemma fast stämningen mellan dom är kass. När han åkt dricker hon helt ensam (med kameramannen dock). Att Ida skulle vara det är Arvids påhitt vilket kamerateamet hakar på med klippning och ledande frågor. Att Ida säger att hon skiter i vad andra tycker är ett svar på en massa ledande frågor och uppmaningar från kamerateamet att kommentera och prata om vad hon tycker om att en viss person inte vill låta henne slappna av och ha kul på festen. Arvid vill sänka Ida så han snackar om henne som en alkis och om sin uppväxt till teamet och sen börjar dom fråga henne utifrån det narrativet och klippa ihop för att förstärka.
Mja, det är möjligt att det är så som du skriver. Men Ida HAR ju redan från programmets början profilerat sig som en kul tjej som gillar att slå klackarna i taket, minns dom tidiga klippen där hon dansade på gatan med en killkompis tex. Inget fel med det, men JAG skulle se det som ett hinder i ett fortsatt dejtande om min partner hade ett alter ego som fest-personlighet och skröt om att kunna shotta typ samtidigt som han närmade sig 40. Det är inte sexigt eller attraktivt, helt enkelt. Jag är för övrigt ingen nykterist, jag är inte så intresserad bara. Men kanske gör det att jag har vissa glasögon på mig. Jag håller för övrigt med dig i dina reflektioner om att Arvid är manipulativ. Det kom fram när han började prata om sina ex.
Citera
2023-05-29, 15:36
Avslutad
Arvid är verkligen vidrig mot Ida. Jag fick pausa mitt i deras träff och göra annat i 10 minuter för att jag blev så upprörd över hans äckliga uppförande. Först initierar han (ja, det var hans behov) att de skulle vara på olika håll. Sen tillbringar han den tiden med i tur och ordning två ex och sover över, och sen berättar han om det för Ida som att det inte var nåt konstigt. Heeelt sjukt. Och Ida sväljer och ser glad ut. Och sen avrundar han med att säga att "Ja det är kul att ses. Det hade ju kunnat vara så att vi behövt en vecka till ifrån varann". What???!? Vad är det för FEL på Arvid?? Och sen på slutet verkar han shama henne för att hon festar. Kul kille.

Agust och Carro - återigen en krasch föranledd av Carros oresonlighet och behov av att kontrollera Agust. De andra paren hängde också upp en massa saker. Arvid och Ida hängde upp skyltar och kamoflagenät, Fredrik och Stina hängde upp discokulor o andra grejer från takbjälkarna. Agust hade helt rätt i att de kunde göra små spikmärken där det inte syntes. De hade inte pratat ihop sig innan men det är ju för att de inte har bott ihop. De har stämt av kort på telefon och då är de osynkade. Carros fel igen.

Fredrik och Stina - det par som pussas spontant, håller handen och verkar mest nära varann. Man gillar dem. De räddar säsongen åt experterna. Det enda par där inte den ena eller andra är dysfunktionell och skogstokig.

Lina och Alex - Lina är inte attraherad av Alex, äntligen säger hon det rakt ut. Hon hade kunnat göra det istället för att hacka på allt mellan himmel och jord hos honom. Jag vet inte om jag såg henne le överhuvudtaget på parhelgen hittills.
Citera
2023-05-29, 15:42
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Men nej, alltså visst är svartsjuka hemskt, liksom kontrollerande beteende, det är precis därför jag reagerat på både Lina, Carro och Fredrik tidigare. Men det hade inte varit osunt svartsjukt att dumpa Arvid där och då. Hon hade inte behövt bli ”dramatisk” och svartsjuk, tvärtom skitbra att hon inte blir det, men det var inte ok. Det är skillnad på att vara vän och vara vän med sina ex. Till exempel att inte vara fiender och att ingen har behövt blockera den andra från sitt liv tyder väl på att man inte haft en destruktiv relation. Att man kan hälsa om man ser varandra osv. Men att vara ”vän” så pass att det är dessa två kvinnor Arvid väljer att åka och dela säng med och öppna sig emotionellt för när han och Ida har lite egentid, det är en helt annan sak. Det definierar jag som emotionell otrohet och psykisk misshandel, han smetar verkligen det i hennes ansikte på ett utstuderat sätt. Den ena presenterar han som sin ”ungdomskärlek” (för i helvete), den andra är bara nån brud han dejtat några månader innan programmet. Han sökte föregående år också men fick hoppa av för att han började dejta nån ny och TJEJEN tvingade honom välja. Han dejtade alltså seriöst någon medans han var i antagningsprocessen till programmet. Och nu är dom ”vänner” och nån han åker och sover med och hänger ut Ida inför så fort han ska ha ”egentid och utrymme”. Detta min vän, är ”triangulering”, Google it, och det är en STOR röd flagga. Inte bara flagga, det betyder ”Dumpa Nu”. Man behöver fortfarande inte bli svartsjuk och må dåligt av det, bara se vad det är den andra personen sysslar med.

Jag tror du kan ha rätt i det. Det är möjligt att Arvid försökte göra Ida svartsjuk och att han ville förminska henne - i alla fall var sättet han la fram det ganska okänsligt. Jag tänkte nog det var oskuldfullt men så har jag också varit naiv. Sen sa han ju hur kär han var i Ida men det är kanske sant att det finns en varningssignal i hans beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in