2023-05-28, 23:41
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag lyssnade på en podd med Rysslandskännare för någon vecka sedan som påstod att även oppositionen i Ryssland ser detta som ett försvarskrig. Om det stämmer är det skrämmande.

Riktigt så enkelt fungerar det inte I Ryssland. De med riktig kompetens vandrar inte uppåt i kedjan de hålls på plats av människor utan kompetens som behöver duktigare underhuggare för att behålla sin egna plats . Man måste skilja på makt och kompetens .
Citera
2023-05-28, 23:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Är motoffensiven igång?
Japp, förbekämpningen inför framryckningen, som det verkar.
Citera
2023-05-28, 23:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Ukraina har släppt ”trailer” för motoffensiven • Visar upp vapnen

”Vi ska förgöra de som våldtagit våra systrar”
https://www.expressen.se/tv/nyheter/vi-ska-forgora-de-som-valdtagit-vara-systrar/
Citera
2023-05-29, 00:41
Medlem
Det blir en tuff natt i Ukraina igen, missilerna har redan kommit in i Ukraina nu.
Citera
2023-05-29, 00:50
Medlem
NukeTheWhaless avatar
En "ryss" från Donetsk som lyckats komma undan ryssarna och överlämna sig till UA.

Berättar om att ryssarna skjuter sina egna.

Och använder befolkningen från Donetsk TOT som andra klassens kanonfoder.

Hryhoriev was born in Ukraine, in the Donetsk region. But when the Russian occupation came, he got mobilized to the war against Ukraine. According to his words, he escaped the front line three times but was then brought back. This time he has escaped the Russian army for sure: he surrendered to the Ukrainian defenders. In the video, Hryhoriev tells about horrible methods used in the occupation army, including death squads that stay behind the lines and kill any deserters. Lack of supplies and inhumane attitude almost made the man break mentally, and he surrendered to the Ukrainian army when possible. Hear what he intended to say in our video.
https://www.youtube.com/watch?v=4HDXpwhQTe0
Citera
2023-05-29, 00:53
Bannlyst
När blir det en motoffensiv ?
Känns som det har skjutits upp på detta väldigt länge nu
Citera
2023-05-29, 01:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
När blir det en motoffensiv ?
Känns som det har skjutits upp på detta väldigt länge nu

Bara dagar ifrån tror jag, max två veckor. Syns att nyheterna/uppdateringarna ifrån ukrainsk sida har blivit tystare, och tystare..., likaså var dagens nyheter ifrån "Sky News" mera tystare..

Drar ihop sig.
Senast redigerad av Snapcount 2023-05-29 kl. 01:06.
Citera
2023-05-29, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara dagar ifrån tror jag, max två veckor. Syns att nyheterna/uppdateringarna ifrån ukrainsk sida har blivit tystare, och tystare..., likaså var dagens nyheter ifrån "Sky News" mera tystare..

Drar ihop sig.
Ja och kan tänka mig att Sverige har en och annan observatör på plats. Själv vill man ju bara höra hur överlägsna Leo Challenger Abrams och cv90 är rysk pansar.
Citera
2023-05-29, 02:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ja och kan tänka mig att Sverige har en och annan observatör på plats. Själv vill man ju bara höra hur överlägsna Leo Challenger Abrams och cv90 är rysk pansar.

Detta som kommer att ske, denna förväntade ukrainska motoffensiv..kommer ju att följas globalt. Ifrån Washington till Peking (Moskva rangerar jag inte som nr.2 längre).

Får se vad som kommer att gå rätt, och var misstag kommer att ske (för det gör det, alltid). När det är sagt så har Ukraina rätten på sin sida. Till 100 %. Låt oss bara hoppas att väst fortsättningsvis stöder Ukrainas till självbestämmande angående sin egna nations framtid. Så länge det behövs.

Tills budskapet har gått fram.
Senast redigerad av Snapcount 2023-05-29 kl. 02:15.
Citera
2023-05-29, 02:14
Medlem
skalman1973s avatar
Det blir ingen motoffensiv iaf inte utefter våra kriterium / utbildare och taktiker håller dem hårt . De bygger fortfarande förmåga tills allt är på plats
Citera
2023-05-29, 02:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det blir ingen motoffensiv iaf inte utefter våra kriterium / utbildare och taktiker håller dem hårt . De bygger fortfarande förmåga tills allt är på plats

Du börjar misstänka mer en midsommar-offensiv ?
Citera
2023-05-29, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

Striderna blir inte pansar mot pansar. Det blir Ukrainas pansar mot Rysslands kärnvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in