Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Självklart skall media göra det. Det är en av medias huvuduppgifter. Det är därför de kallas den tredje statsmakten.
Och det är är därför Sveriges Radio har granskat domen och det är därför de med all rätta ifrågasätter att tingsrätten har hittat på sina egna bevis i domen emot Maja. Vi hade också diskuterat just dessa grejer här i tråden om att tidslinjen för mordet enligt tingsrättens bedömning inte kan hålla och att tingsrätten hade skapat sina egna bevis och trodde på en av två lögnare, och då valde att tro på den som fortfarande ljuger.
Att du tycker att det är fel bara för att inte det är linje med dina ideer är det som är rättsosäkert om något.
Förstår att du känner att det känns rätt eftersom Sveriges radio gått ut med att fria M
Hade det varit tvärtom så hade du säkert haft tusen åsikter om hur fel det är
Det är polismyndigheten och domstolar som ska dömma
Det är deras arbete
Journalister har inte den utbildningen
I princip så kan anhöriga påverka media med att be de ta upp sakfrågor m. m i ett fall
som kan påverka tex nämdemän
Hur vet du att M inte ljuger?
Enligt tidslinjen så får jag det till mer troligt att M är fullt medveten om misshandel och mordet på Tove och till viss del medverkat
Under ca 45 min befinner sig Maja Johanna och Tove i en liten bostad
Under de 45 min så misshandlas och dödas Tove
Under dessa 45 min så går M på toa 2 gånger
att få till det att hon sover tiden där emmellan och inte ser och hör någoting är väldigt långsökt