2023-05-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag har inte läst domen men dom borde fått livstid med den tidens lagstiftning enligt min uppfattning.

Det jag säger mellan raderna är att TR och HR var påverkade av media och att domstolarna egentligen fällde för någon slags inblandning (alltså medhjälp till mord) men bara vad jag tror naturligtvis

Oavsett starkt av dom att köra och göra det som ingen annan vågade. Och dessutom på det sättet. Många förlöjligar dom med tatueringarna mm jag tycker detta var häftigt som fan. Detta fall har allt för att vara inskrivna i svensk kriminalhistoria i minst 100 år.

Det var ett utslag i HD som gjorde att bara de grövsta och värsta brotten skulle ge livstid runt 2010 sen ändrades praxis igen så man lättare fick livstid som det är idag. Åklagaren yrkade på 18år för dem. De dömdes för gärningen och mord, inte medhjälp till mord.
Det var mer tragiskt att Henke försatt sig i situationer som han inte kunde ta sig ut med saker bakom Stefans rygg.Henke var typ Stefans närmaste vän. Det handlade inte om vad Stefan gjort mot andra. Jimmie hade inte med saken att gö mer än han ställde upp på Henke.
Senast redigerad av Psg-Zlatan 2023-05-25 kl. 21:39.
Citera
2023-05-26, 01:44
Medlem
Bajskottens avatar
Vad heter Jenny i efternamn?
Hittar allas utom hennes känns det som.

Tack på förhand.
Citera
2023-05-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psg-Zlatan
Det var mer tragiskt att Henke försatt sig i situationer som han inte kunde ta sig ut med saker bakom Stefans rygg.Henke var typ Stefans närmaste vän. Det handlade inte om vad Stefan gjort mot andra. Jimmie hade inte med saken att gö mer än han ställde upp på Henke.
Det var tragiskt att S.C inte fattade att det skulle sluta dåligt när han hur han behandlade sina bekanta. H. blev illa behandlad och visade var skåpet ska stå

J.M ställde upp för H. så golningen är nog förlåten?
Citera
2023-05-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Vad heter Jenny i efternamn?
Hittar allas utom hennes känns det som.

Tack på förhand.

A*l
Citera
2023-05-26, 09:23
Medlem
Citat:
Det var tragiskt att S.C inte fattade att det skulle sluta dåligt när han hur han behandlade sina bekanta. H. blev illa behandlad och visade var skåpet ska stå

J.M ställde upp för H. så golningen är nog förlåten?

Sånna som Stefan slutar det alltid så för, fängelse institutioner eller DÖD. Det handlade inte om vart skåpet skulle stå. Det handlade om att Henke ”blåst” han och han skulle komma på det. Det var ingen gangster saga med häftigt slut det var mest trasiga människor som försatt sig i dåliga situationer i mitt perspektiv. Stefan var ett svin på många sätt och jag förstår Henke. Det här var ETT av de alternativ han hade.
Har ingen insyn i deras relation idag men tror inte de har kontakt.
Citera
2023-05-27, 13:40
Medlem
TuvaLies avatar
Är det någon som vet om nya kommunordförande är släkt med M.S? Eller bara samma efternamn?
Citera
2023-05-27, 13:54
Medlem
Citat:
Jag har inte läst domen men dom borde fått livstid med den tidens lagstiftning enligt min uppfattning.

Det jag säger mellan raderna är att TR och HR var påverkade av media och att domstolarna egentligen fällde för någon slags inblandning (alltså medhjälp till mord) men bara vad jag tror naturligtvis

Oavsett starkt av dom att köra och göra det som ingen annan vågade. Och dessutom på det sättet. Många förlöjligar dom med tatueringarna mm jag tycker detta var häftigt som fan. Detta fall har allt för att vara inskrivna i svensk kriminalhistoria i minst 100 år.

3v1 (dessutom ett bakhåll) kräver absolut 'oerhört mod' riktiga hjältar du. Lägg sen till att dom hade båda pistoler och tillhyggen med.

Jo nog är det ''svensk kriminalhistoria''

Minns mest denna tråden för att jag baitade H.S att outa sin användare i den.
Senast redigerad av dip 2023-05-27 kl. 13:56.
Citera
2023-05-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Är det någon som vet om nya kommunordförande är släkt med M.S? Eller bara samma efternamn?

Jag vet inte om det är sant men tror det var uppe här i tråden för många år sen att dom är bröder
Citera
2023-05-27, 14:16
Medlem
Citat:

Rätt säker på att de är bröder, även om det skiljer hyfsat många år mellan dem.
Citera
2023-05-27, 14:17
Medlem
Citat:

Det är hans bror.
Citera
2023-05-27, 14:33
Medlem
Efterlyser fup igen som funkar till Android.

Tack på förhand
Citera
2023-05-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
3v1 (dessutom ett bakhåll) kräver absolut 'oerhört mod' riktiga hjältar du. Lägg sen till att dom hade båda pistoler och tillhyggen med.
Ändå var det många som darrade trots allt S.C utsatte alla möjliga för.

Dom riskerade livstid oavsett omständigheter.

Var H.S med på begravningen? Ännu mer "gangsta" i så fall ha ha
Senast redigerad av Tellusstar 2023-05-27 kl. 17:53. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in